Gå til innhold

sølibatisk tilværelse

Anbefalte innlegg

Gjest - ungjente i sølibat

hei. Har levd i en slik tilværelse i et par år nå. Er i slutten av 20 årene. Dette er vel ikke særlig normalt? Har partner. Han sier det ikke er noe stort problem. Vi har mye nærhet i dagliglivet, men altså ikke sex. Noen som kan komme med noen innspill. Trenger det sårt, da dette plager meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/151977-s%C3%B8libatisk-tilv%C3%A6relse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Han sier det ikke er noe stort problem." Ikke noe problem for deg eller han?

Dersom du vil ha sex, men han ikke ønsker det, så bør du bare se på han som en venn og lete etter ny partner.

Dersom han vil ha sex, men du ikke vil eller kan gjennomføre det, så er det mulig at han sier det er ok å vente til du er klar? F.eks hvis du vil vente til du er gift med å ha sex...

Om det siste er tilfelle så tyder det på at han respekterer deg.

Gjest ungjente i sølibat

"Han sier det ikke er noe stort problem." Ikke noe problem for deg eller han?

Dersom du vil ha sex, men han ikke ønsker det, så bør du bare se på han som en venn og lete etter ny partner.

Dersom han vil ha sex, men du ikke vil eller kan gjennomføre det, så er det mulig at han sier det er ok å vente til du er klar? F.eks hvis du vil vente til du er gift med å ha sex...

Om det siste er tilfelle så tyder det på at han respekterer deg.

hei. Nei, ikke noe sånn vente til vi er gift greie. Vi hadde sex før. Men ettersom han har kommet meg nærere og nærere, har det stoppet for meg... Det er så trist. Det burde jo vært omvendt! har opplevde misbruk, og alle seksuelle sperrer kom da jeg begynte å bearbeide dette. Det bekymrer meg nesten litt at samboeren ikke maser mer, men han sier han elsker meg. Og det vet jeg han gjør.

Gjest tjohooo

hei. Nei, ikke noe sånn vente til vi er gift greie. Vi hadde sex før. Men ettersom han har kommet meg nærere og nærere, har det stoppet for meg... Det er så trist. Det burde jo vært omvendt! har opplevde misbruk, og alle seksuelle sperrer kom da jeg begynte å bearbeide dette. Det bekymrer meg nesten litt at samboeren ikke maser mer, men han sier han elsker meg. Og det vet jeg han gjør.

Hvis du har opplevd misbruk, og er i ferd med å bearbeide dette, stiller saken seg annerledes.

Fortsett å bearbeid, fortsett og fortsett og fortsett. Hold kommunikasjonen åpen, vit hvor dere har hverandre. Selv om det kanskje føles helt utenkelig og ekkelt nå, bør jo et av (del)målene være å få igang et normalt sexliv etter hvert, ikke gi opp.

Annonse

Uff, du har det ikke lett. Men det virker som om samboeren din er en kjernekar som er så glad i deg at han er villig til å gi deg den tiden du trenger for å bearbeide overgrepet.

Våg å stole på han. Siden dere hadde et normalt sex-liv tidligere, finner han deg seksuelt attraktiv, så det er ikke problemet.

Prøv å være "snill mot deg selv", (ikke press deg til noe som føles galt, og stol på at du er ei jente som er vel verdt å ha), så håper jeg at sexlysten langsomt kommer tilbake.

Lykke til og hold fast på din kjære :-)

skorpionfisken

Hvordan bearbeider du det da? Får du hjelp noen plass eller klarer du deg selv? Din partner elsker deg og vil deg vel, men om du ikke får profesjonell hjelp til å komme ut av dette så skylder du partneren din å prøve noe aktivt. Hva med psykolog for eksempel? Støttegruppe for overgrepsofre?

To år uten sex er lang tid det. Hvor mange år tror du han klarer å vente?

Hvis du får professjonell hjelp så må du nevne for denne det manglende sexlivet, og kanskje få tips om hvordan dere gradvis og over lengre tid kan ta sexlivet opp igjen.

Gjest ungjente i sølibat

Hvordan bearbeider du det da? Får du hjelp noen plass eller klarer du deg selv? Din partner elsker deg og vil deg vel, men om du ikke får profesjonell hjelp til å komme ut av dette så skylder du partneren din å prøve noe aktivt. Hva med psykolog for eksempel? Støttegruppe for overgrepsofre?

To år uten sex er lang tid det. Hvor mange år tror du han klarer å vente?

Hvis du får professjonell hjelp så må du nevne for denne det manglende sexlivet, og kanskje få tips om hvordan dere gradvis og over lengre tid kan ta sexlivet opp igjen.

hei! og takk for svaret ditt. Gikk og bearbeidet det hos en terapeut. Snakket med vedkommende om mine nærhetsproblemer. Når jeg kom inn på det sexuelle med partner, fikk jeg rådet om at vi fikk begge akseptere tilstanden. Men det rådet der vil jeg liksom ikke helt slå meg til ro med, Derfor skrev jeg inn her. Håper gjennom det å få noe ideer/innspill, slik at situasjonen kan snus på sikt. Vurderer ev. å kontakte en sexolog i håp om at denne forstår at dette er noe vi m,å kunne løse på en eller annen måte. Ser jo ikke for meg at dette er noe som vi skal ha denne sølibattilværelsen i flere år som kommer.

Gjest ungjente i sølibat

Uff, du har det ikke lett. Men det virker som om samboeren din er en kjernekar som er så glad i deg at han er villig til å gi deg den tiden du trenger for å bearbeide overgrepet.

Våg å stole på han. Siden dere hadde et normalt sex-liv tidligere, finner han deg seksuelt attraktiv, så det er ikke problemet.

Prøv å være "snill mot deg selv", (ikke press deg til noe som føles galt, og stol på at du er ei jente som er vel verdt å ha), så håper jeg at sexlysten langsomt kommer tilbake.

Lykke til og hold fast på din kjære :-)

hei lurulf! Vil bare du skal vite at jeg satt veldig stor pris på svaret ditt :-) Takk!

Gjest ungjente i sølibat

Hvis du har opplevd misbruk, og er i ferd med å bearbeide dette, stiller saken seg annerledes.

Fortsett å bearbeid, fortsett og fortsett og fortsett. Hold kommunikasjonen åpen, vit hvor dere har hverandre. Selv om det kanskje føles helt utenkelig og ekkelt nå, bør jo et av (del)målene være å få igang et normalt sexliv etter hvert, ikke gi opp.

hei! takk for fint tips om kummunnikasjon m.m. og trøstende ord.

Annonse

Gjest ungjenta i søllibat

Vel, er klar over at det sikkert ikke hjelper særlig mye. Men jeg håper du våger å fortsette å presse deg selv og ikke stagnerer/"trekker dyna over hodet".

Hei! Skal prøve så godt jeg kan. Hilsen ungjenta *smiler* sov til 12 i dag....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...