Gå til innhold

Svangerskapsforgiftning

Anbefalte innlegg

Gjest Nina jansen

Jeg har nettopp vært igjennom et svangerskap som ble avsluttet 2 uker før termin med dødfødsel.

Det er mange spørsmål og få svar for øyeblikket. Jeg har ingen visshet i hva som gikk galt og er ganske fortvilet over å ikke vite. Jeg har begynt å mistenke svangerskapsforgiftning. I den sammenheng lurer jeg på om noen kan fortelle meg sine opplevelser i forhold til dette. Gjerne noen som har hatt svangerskapsforgiftning selv. Hvilke symptomer de hadde i forkant og hvordan de merket at de hadde dette? Måtte svangerskapet avbrytes eller gikk det greit frem til termin?

Håper noen kan svare.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/151764-svangerskapsforgiftning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

trønder-77

Beklager at det gikk som det gikk... Dere må ha det helt forferdelig nå, i tillegg til at dere ikke vet hva som EGENTLIG gikk galt.

Jeg har ikke født tidligere, men har "begynnende" svangerskapsforgiftning, som de sier. Jeg har fått forhøyet blodtrykk. Har protein i urinen (eggehvite), kraftige vannansamlinger i kroppen - dvs. stor vektøkning på kort tid. Jeg har gått opp 10 kilo på de to siste månedene. Har i tillegg pannehodepine. Dette sier min, kan være et forstadige på svangerskapsforgiftning. Jeg må ta det helt med ro, er blitt 100% sykemeldt. Må gå til kontroll hos legen annenhver dag, med måling av blodtrykk og urinprøve. Fosterlyden sjekker de en gang i uka.

Jeg kan umulig sette meg inn i din situasjon, men er ganske trygg. Føler at de tar meg og mitt svangerskap veldig alvorlig. Kjenner noen som fødte pga. svangeskapsforg. i uke 30 nå nylig. Der ble utfallet total morkakesvikt.

Gjest Nina jansen

Beklager at det gikk som det gikk... Dere må ha det helt forferdelig nå, i tillegg til at dere ikke vet hva som EGENTLIG gikk galt.

Jeg har ikke født tidligere, men har "begynnende" svangerskapsforgiftning, som de sier. Jeg har fått forhøyet blodtrykk. Har protein i urinen (eggehvite), kraftige vannansamlinger i kroppen - dvs. stor vektøkning på kort tid. Jeg har gått opp 10 kilo på de to siste månedene. Har i tillegg pannehodepine. Dette sier min, kan være et forstadige på svangerskapsforgiftning. Jeg må ta det helt med ro, er blitt 100% sykemeldt. Må gå til kontroll hos legen annenhver dag, med måling av blodtrykk og urinprøve. Fosterlyden sjekker de en gang i uka.

Jeg kan umulig sette meg inn i din situasjon, men er ganske trygg. Føler at de tar meg og mitt svangerskap veldig alvorlig. Kjenner noen som fødte pga. svangeskapsforg. i uke 30 nå nylig. Der ble utfallet total morkakesvikt.

Tusen takk for svar.

Det er veldig tøft nå, men det blir litt lettere å takle sorgen etterhvert.

Jeg lurte på hvor høyt blodtrykket ligger på når det er forhøyet? er 140/85 nok f.eks?

Etterhvert vil vi få flere svar, alt blir jo testet når det går så galt som dette. Selv om de ikke alltid finner svar.

Lykke til videre i svangerskapet og nyt tiden du er i nå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...