Gå til innhold

Smertefullt dumpa, så kommer x tilbake......

Anbefalte innlegg

Gjest krummelise

Hei!

Nå trenger jeg hjelp. For en stund siden ble jeg saftig dumpet av en mann jeg elsket høyt. Jeg var helt oppslukt, og lykken ville ingen ende ta da vi forlovet oss og bygde hus sammen. Så en dag kommer han hjem og forteller at dette ikke går lenger, han har møtt ei ny ei.

Så kommer en forferdelig prosess med deling av hus, eiendeler osv, for ikke å snakke om selvfølelsen min. Hvorfor er HUN så mye bedre....?

Tiden går, jeg klarer sakte men sikkert å se gleden i livet uten han, så dukker en ny mann opp, og vi får et kjempe flott, herlig forhold.

Min nye mann og jeg er nå kommet så langt at vi har etablert oss sammen, og vi har et dønn lykkelig samliv.

- så kommer x'en tilbake.....

Han tok feil, sier han nå. Han vil at jeg skal komme "hjem" til "vårt" hus som han enda bor i.

Jeg er nå i et stabilt og godt forhold, bygget på gjensisig respekt og tillit. Likevel klarer x'en å gjøre meg usikker, jeg var knust når han gikk i fra meg, da ville jeg bare ha han tilbake.....

Så, bør jeg i det hele tatt vurdere det?!

Jeg elsker min nye mann, likevel er det noe som murrer ved at x'en tar kontakt på denne måten.....

Bør jeg friste det.... Treffe han for å se om han kanskje har forandret seg, blitt mer "stabil..."

- Noen erfaringer?!

Forvirret hilsen

Fortsetter under...

Han dumpa deg hardt og brutalt en gang tidligere, hvorfor tror du at alt er forandet nå? Alle kan gjøre feil, men er det mulig å forande voksene mennesker??Og om du i det hele tatt vurderer dette, kan jeg ikke skjønne at du beskriver samlivet som du har nå som dønn lykkelig, hadde det vært det, så hadde du ikke en gang tenkt på å flytte tilbake til eksen. Du må selvfølgelig gjøre det du syns er best for ditt liv, men tenk deg om.

BRUK HODET!

Du skriver: Tiden går, jeg klarer sakte men sikkert å se gleden i livet uten han, så dukker en ny mann opp, og vi får et kjempe flott, herlig forhold. Min nye mann og jeg er nå kommet så langt at vi har etablert oss sammen, og vi har et dønn lykkelig samliv.

Det er nå du lever livet, og du har hatt flaks, tro du meg. Se hva mange andre har opplevd på disse sidene.

Ikke la en x som angrer og har lyst på deg igjen få så mye som et blikk, så mye som et løftet øyebryn. La ham være der han skal være, så langt unna ditt indre landskap at han ikke synes, ikke høres, ikke merkes. Han er et null i ditt liv nå.

Å la seg friste til kontakt er et fryktelig svik mot din elskede, deg selv og den felles kjærlighet og lykke dere eier sammen. Gjør det ikke!

Hvis du famler bakover i mørket så havner du der. I mørket.

Gjest Sveinung

Du har det bra nå sier du. Er ikke det godt nok?

Det er mange som har det bra/flott som alikevel må ut for å se om de kan få det enda bedre. Er det derfor så mange forhold går til helvete tro ??

Nyt lykken du har i livet ditt nå. Unn deg og den nye mannen din den lykken.

Han forlot deg og du greie å bygge opp et nytt liv med en ny mann. Det er din styrke! Ta vare på din verdighet og ditt liv. Jeg synes du skal møte ham og fortelle ham det du egentlig har fortalt her, at du har det mye bedre med din nye mann, se virkeligheten i øynene. Be ham ta konsekvensene av avgjørelsen han tok da han forlot deg. Finito med ex- mannen. Det vil definitivt gi deg mye selvtillit tilbake. (den han tok fra deg)

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei krummelise!

Her kommer min kommentar til ditt møte med x.

Jeg tror din x (fordi han kjenner den tiden best) har greid å få deg tilbake til din ulykke den gang han forlot deg. Ikke la deg lokke til å synke ned i den følelsen på nytt. Du har kommet gjennom og forbi den og er i en ny fase nå.

Hvis du orker kan du jo informere din x om at du har bearbeidet den tiden og ikke vil leve bakover.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...