Gjest blanchot Skrevet 29. juni 2004 Skrevet 29. juni 2004 "Hasjis" er jo gjerne hvordan politiet omtaler hasj, tjall, what have you. Det jeg er interessert i, er om dere øslendinger også benytter uttrykket om personer som røyker mye hasj, f.eks: "Han hasjisen der er en raring." "Han er en skikkelig hasjis" etc? Vi nordlendinger snakker nemlig på denne måten og jeg er opptatt av dette nå. 0 Siter
Lucretia Skrevet 30. juni 2004 Skrevet 30. juni 2004 vi gjør det i stavanger.. iallefall noen av oss. 0 Siter
Gjest Pricilla Skrevet 30. juni 2004 Skrevet 30. juni 2004 Vi omtaler ikke personer som "hasjis" nei.. Det blir jo veldig feil da. Vi sier "han røyker" eller "er en røyker". Vet ikke hvor ofte det blir sagt men.. : ) Hvis vi skulle sagt noe hade det nok blitt det. Akkurat som å si "han er en alkohol" det om en som drikker... høres ikke bra ut. 0 Siter
Prozak Skrevet 30. juni 2004 Skrevet 30. juni 2004 "Hasjis" er egentlig feil. Det heter "Hashish". (sånn bare til orientering :-) "......................" 0 Siter
Gjest Morsk Skrevet 30. juni 2004 Skrevet 30. juni 2004 "Hasjis" er egentlig feil. Det heter "Hashish". (sånn bare til orientering :-) "......................" En sannhet med store modifikasjoner. Hasjis er en fornorsking av Hashish. Et søk på kvasir for norske websider gir flest treff for hasjis. 0 Siter
Prozak Skrevet 30. juni 2004 Skrevet 30. juni 2004 En sannhet med store modifikasjoner. Hasjis er en fornorsking av Hashish. Et søk på kvasir for norske websider gir flest treff for hasjis. Joda. Men "hasjis" høres bare så helt utrolig dumt ut :-) "...........................:" 0 Siter
Gjest blanchot Skrevet 30. juni 2004 Skrevet 30. juni 2004 "Hasjis" er egentlig feil. Det heter "Hashish". (sånn bare til orientering :-) "......................" Jeg, du og Morsk tar alle feil. Den eneste korrekte stavemåten er faktisk hasjisj, har jeg funnet ut. 0 Siter
Gjest Morsk Skrevet 30. juni 2004 Skrevet 30. juni 2004 Jeg, du og Morsk tar alle feil. Den eneste korrekte stavemåten er faktisk hasjisj, har jeg funnet ut. Hmm, la oss se, og bruke google som kilde: 1.Hasjis(en ren norsk utalemåte)=226 treff 2.Hasjisj(som også brukes på svensk drar antal treff opp)=482 treff Dette blir nok deathmatch:-) For ordens skyld:Hashish= 178,600 treff. 0 Siter
Prozak Skrevet 30. juni 2004 Skrevet 30. juni 2004 Jeg, du og Morsk tar alle feil. Den eneste korrekte stavemåten er faktisk hasjisj, har jeg funnet ut. Stemmer. Eller...kanskje ikke. Det er arabisk, og skrives sikkert med helt andre bokstaver. Men bortsett fra det er jeg enig, ja :-) Poenget mitt var at det høres mindre dumt ut med "isj"-lyden enn med "is"-lyd på slutten. ".........................." 0 Siter
Gjest Morsk Skrevet 30. juni 2004 Skrevet 30. juni 2004 Stemmer. Eller...kanskje ikke. Det er arabisk, og skrives sikkert med helt andre bokstaver. Men bortsett fra det er jeg enig, ja :-) Poenget mitt var at det høres mindre dumt ut med "isj"-lyden enn med "is"-lyd på slutten. ".........................." Hva med en lite konkuranse? Hvilke andre ord finnes for det samme(kun ett pr.gang) Jeg starter:GANJA. Værsågod neste. 0 Siter
Gjest blanchot Skrevet 30. juni 2004 Skrevet 30. juni 2004 Hva med en lite konkuranse? Hvilke andre ord finnes for det samme(kun ett pr.gang) Jeg starter:GANJA. Værsågod neste. tjall 0 Siter
Prozak Skrevet 30. juni 2004 Skrevet 30. juni 2004 Hva med en lite konkuranse? Hvilke andre ord finnes for det samme(kun ett pr.gang) Jeg starter:GANJA. Værsågod neste. Tjall. Gall. G. Brunt. (litt mer bruksspesifikt:) Joint. Spliff. Marley. "........................." 0 Siter
Prozak Skrevet 30. juni 2004 Skrevet 30. juni 2004 Tjall. Gall. G. Brunt. (litt mer bruksspesifikt:) Joint. Spliff. Marley. "........................." Upps. Sorry - glemte at det skulle være ett om gangen :-) "........................." 0 Siter
Gjest Morsk Skrevet 30. juni 2004 Skrevet 30. juni 2004 Tjall. Gall. G. Brunt. (litt mer bruksspesifikt:) Joint. Spliff. Marley. "........................." Du er tilgitt, men her trengs korreksjon: G=et gram av all type knark. Brunt=heroin 0 Siter
Prozak Skrevet 30. juni 2004 Skrevet 30. juni 2004 Du er tilgitt, men her trengs korreksjon: G=et gram av all type knark. Brunt=heroin Nei, og nei. Ikke enig. I "gamle" dager røykte man "G", selv om "g" også er ett gram. Brunt er også et ord for tjall, selv om heroin tilfeldigvis også er "brunt". "..........................." 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.