ashild Skrevet 2. juli 2004 Skrevet 2. juli 2004 Spiderman 2 har 11-års aldersgrense. Kan jeg allikevel ta med min sønn på 5,5 år eller vil det bli plunder å komme inn i kinosalen? 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 2. juli 2004 Skrevet 2. juli 2004 Hvorfor i helvete skal du ta med deg en 5 år gammel gutt på en film spekket med vold? Nesten imponerende. For du tror vel ikke at Spiderman er en barnefilm? 0 Siter
skorpionfisken Skrevet 2. juli 2004 Skrevet 2. juli 2004 Det er jo en grunn for at det er 11 år og ikke 5 eller 7 års grense på filmen. Har en venn som er kinovakt. Han er oppgitt over alle foreldre som tror de kan bestemme selv og dra med seg småunger inn på de mest voldelige filmer. Voksne mennesker har kommet med trusler overfor ham når han har stoppet småunger i døra, for han stopper dem konsekvent. Han tar heller den kjefta enn å ta kjeft etter filmen fra folk som må sitte ved siden av foreldre med småunger, hvor foreldrene må forklare og forklare hva som skjer på skjermen. Enkelte barn har til og med endt med å gråte eller lage bråk på annen måte, og dratt foreldrene med ut midt i filmen. Jeg vil håpe at den kinovakta du møter er like voksen og fornuftig som min venn. 0 Siter
laban Skrevet 2. juli 2004 Skrevet 2. juli 2004 Selvfølgelig kan dere bli stoppet. Det er minimumsalder 8 år sammen med voksne, på filmer med 11-årsgrense. Jeg har sett forfilmen, og ville aldri tatt med femåringen min dit. Jeg satt ved siden av en som var for liten til å kunne lese teksten, på Harry Potter 3, og det er faktisk irriterende. Vent til den kommer på DVD hvor du kan velge norsk tale (og hvor det er lett å vise bare utvalgte scener), hvis du virkelig har tenkt å la ham se noe av filmen. 0 Siter
fabriana Skrevet 2. juli 2004 Skrevet 2. juli 2004 Greide ikke å ta dette helt seriøst... Hilsen 0 Siter
Gjest Pricilla Skrevet 2. juli 2004 Skrevet 2. juli 2004 Det er ingen barnefilm, så som de andre her skjønner jeg ikke hvorfor du vil han skal se den.. Han skjønner ikke handlingen allikevel, og er altfor liten til den filmen uansett. Dessuten er det ikke noe som er mer irriterende enn småunger som prater, griner og hyler i kinosalen. 0 Siter
ashild Skrevet 2. juli 2004 Forfatter Skrevet 2. juli 2004 Sønnen min er en helt normal og oppegående gutt som har sett spiderman 1 (engelsk tale) mange ganger og det er det mange av hans kamerater som også har gjort. Spørsmålet var om han kommer inn på kinoen, ikke om det er rett eller galt å se filmen. Vet det er 11-års aldersgrense på kino, men for han er det stort å gå på kino og i tillegg få se spiderman ville vært kjempegøy for han. Er det sånn at han ikke kommer inn så venter vi til den kommer på dvd så kan han heller se den hjemme og så får vi heller se en annen film på kino. 0 Siter
laban Skrevet 2. juli 2004 Skrevet 2. juli 2004 Sønnen min er en helt normal og oppegående gutt som har sett spiderman 1 (engelsk tale) mange ganger og det er det mange av hans kamerater som også har gjort. Spørsmålet var om han kommer inn på kinoen, ikke om det er rett eller galt å se filmen. Vet det er 11-års aldersgrense på kino, men for han er det stort å gå på kino og i tillegg få se spiderman ville vært kjempegøy for han. Er det sånn at han ikke kommer inn så venter vi til den kommer på dvd så kan han heller se den hjemme og så får vi heller se en annen film på kino. Dere kommer ikke inn hvis vakten gjør jobben sin. 11-årsgrense betyr min. 8 år ifølge med voksen. Det har vært mye baluba (og mange skuffede småbarn) rundt den regelen i forbindelse med Harry Potter. 0 Siter
Gjest '!-o-!' Skrevet 2. juli 2004 Skrevet 2. juli 2004 Sønnen min er en helt normal og oppegående gutt som har sett spiderman 1 (engelsk tale) mange ganger og det er det mange av hans kamerater som også har gjort. Spørsmålet var om han kommer inn på kinoen, ikke om det er rett eller galt å se filmen. Vet det er 11-års aldersgrense på kino, men for han er det stort å gå på kino og i tillegg få se spiderman ville vært kjempegøy for han. Er det sånn at han ikke kommer inn så venter vi til den kommer på dvd så kan han heller se den hjemme og så får vi heller se en annen film på kino. "Sønnen min er en helt normal og oppegående gutt som har sett spiderman 1 (engelsk tale) mange ganger og det er det mange av hans kamerater som også har gjort." Synd at en normalt oppegående gutt skal ha en så lite oppegående mamma. Ingen skal fortelle meg at en unge på 5.5 år har noe sm helst utbytte av en film med engelsk tale. 0 Siter
Gjest for liten Skrevet 2. juli 2004 Skrevet 2. juli 2004 Han bør ikke se den filmen!!!! Det er da 11 års grense for en grunn. Tenk! 0 Siter
tonil Skrevet 2. juli 2004 Skrevet 2. juli 2004 Håper for hans del og for de andre i kinosalens del, at kinovakten gjør jobben sin og slipper dere inn. 0 Siter
tonil Skrevet 2. juli 2004 Skrevet 2. juli 2004 Håper for hans del og for de andre i kinosalens del, at kinovakten gjør jobben sin og slipper dere inn. Beklager skrivefeil. 0 Siter
amber sun Skrevet 2. juli 2004 Skrevet 2. juli 2004 En 5åring på Spiderman? Er du klar over at det er en grunn til at grensen er satt til 11 år og ikke 7 år? Håper det er en kinovakt på jobb den dagen som gjør jobben sin. Enig med de andre her, dette er ingen film for en 5åring. *rister på hue* 0 Siter
shandy Skrevet 2. juli 2004 Skrevet 2. juli 2004 Sønnen min er en helt normal og oppegående gutt som har sett spiderman 1 (engelsk tale) mange ganger og det er det mange av hans kamerater som også har gjort. Spørsmålet var om han kommer inn på kinoen, ikke om det er rett eller galt å se filmen. Vet det er 11-års aldersgrense på kino, men for han er det stort å gå på kino og i tillegg få se spiderman ville vært kjempegøy for han. Er det sånn at han ikke kommer inn så venter vi til den kommer på dvd så kan han heller se den hjemme og så får vi heller se en annen film på kino. "Er det sånn at han ikke kommer inn så venter vi til den kommer på dvd så kan han heller se den hjemme og så får vi heller se en annen film på kino." Er det ikke litt dumt syntes du, å ta med en 5-åring på kino, for så å bli stoppet i døren (mest sannsynlig). Tror du ikke guttungen blir veldig skuffet da? Og det er jo ikke hans feil, men din, som ikke klarer å tenke langt nok. Det du spurte om, har du fått svar på av andre. Er det et mål å prøve å være en kul mamma, eller er du av dem som sier ja for å få fred? 0 Siter
nanna Skrevet 2. juli 2004 Skrevet 2. juli 2004 Du kan bli stoppet, ja. Og jeg håper du blir det. 0 Siter
flisa Skrevet 2. juli 2004 Skrevet 2. juli 2004 Du kan bli stoppet, ja. Og jeg håper du blir det. ja, og at hun brenner i helvete! hehehe 0 Siter
ashild Skrevet 2. juli 2004 Forfatter Skrevet 2. juli 2004 Det hele begynte med at han i julen så Spiderman på tv flere ganger hos farmor og farfar, de har kabel-tv. Etter det syns han spiderman er skikkelig kul og da han i går så bilde av spiderman i avisen så ville han se den på kino. Jeg har ikke tenkt å ta han med på kino for å bli stoppet i døren. Det er derfor jeg spør om det er noen som vet om vi kan komme inn eller ikke før vi ev drar. Har for øvrig snakket med Oslo kinomatografer i dag og de vet faktisk ikke om han har lov eller ikke så de gir meg nærmere tilbakemelding når de får oppklart det. Fikk samtidig beskjed at på Harry potter kan barn på 8 år sammen med voksne gå inn på 11-års aldersgrense. Tror ikke sønnen min får med seg så mye av handlingen, men han syns rett og slett det er gøy å se spiderman. Må vel også nevne at han har sett Jurassic park også mange ganger, engelsk tale der også. Synd at dere alle er så moraliserende istedenfor å svare meg på et enkelt spørsmål. 0 Siter
laban Skrevet 2. juli 2004 Skrevet 2. juli 2004 Det hele begynte med at han i julen så Spiderman på tv flere ganger hos farmor og farfar, de har kabel-tv. Etter det syns han spiderman er skikkelig kul og da han i går så bilde av spiderman i avisen så ville han se den på kino. Jeg har ikke tenkt å ta han med på kino for å bli stoppet i døren. Det er derfor jeg spør om det er noen som vet om vi kan komme inn eller ikke før vi ev drar. Har for øvrig snakket med Oslo kinomatografer i dag og de vet faktisk ikke om han har lov eller ikke så de gir meg nærmere tilbakemelding når de får oppklart det. Fikk samtidig beskjed at på Harry potter kan barn på 8 år sammen med voksne gå inn på 11-års aldersgrense. Tror ikke sønnen min får med seg så mye av handlingen, men han syns rett og slett det er gøy å se spiderman. Må vel også nevne at han har sett Jurassic park også mange ganger, engelsk tale der også. Synd at dere alle er så moraliserende istedenfor å svare meg på et enkelt spørsmål. http://www.filmtilsynet.no/Film/Om_aldersgrenser 0 Siter
ashild Skrevet 2. juli 2004 Forfatter Skrevet 2. juli 2004 http://www.filmtilsynet.no/Film/Om_aldersgrenser . 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.