Gå til innhold

Jeg er sykelig sjalu og det blir bare værre og værre!

Anbefalte innlegg

Går faktisk til samtale med en terapeut,men det hjelper ikke stort.

Jeg og samboeren min har vært sammen i snart tre år og vi har et barn sammen. Sambo er trofast og kjempesnill (sier det stadig selv og jeg tror ham da) og holder seg stort sett hjemme. Men jeg blir sjalu og får en voksende,vond angstklump inni meg bare han ser på et annet kvinnemenneske! Han gir meg ofte komplimenter og sier han elsker meg.

Jeg har utrolig dårlig selvtillitt,spesielt nå som jeg har gått opp noen kilo.

Jeg greier ikke tanken på at han onanerer,vet ikke hvor ofte han gjør det,men jeg kan ikke gå å mase om dette. Det gjør ikke forholdet noe godt heller og det ødelegger ham og. Han sier jeg ikke har noe å bekymre meg for når det gjelder ham,men jeg er så kompleks og denne sjalusien ødelegger svært mye av min tilfredshet. Jeg tør ikke dra fra ham uten at han er med ,er da så redd for at han skal ta seg friheten og tilfredsstille seg selv. Sex-lysta mi er ikke så veldig på topp,men vi har ganske ofte sex,da jeg med det håper at han ikke trenger masturbere seg selv. (Det er jo også andre grunner til at vi har sex da).

Som sagt,greier jeg ikke dra ut sammen med venner utenom jobbtider,pga dette. Jeg er så redd! Vil bare at han skal bli tilfredsstilt av meg. (Ps,jeg onanerer aldri,prøvde litt før da jeg var singel,men synes det er ekkelt og ikke godt i det hele tatt,dessuten føler jeg at det er urett mot ham,slik jeg føler det omvendt.)

Jeg gruer meg til alt han skal foreta seg av festligheter uten at jeg er med. Gruer meg år fram i tid!

Dette henger i hop med angsten jeg har for at jeg skal miste ham og det fine vi har sammen. Jeg er så utrygg,grunnen er at jeg ble sviktet hele tiden i min oppvekst og barndom og lærte aldri hva dette er.

Huff,dette høres kanskje umodent og svært sykt ut. Men jeg ber dere som evt kjenner dere igjen eller har noe å komme med ta innlegget mitt seriøst.

Jeg hadde aldri trodd at jeg skulle finne mannen i mitt liv, men det har jeg altså gjort, og jeg klarer ikke se for meg annet enn at det vil være oss to resten av livet. Den sykelige sjalusien kommer dermed som sagt av at jeg fokuserer mye på dette og er livredd for at dette forholdet ikke skal holde. Jeg elsker ham og gutten vår over alt på jord. Men dersom han såvidt en gang faller for en annen kvinne,klarer jeg ikke mer. Det vet jeg.

Nå gråter jeg av frustrasjon over at jeg er så kompleks og syk. Jeg vil ha evnen til å slappe av og nyte at jeg har en nydelig familie,være positiv og slutte å tenke så destruktivt hele tiden. Det ødelegger meg!

Hva skal jeg gjøre da?

Takk for at du tok deg tid til å lese innlegget mitt.

Fortsetter under...

Gjest Kjekk og grei mann

"Hva skal jeg gjøre?" spør du i innlegget ditt, og forteller jo mye om hvorfor du har disse problene.

Jeg kan nok ikke fortelle deg hva du skal gjøre, det må DU gjøre selv.

Det er noe med å forandre litt fokus. Det er ikke for ingenting av selgere lærer seg til at det er viktig å få "ja" svar fra kunden. Like viktig for oss mennesker er å få tilbakemelding på at vi duger og at vi får til ting. Hva med å gjøre ting du vet at du klarer? Hva liker du? Liker du å synge? Hva med å gå turer? Strikking? Det finnes mange muligheter får å gjøre aktiviteter der en både har det moro og der en får en positiv feedback.

Skal ikke fortelle deg at du må dra deg ut av stolen og komme over dette. Det må DU selv gjøre. Det å finne ut av problemene sine er en viktig start. Flott!!! Kanskje er neste steg å sette seg ned å finne ut hvor en skal gå videre?

En ting som hjelper meg er å skrive ned ting. Jeg har det og det problemet. Dersom jeg gjør slik, blir problemet borte da? Dette er et spørsmål jeg i allefall stiller meg selv når jeg forsøker å finne best mulig løsning.

I allefall ønsker jeg deg lykke til. Siden du ønsker å bli kvitt problemet ditt, er du allerede på vei.

Lykke til og god sommer.

fuji1365380447

Uff, dette hørtes vondt ut! For dere begge - du fordi du slites av angst og sjalusi, han fordi han blir mistrodd i sin kjærlighet.

Du vet jo med intellektet ditt at han ikke er utro, og du vet vel også at det sliter på ham at du er så sjalu og ikke vil la ham være alene. Så jeg skal ikke snakke mer om dèt.

Men jeg tenke jeg kunne fortelle hvordan det følels å være i et forhold uten slike begrensninger.

Meg og samboeren har sex to-tre ganger i uka. I tillegg så onanerer vi (hver for oss) en eller to ganger i uka, litt avhegig om den andre er bortreist eller ikke har så lyst på sex.

Det bruker vi som en liten ekstra piff mellom oss. Hvis jeg har kommet hjem tidlig, og føler meg lysten, så koser jeg med meg selv. Når han så kommer hjem, eller senere på kvelden, så forteller jeg ham at jeg ikke kunne vente på ham, men at jeg måtte tilfredstille meg selv.

Han smiler allitd lurt, og blir litt ekstra tent av tanken på at jeg har tenkt på ham på den måten.

Og det samme er hvis jeg er borte. Hvis vi snakker på telefonen, så forteller han meg at han måtte "ta seg en kjapp en" fordi jeg har vært borte så lenge...

Jeg blir tent av tanken på at han onanerer når jeg ikke er der. Det er godt å vite at han har sunne drifter og at han forteller meg om det.

Jeg tror at du har mange ulike forhold som du må ta tak i for å jobbe deg ut av angsten og sjalusien. Men en konkret ting jeg likevel ville foreslå ville være å prøve på nytt og onanere. Du klarer aldri å forstå ham hvis du ikke vet hvor deilig det kan være¨å tilfredstille seg selv

Da er du helt alene, nytelsen er bare for deg. Du kan gi deg hen uten å måtte gi noe tilbake, du kan være så rask eller sakte du vil.

Jeg ønsker deg lykke til, for du har en god mann!

Gjest modonna

Du vet vel at nettopp sjalusien kan ødelegge forholdet? Det må jo være utrolig slitsomt for ham da.

Og hvordan kan du være så sjalu på at han skal onanere? Så sant det ikke går utover mengden sex du får? Må da være bedre det enn at han feks skulle være utro?

Har han noensinne gitt deg grunn til føle sjalusi?

Hei.

Jeg skal ikke skrive linje på linje av ting du "gjør/tenker feil" for det har du jo funnet ut selv.

Det er fint at du mottar hjelp for dette men når det ikke virker så bør du vel kanskje vurdere en ny terapaut, en ny behandlingsmetode ol.

Det kan være en lang reise å finne noe som funker på problemet ditt men et sted der ute så har du den rette behandleren eller den rette behandlinga, så fortsett å lete.

I mens må du jo bare prøve så godt du kan å ta deg selv i nakkeskinnet så langt det går, og prøve å snakke mye med partneren din slik at han vet hvor ståva ligger, om ikke så kanskje han blir for oppgitt etter hvert.

Ønsker deg lykke til.

Hilsen...

Annonse

Gjest papirtiger

Det er mulig å bli kvitt sjalusi, men du trenger litt selvdisiplin.

Det er så lett, og samtidig så vanskelig som å ikke la deg selv tenke tanker som gjør deg sjalu.

Hver gang du får destruktive tanker, så tenk på noe annet. Gjerne et spesielt godt minne.

Gjest Coronado

Jeg tror desverre at du er på vei til å kvele han.. Hvorfor er det så vanskelig å stole på han hvis han er mannen i ditt liv?

Husk at det er en grunn til at han er sammen med deg og ingen andre.. Det er fordi det er deg han vil ha og elsker. Det er ikke alle menn som hopper på ei dame så fort samboern er vekk. Faktisk veldig få.. Det er andre grunner som gjør at mennesker er utro (som regel)

For meg virker det som om mannen din virkelig elsker deg og ville aldri rørt en annen dame, om du ikke presser han til det.. Du er litt på vei dit nemlig. Jeg hadde en sykelig sjalu samboer, som var akuratt som deg. Han kvalte meg, for jeg hadde til slutt ingen andre venner enn ham. han presset dem vekk fra meg og holdt meg unna dem.

Men nå.. som jeg har kommet ut av dette har jeg aldri følt meg bedre! Har nå truffet en super fyr, som ikke er sjalu, uten at han har grunn til det. Og vi kunne virkelig ikke hatt et bedre forhold. Jeg kan sitte hjemme ok kose meg, mens han er på byen uten å være redd for hva han kan gjøre. For hvorfor skulle han?

Og når det kommer til onanering, så har det ingen ting med vanlig sex å gjøre!

Menn får en helt annet følelse når de onanerer enn de har sex med dama. Blant annet kan de bare tenke på seg selv og få en orgasme innen kort tid. (de får litt mindre press på seg og det er bare de det gjelder)

En rask orgasme kan også være veldig stress lindrene.. mange menn tar faktisk en kjapp en på jobb (toalettet) for å stresse ned litt i en hektisk jobb dag.

Håper det går bra med deg og deres forhold etterhvert!!

Coronado

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...