Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente i begynnelsen av tyveårene som sykler til og fra jobb flere ganger i uka. I det siste har jeg i perioder fått skikkelig vondt i de ytre kjønnsleppene når jeg sykler flere dager på rad, og det er så vondt at jeg ikke kan ha sex uten å kjenne smertene.

Har noen noen tips til hvordan jeg kan unngå slike syklesmerter? Har hørt at det er ganske vanlig å operere bort deler av de ytre kjønnsleppene pga sykling/ridning, men dette virker som et litt drastisk steg å ta. Finnes det noe plagg el. annet "hjelpemiddel" som jeg kan bruke? Dette plager meg veldig, da jeg er avhengig av å bruke sykkel hver eneste dag.

Håper noen har tips!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/152015-smerter-i-skjeden-ved-sykling/
Del på andre sider

Fortsetter under...

God sykkelbukse med polstring foran og bak! Og du bør tenke over stillingen du sitter i. Prøv å sitt skikkelig på ræva.

Kan hende styret og setet ditt bør justeres. Kanskje burde du hatt en sykkel hvor sittestillingen din blir bedre.

Syns det blir litt drastisk å fjerne kjønnsleppene for dette. Ville nok heller byttet ut shortsen, sykkelsetet eller sykkelen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...