Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er en kvinne på 31 år. for ca.9 år side fikk jeg en liten klump ved siden av kjeden ,den har etter hvert vokst seg større og er i dag som en hvalnøtt.Jeg har til dagen ingen smerte men den kan være ubehagelig ved feks. sykling da det er som om den beveger seg. Har tatt dette opp med min private lege uten å få et konkret svar. han sier bare at den ikke er farlig.Jeg har aldri blitt henvist videre for grundigere undersøkelse, burde ikke denne vært fjernet jeg tenker ofte det værste

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/15181-klump-ved-siden-av-kjede-inngang/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Vet ikke hva det kan være, men dersom du har hatt denne kulen i 9 år(!) så er det vel mest sannsynlig ikke kreft (jeg forstår det som om du er redd for det?) eller noe "farlig" som du sier.

Uansett - kulen burde undersøkes av lege/gynekolog, og det må jo også være mulig å fjerne den kirurgisk dersom den plager deg.

Lykke til!

Mette Moen, Gynekolog

Det lyder som en Bartholincyste, en kjertel ved skjedeinngangen som kan fylle seg med slim. Den er helt ufarlig, kan åpnes hvis den plager deg. Det er et lite inngrep som kan gjøres i lokalbedøvelse. Men det er ikke nødvendig, hvis du er lite plaget.

• 2 uker senere...
Gjest (Anonymous)

Det lyder som en Bartholincyste, en kjertel ved skjedeinngangen som kan fylle seg med slim. Den er helt ufarlig, kan åpnes hvis den plager deg. Det er et lite inngrep som kan gjøres i lokalbedøvelse. Men det er ikke nødvendig, hvis du er lite plaget.

Mette Moen

Tusen takk for ditt svar, tenk om det var flere som ga så gode svar, jeg fulgte ditt råd. jeg bestillte selv time til en privat klinikk,Det var en slik kjertel, 20.min. og 9 års plage og bekymringer er borte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...