Gå til innhold

Jeg pakket tingene & dro...

Anbefalte innlegg

Gjest Tause Birgitte

...men vet ikke helt hvorfor mer. Var et øyeblikks impuls. Men har irritert meg over samboer'n min lenge. Irritert meg over at jeg vasker klær, tørker støv, vasker kopper, betaler husleien, handler mat. Mens han spiller på hest. Tidligere i vår spilte han bort pengene han hadde lovet å sette av til 2 mnd. husleie - så jeg måtte låne penger. Fikk barn for en mnd. siden, etter det har "gamblingen" virkelig plaget meg - kan ikke se for meg en framtid med oss, ungen & V5 liksom. Ser ikke på megselv som en forsørger type - og tror dette kan bli et problem i det lange løp...

Så idag da han dro for å se Trav, pakket jeg tingene og kjørte. Skrev et brev og forklarte at jeg trenger tid til å tenke - men vet ikke hva det er å tenke på. Vet ikke hva jeg skal gjøre, og trenger et par synspunkter. Vanskelig å velge å flytte fra ham, elsker han, men tror ikke jeg kan bo med ham & hele tiden lure på hvor mye han spiller bort, & når husleien mangler neste gang.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/151942-jeg-pakket-tingene-dro/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gamblerens kjæreste

" Ser ikke på megselv som en forsørger type - " Vel, siden du har fått barn så er det nok litt forsent for deg kjære. Du blir nødt til å forsørge deg selv og ditt barn for resten av livet. Du tror vel ikke at dersom du treffer en ny mann så er han villig til å betale for ungen du har med en annen?

Kjenner til så mange forhold der det blir slutt når de har fått mannens nummer 1 og damens nr 2, fordi han mener hun bruker for mye penger på ungen som ikke er hans.

Men at barnets far skal kunne forsørge seg og sitt barn er en selvfølge for meg. Er han spillegal eller bare dum?

Enkelte gutter er slik, min inkludert. Han kjøper for mye tull,tar låing han vil ha, istedet for å spare (bil, mobil, sterio osv) spiller på fotball og automater. Så jeg vet at det ikke er lett å gå i sine sko.

Vi bor nesten sammen,men har ikke barn, jeg har sagt at jeg ikke kan få barn før han har en stabil økonomi!

Du kan gå fra han, eller dra tilbake, det er det bare du som vet hva du egentlig vil. Kansje trenger han hjelp?

I beste fall regner dere ut hvor mye av utgiftene han skal betale i mnd og hvor mye som faller på deg. Feks han tar de faste, husleige og bil, du tar mat, klær ting ungen og andre som bare "dukker opp".

Hans utgifter blir trukket samme dag som han får penger, altså er det ingen krise om resten forsvinner fort, han har ingen forpliktelser. Du sørger for at det er mat iskapet og han får klare seg på tom lommebok som han spiller opp deg som blir igjen , mens du kan kjøpe deg en is om du vil.

Det er ikke lett å leve med en slik person, jeg vet ikke hvor mye han spiller opp og hvor mye familien må lide for det. Er det et stort økonomisk problem, så må du få han til å inse det. For det er et dårlig forbilde for ungen deres.

Lykke til!

Gjest Tause Birgitte

" Ser ikke på megselv som en forsørger type - " Vel, siden du har fått barn så er det nok litt forsent for deg kjære. Du blir nødt til å forsørge deg selv og ditt barn for resten av livet. Du tror vel ikke at dersom du treffer en ny mann så er han villig til å betale for ungen du har med en annen?

Kjenner til så mange forhold der det blir slutt når de har fått mannens nummer 1 og damens nr 2, fordi han mener hun bruker for mye penger på ungen som ikke er hans.

Men at barnets far skal kunne forsørge seg og sitt barn er en selvfølge for meg. Er han spillegal eller bare dum?

Enkelte gutter er slik, min inkludert. Han kjøper for mye tull,tar låing han vil ha, istedet for å spare (bil, mobil, sterio osv) spiller på fotball og automater. Så jeg vet at det ikke er lett å gå i sine sko.

Vi bor nesten sammen,men har ikke barn, jeg har sagt at jeg ikke kan få barn før han har en stabil økonomi!

Du kan gå fra han, eller dra tilbake, det er det bare du som vet hva du egentlig vil. Kansje trenger han hjelp?

I beste fall regner dere ut hvor mye av utgiftene han skal betale i mnd og hvor mye som faller på deg. Feks han tar de faste, husleige og bil, du tar mat, klær ting ungen og andre som bare "dukker opp".

Hans utgifter blir trukket samme dag som han får penger, altså er det ingen krise om resten forsvinner fort, han har ingen forpliktelser. Du sørger for at det er mat iskapet og han får klare seg på tom lommebok som han spiller opp deg som blir igjen , mens du kan kjøpe deg en is om du vil.

Det er ikke lett å leve med en slik person, jeg vet ikke hvor mye han spiller opp og hvor mye familien må lide for det. Er det et stort økonomisk problem, så må du få han til å inse det. For det er et dårlig forbilde for ungen deres.

Lykke til!

åh, mente ikke at jeg ikke vil forsørge ungen min selv - for det er vel en selvfølge at jeg skal forsørge den jeg selv har født - vil bare ikke være Mamma for samboeren min også. C? Ser ikke det rettferdige i at jeg betaler hus, mat & alt innimellom, mens han spiller bort sine penger. Men han hører ikke så godt på det øret, så jeg kommer sikkert til å gå tilbake til ham - til neste gang. Så kommer han til å se "såra & vonbråten" ut, mens jeg lapper sammen stumpene igjen. Hadde hatt et mye bedre utgangspunkt for å ta vare på megselv & mitt uten ham - synd & skam.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...