Gjest Nina jansen Skrevet 1. juli 2004 Skrevet 1. juli 2004 Jeg har nettopp vært igjennom et svangerskap som ble avsluttet 2 uker før termin med dødfødsel. Det er mange spørsmål og få svar for øyeblikket. Jeg har ingen visshet i hva som gikk galt og er ganske fortvilet over å ikke vite. Jeg har begynt å mistenke svangerskapsforgiftning. I den sammenheng lurer jeg på om noen kan fortelle meg sine opplevelser i forhold til dette. Gjerne noen som har hatt svangerskapsforgiftning selv. Hvilke symptomer de hadde i forkant og hvordan de merket at de hadde dette? Måtte svangerskapet avbrytes eller gikk det greit frem til termin? Håper noen kan svare. 0 Siter
trønder-77 Skrevet 8. juli 2004 Skrevet 8. juli 2004 Beklager at det gikk som det gikk... Dere må ha det helt forferdelig nå, i tillegg til at dere ikke vet hva som EGENTLIG gikk galt. Jeg har ikke født tidligere, men har "begynnende" svangerskapsforgiftning, som de sier. Jeg har fått forhøyet blodtrykk. Har protein i urinen (eggehvite), kraftige vannansamlinger i kroppen - dvs. stor vektøkning på kort tid. Jeg har gått opp 10 kilo på de to siste månedene. Har i tillegg pannehodepine. Dette sier min, kan være et forstadige på svangerskapsforgiftning. Jeg må ta det helt med ro, er blitt 100% sykemeldt. Må gå til kontroll hos legen annenhver dag, med måling av blodtrykk og urinprøve. Fosterlyden sjekker de en gang i uka. Jeg kan umulig sette meg inn i din situasjon, men er ganske trygg. Føler at de tar meg og mitt svangerskap veldig alvorlig. Kjenner noen som fødte pga. svangeskapsforg. i uke 30 nå nylig. Der ble utfallet total morkakesvikt. 0 Siter
Gjest Nina jansen Skrevet 9. juli 2004 Skrevet 9. juli 2004 Beklager at det gikk som det gikk... Dere må ha det helt forferdelig nå, i tillegg til at dere ikke vet hva som EGENTLIG gikk galt. Jeg har ikke født tidligere, men har "begynnende" svangerskapsforgiftning, som de sier. Jeg har fått forhøyet blodtrykk. Har protein i urinen (eggehvite), kraftige vannansamlinger i kroppen - dvs. stor vektøkning på kort tid. Jeg har gått opp 10 kilo på de to siste månedene. Har i tillegg pannehodepine. Dette sier min, kan være et forstadige på svangerskapsforgiftning. Jeg må ta det helt med ro, er blitt 100% sykemeldt. Må gå til kontroll hos legen annenhver dag, med måling av blodtrykk og urinprøve. Fosterlyden sjekker de en gang i uka. Jeg kan umulig sette meg inn i din situasjon, men er ganske trygg. Føler at de tar meg og mitt svangerskap veldig alvorlig. Kjenner noen som fødte pga. svangeskapsforg. i uke 30 nå nylig. Der ble utfallet total morkakesvikt. Tusen takk for svar. Det er veldig tøft nå, men det blir litt lettere å takle sorgen etterhvert. Jeg lurte på hvor høyt blodtrykket ligger på når det er forhøyet? er 140/85 nok f.eks? Etterhvert vil vi få flere svar, alt blir jo testet når det går så galt som dette. Selv om de ikke alltid finner svar. Lykke til videre i svangerskapet og nyt tiden du er i nå. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.