Gjest raisa Skrevet 2. august 2000 Del Skrevet 2. august 2000 Har hatt en rund kul på høyre side av halsen, langs en sene, siden jeg var ca 7 år, er nå 22. Mener kulen kom etter at jeg slengte hodet mitt til siden og bakover i lek, og at hodet mitt ble låst i den stillingen i et par dagers tid. Lege og helsesøster har sett kulen, men ikke gjort noe i forhold til den. Kulen er ikke smertefull ved vanlig berøring/klemming, og den ble mindre da jeg drev med nikking med fotball på trening. Fikk massasje på institutt en gang og massøren mente at kulen kunne være væskefylt. Den ble litt øm og vond etter massasjen, men også mindre. (Er plaget med stiv nakke). Har sluttet med fotball og kulen er nå ca 2cm i diameter igjen. Har nå oppdaget enda en slik kul på samme side av halsen men den er mye mindre + en liten kul i høyre lyske, er derfor litt engstelig for hva dette kan være. Non-Hodgkins?? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/1518-kuler-p%C3%A5-halsen-og-i-lysken/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Knut-Erik Ånensen, almenlege Skrevet 3. august 2000 Del Skrevet 3. august 2000 Til raisa ang kuler på halsen og i lysken De vanligtse kulene vi kjenner på hals, i armhule og lyskeregion er lymfekjertler. Disse vil normalt kunne kjennes som ertestore uømme kuler. Under og lang tid etter en infeksjon i området vil disse kjertlene kunne forbli forstørret og eventuelt blusse opp igjen ved senere infeksjoner lokalt eller ved influensaliknende plager. Det er sjeldent med cyster, muskelknuter eller andre kuler slik du beskriver dette. Ta eventuelt kontakt med legen din igjen hvis du er usikker!Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg med legen din. Vennlig hilsen Knut-Erik Ånensen, almenlege 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/1518-kuler-p%C3%A5-halsen-og-i-lysken/#findComment-5523 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.