Gå til innhold

celluitter, hengemage og dinglepupper

Anbefalte innlegg

Nei er ikke du sånn mager utskrapa da med silikon pupper?

Nei, nå har jeg lagt på meg 10 kg så skrapa er jeg nok ikke. Akkurat passe. 1.70 høy og 58 kg. Og silikonpuppene spanderte jeg på meg da jeg var 44 kg for da var jeg virkelig flat og skrapa pga høyt stoffskifte.

Fortsetter under...

• Svar 62
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

7

• cecily

7

• petter smart

5

• shandy

3

Mest aktive i denne tråden

Nei, nå har jeg lagt på meg 10 kg så skrapa er jeg nok ikke. Akkurat passe. 1.70 høy og 58 kg. Og silikonpuppene spanderte jeg på meg da jeg var 44 kg for da var jeg virkelig flat og skrapa pga høyt stoffskifte.

Litt mager er du vel enda da, og silikon strutt forsterker jo bare det hele..

Gjest normal dame

Jeg er enig i at denne mannen innskriver møtte var en tosk, og at det skal mye til for å treffe på en som er av samme kaliber. Lønner seg å bli litt godt kjent først også....

MEN en ting skjønner jeg ikke: hvorfor skal omtrent alle kvinner skylde på at kroppen deres har forfallt av barnefødsler? Greit nok i et halvt års tid etter en fødsel, men ikke som unnskyldning de neste 20 årene.

Jeg har selv to barn, og ser jo selv at jeg ikke lenger ser ut som den gang jeg var 20 - dog er jeg ikke direkte misfornøyd heller akkurat.

MEN poenget var, at jeg setter da ikke skylden på svangerskap og fødsler for at kroppen blir eldre. Det hadde den blitt uansett - mener jeg.

Det er da et faktum at de aller fleste kvinnekropper forandrer seg litt etter svangerskap!

Noen vil selvsagt slippe lettere unna enn andre, og noen vil jobbe iherdig for å få tilbake den "gamle" fasongen.

Men de aller fleste forandrer seg, både på grunn av tidens tann, svangerskap, fødsler, amming etc.

Dessuten betyr det ikke at om man ikke har en modellkropp, er man feit som en gris og stygg som en padde.

De fleste er vel ganske normale.

Annonse

mil1365380270

Det var det nok ikke jeg som skrev :-)

Ok :-)

Men noen får ting lettere enn andre, ikke sant?!

Moren min er flott etter to barn, og regner med (håper) at jeg også slipper lett unna p.g.a. arv.

Ser på venninner at arv, i tillegg til når man får barn, og hvor mange, har utrolig mye å si.

Synes ikke menn (de får ikke barn) har rett til å uttale seg i det hele tatt. De slipper billig unna hele problemstillingen, sånn sett.

Og jeg synes faktisk ikke de som ikke ender opp med vrengte ullsokker, mageskinn fullt av strekkmerker o.l. har rett til å uttale seg heller.

Ville f.eks. ikke drømme om å fortelle min svært kraftige venninne at hun skal slanke seg hele tiden, for å se ut som meg. Kroppen hennes er naturlig, det er synet på hvordan en kvinne skal se ut (uansett forutsetninger) som er riv ruskende galt!

Gjest enigenig

Nei, graviditeter er bare en lettvindt unnskyldning.

De fleste trenger jo ikke å legge på seg 20-30kilo under de få mnd. da.

Hvis en da ikke får masse vann i kroppen pga svangerskapsforgiftning.

Noe ikke alle får.

Tror mange er altfor gald i feil mat og lite trim under svangerskapene sine.

Gjest full pakke

Så lei av å høre at en skylder alle skavanker med graviditet.

Jeg har født 3 unger og har verken strekkmerker,hengemage,hengepupper eller noe særlig cellulite.

Seklvfølgelig må en skylde strekkmerker, hengemage og hengepupper på graviditet. Jeg fikk barn da jeg var 19 og ikke kom å si til meg at jeg hadde fått strekkmerker som 19 åring dersom jeg ikke hadde vært gravid. Jeg har også fått hengemage, som ikke på noen måte kan trenes bort. Jeg var tynn når jeg ble gravid, og er ennå tynnere nå, så hengemagen er ikke fett, bare løst skinn. Så faktisk så er det slik at en kan skylde disse skavankene på graviditet. Alle er ikke like heldige som deg, og har en så god hud som tåler å bli strukket så vanvittigt som ved en graviditet.

Sa jeg at jeg hadde hengepupper? Det var i hvertfall feil, for etter graviditet og amming har jeg faktisk ikke pupper lenger, og jeg hadde da pupper før jeg ble gravid!!

Gjest himler

De fleste trenger jo ikke å legge på seg 20-30kilo under de få mnd. da.

Hvis en da ikke får masse vann i kroppen pga svangerskapsforgiftning.

Noe ikke alle får.

Tror mange er altfor gald i feil mat og lite trim under svangerskapene sine.

Og noen av oss legger ikke mye på oss (6 kg, for meg...), men har hud som ikke tåler å bli strukket.

Gjest enigenig

Seklvfølgelig må en skylde strekkmerker, hengemage og hengepupper på graviditet. Jeg fikk barn da jeg var 19 og ikke kom å si til meg at jeg hadde fått strekkmerker som 19 åring dersom jeg ikke hadde vært gravid. Jeg har også fått hengemage, som ikke på noen måte kan trenes bort. Jeg var tynn når jeg ble gravid, og er ennå tynnere nå, så hengemagen er ikke fett, bare løst skinn. Så faktisk så er det slik at en kan skylde disse skavankene på graviditet. Alle er ikke like heldige som deg, og har en så god hud som tåler å bli strukket så vanvittigt som ved en graviditet.

Sa jeg at jeg hadde hengepupper? Det var i hvertfall feil, for etter graviditet og amming har jeg faktisk ikke pupper lenger, og jeg hadde da pupper før jeg ble gravid!!

Har mange venner som har strekkemerker fordi de har lagt på seg raskt eller kraftig mye.

De har ikke barn,så det du skriver stemmer nok ikke helt.

Men selvsagt har noen bedre hud enn andre.

Jeg var godt trent før jeg ble gravid så kanskje det er grunnen til at jeg har flat mage.

Annonse

Gjest den dama

Kan vi ikke få ha noe å skylde på, da ;-) Det føles myyye bedre enn å innrømme at det er fordi man spiser for mye, og er lat i tillegg....

Nei, det er vel heller det å ha barn enn det å føde dem som kan gå ut over ens eget utseende.. Jeg ser i hvert fall at jeg hadde hatt mye bedre tid til å trene hvis jeg bare hadde hatt meg selv å tenke på...

Nå har ikke jeg så mye av hverken celluitter, hengemager eller dinglepupper.

Men det er klart, det er godt å ha tre svangerskap og fødsler å skylde på.

Men for det første tror jeg det ligge i genene, noe av aldringen kommer uansett svangerskap eller ikke.

For det andre handler det om at det også ligger i genene evnen til å "lege" kroppen etter svangerskap.

Men det viktigste tror jeg nok er at det handler mer om å ha barn enn å føde barn!

Jeg har hverken tid eller råd til å pleie eksteriøret slik jeg kunne gjort uten ungene.

Dessuten blir det likssom andre ting som er viktigere i livet!

Gjest den dama

For noe tull.

Så godt som ingen tenner på cellullitter, hengemage eller dinglepupper. Men en kan tenne på en person med dette.

Typisk kvinnesvar.

Dersom en kvinne sa at hun ikke tente på en mann fordi han hadde ølvom og hår på rygg/skuldre hadde du vist full forståelse for dette.

Hvorfor være kjønnsdiskriminerende?

Jeg tenner absolutt ikke på menn med "ølvom og hår på rygg/skuldre"!

Gjest Sniff

Nå har ikke jeg så mye av hverken celluitter, hengemager eller dinglepupper.

Men det er klart, det er godt å ha tre svangerskap og fødsler å skylde på.

Men for det første tror jeg det ligge i genene, noe av aldringen kommer uansett svangerskap eller ikke.

For det andre handler det om at det også ligger i genene evnen til å "lege" kroppen etter svangerskap.

Men det viktigste tror jeg nok er at det handler mer om å ha barn enn å føde barn!

Jeg har hverken tid eller råd til å pleie eksteriøret slik jeg kunne gjort uten ungene.

Dessuten blir det likssom andre ting som er viktigere i livet!

Yepp!

Gjest himler

Har mange venner som har strekkemerker fordi de har lagt på seg raskt eller kraftig mye.

De har ikke barn,så det du skriver stemmer nok ikke helt.

Men selvsagt har noen bedre hud enn andre.

Jeg var godt trent før jeg ble gravid så kanskje det er grunnen til at jeg har flat mage.

Det hjelper sikkert for noen å være godt trent. For meg hjalp det ikke, men jeg har dårlig arv.

Det kan være greit å akseptere at det finnes forskjeller.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...