Gjest rock star Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Avstand skal aldri være enkelt. Det har jeg fått erfare denne sommeren. Kjæresten min er fra et annet sted i landet, men vi studerer i samme byen, og når sommeren kommer, drar vi hvert til vårt. Vi har vært sammen i vel 7 måneder, og forholdet er rett og slett fantastisk på alle måter. Hun er en jente alle er blitt utrolig glade i, både min familie og mine venner. Alle sier de hvor skjønn og flott hun er. Vi skal på ferie sammen, men ikke før i august pga sommerjobber og slikt. Nå går jeg her hjemme og "nyter" friheten, mens hun sikkert gjør det samme der hun er. Fredagen var hun ute med en kamerat hun har snakket mye om tidligere, og jeg har fått inntrykket av at han er en gammel venn, så jeg syntes bare det var koselig, og gav uttrykk for dette. Lørdag kveld skulle de på kino sammen. OK, tenkte jeg. De har jo ikke sett hverandre på lenge, så det går jo bra. Ingen problemer, tenkte jeg. Jeg er ikke sjalu av natur, og hater all form for sjalusi, så jeg aste meg ikke akkurat opp av den grunn. Søndag fikk jeg en melding der hun fortalte at de skulle på fisketur. En uskyldig ting, men jeg ble jo likevel litt betenkt over at de skulle være med hverandre tredje dagen på rad. Har han ikke andre venner, spurte jeg henne litt spydig (det skal legges til at dette var tidlig på morgenen). Etter en stund fikk jeg også vite at han slett ikke var en gammel venn, men en hun hadde vært på date med forrige sommer, og som hadde blitt fryktelig lei seg da hun ble sammen med meg. For første gang siden ungdomsskolen (ti år siden) merket jeg et stikk av sjalusi. Jeg ble faktisk for første gang sint på henne, faktisk. Men mest sint på meg selv som reagerte på denne måten. Jo mer hun forteller om han, virker det mer og mer som han forsøker å "stjele" henne fra meg. Alle tegn stemmer. Han egler seg innpå henne som venn, og utnytter at jeg ikke er der (hallo, jeg har jo selv brukt den taktikken engang i tiden. Riktignok da jeg var fjortis, men likevel). Hun sier at han er på gang med en annen dame, men da stilte jeg spørsmål ved hvorfor han ikke bruker tid med henne, og i stedet konsentrerer seg om min kjæreste. Mulig tar jeg helt feil, men jeg ble faktisk litt redd, for første gang. Og at jeg ble sint på henne, gjorde ikke ting bedre. Jeg burde nok reagert mer rasjonelt. Men jeg ble rett og slett bare så utrolig frustrert. Jeg orket ikke ta telefonen da hun ringte, og da ringte hun hjem til mine foreldre, der jeg befinner meg for sommeren. Hun og min mor er fortrolige, og naturligvis fortalte kjæresten min det hele til min mor, som forsikret meg om at dette var helt normalt, og at jeg tydeligvis var som min far da han var ung. Det som gnager på meg er uvissheten om dette egentlig var normal reaksjon. Burde jeg kanskje ha snakket mer med henne, og forsøkt å være fornuftig, og ikke blitt sint? Vi ble venner igjen og alt det, men helt siden har jeg vært irritert på meg selv fordi jeg reagerte som jeg gjorde. Hva var det? Et utslag av sjalusi, eller bare avstanden som gjorde det? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/152039-reagerte-jeg-helt-feil/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tjohooo Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Hvis du viser at du er voksen og stoler på henne, tror jeg nok du kan være rimelig trygg på at han ikke er en trussel. De ble tross alt ikke sammen, enda hun hadde sjansen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/152039-reagerte-jeg-helt-feil/#findComment-970934 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest rock star Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Hvis du viser at du er voksen og stoler på henne, tror jeg nok du kan være rimelig trygg på at han ikke er en trussel. De ble tross alt ikke sammen, enda hun hadde sjansen. Jeg stoler 200 prosent på henne, men ikke på ham. Liker å tro det beste om folk, men jeg klarer ikke å få meg til å like ham. Man kjenner jo sine egne, vet du. Og vi gutter er utspekulerte, sånn er det bare. Det er jo sommer, og vi har vært borte lenge fra hverandre. Og falske følelser kan jo oppstå, noe alle som har levd en sommer eller tjue har opplevd kan skje. Jeg vil ikke tenke slik, men klarer ikke å la være. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/152039-reagerte-jeg-helt-feil/#findComment-970938 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tjohooo Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Jeg stoler 200 prosent på henne, men ikke på ham. Liker å tro det beste om folk, men jeg klarer ikke å få meg til å like ham. Man kjenner jo sine egne, vet du. Og vi gutter er utspekulerte, sånn er det bare. Det er jo sommer, og vi har vært borte lenge fra hverandre. Og falske følelser kan jo oppstå, noe alle som har levd en sommer eller tjue har opplevd kan skje. Jeg vil ikke tenke slik, men klarer ikke å la være. Akkurat det samme har et par av de jeg har vært sammen med sagt. "Jeg stoler på deg, det er han jeg ikke stoler på, jeg vet hvordan han tenker". Jaha, sa jeg, men hvis han er sånn da, hva så, så lenge du stoler nok på meg til å vite at jeg er sterk nok til å gjennomskue han hvis han skulle prøve på noe, og stå i mot? Til ingen nytte, selvfølgelig. I åtti prosent av tilfellene hadde de absolutt ingen ting å frykte, guttene var ikke interessert i meg som mer enn en venn. I ti prosent av tilfellene hadde de rett, men jeg gjennomskuet fyren selv, satte han på plass og styrte unna, helt uten innblanding fra kjæresten. I de siste ti prosentene hadde de grunn til å være redd, for da hadde sjalusien og de primitive anklagelsene deres tært i stykker forholdet til det punkt hvor jeg var nedkjørt og dermed åpen for komplimenter og bekreftelser fra annet hold. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/152039-reagerte-jeg-helt-feil/#findComment-970957 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest rock star Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Akkurat det samme har et par av de jeg har vært sammen med sagt. "Jeg stoler på deg, det er han jeg ikke stoler på, jeg vet hvordan han tenker". Jaha, sa jeg, men hvis han er sånn da, hva så, så lenge du stoler nok på meg til å vite at jeg er sterk nok til å gjennomskue han hvis han skulle prøve på noe, og stå i mot? Til ingen nytte, selvfølgelig. I åtti prosent av tilfellene hadde de absolutt ingen ting å frykte, guttene var ikke interessert i meg som mer enn en venn. I ti prosent av tilfellene hadde de rett, men jeg gjennomskuet fyren selv, satte han på plass og styrte unna, helt uten innblanding fra kjæresten. I de siste ti prosentene hadde de grunn til å være redd, for da hadde sjalusien og de primitive anklagelsene deres tært i stykker forholdet til det punkt hvor jeg var nedkjørt og dermed åpen for komplimenter og bekreftelser fra annet hold. Nå har jo jeg ingen intensjon om å blande meg inn i noe som helst. Jeg vil på ingen måte hindre henne i å være med ham. Når hun sier han bare er en venn, så må jeg stole på henne. Om jeg hadde nektet henne å være med ham, hadde jeg blitt noe jeg selv ikke ønsker. Et sjalu monster. En kontrollerende og manipulerende drittsekk. Og det er ikke noe jeg ønsker å fremstå som i det hele tatt. Jeg går ikke rundt og tenker så mye på dette idag. Det eneste jeg tenker på, er måten jeg reagerte på. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/152039-reagerte-jeg-helt-feil/#findComment-970975 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tjohooo Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Nå har jo jeg ingen intensjon om å blande meg inn i noe som helst. Jeg vil på ingen måte hindre henne i å være med ham. Når hun sier han bare er en venn, så må jeg stole på henne. Om jeg hadde nektet henne å være med ham, hadde jeg blitt noe jeg selv ikke ønsker. Et sjalu monster. En kontrollerende og manipulerende drittsekk. Og det er ikke noe jeg ønsker å fremstå som i det hele tatt. Jeg går ikke rundt og tenker så mye på dette idag. Det eneste jeg tenker på, er måten jeg reagerte på. Så reagerer du ikke sånn neste gang, men tenker deg heller litt om, og kjenner etter, før du buser ut med spydige kommentarer 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/152039-reagerte-jeg-helt-feil/#findComment-970979 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kopps Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Så reagerer du ikke sånn neste gang, men tenker deg heller litt om, og kjenner etter, før du buser ut med spydige kommentarer Synes det er litt forvrengt her på dette forumet. Om vedkommende hadde vært kvinne og reagert slik han gjorde, ville dere kalt det rettmessig harme og rådet henne til å forlate mannen på dagen. Litt nyanser etterlyses. Jeg forstår reaksjonen hans, og hadde sikkert blitt litt skeptisk selv. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/152039-reagerte-jeg-helt-feil/#findComment-970981 Del på andre sider Flere delingsvalg…
shandy Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Jeg syntes du reagerte nokså normalt. Tre dager på rad, er etter mitt syn for mye av det gode med en gammel date. Hver dag - mer normalt hvis det hadde gått litt lengre tid mellom treffene deres, så jeg syntes ikke du overreagerte. Greit at hun er ærlig og forteller deg, men det vil ikke si det samme som at hun forteller alt. Nå skal ikke jeg så tvil i deg, men har du mulighet, så reis å besøk henne. Da vil du fort se hvordan ting ligger an. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/152039-reagerte-jeg-helt-feil/#findComment-970982 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tjohooo Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Synes det er litt forvrengt her på dette forumet. Om vedkommende hadde vært kvinne og reagert slik han gjorde, ville dere kalt det rettmessig harme og rådet henne til å forlate mannen på dagen. Litt nyanser etterlyses. Jeg forstår reaksjonen hans, og hadde sikkert blitt litt skeptisk selv. Jeg sa ikke at jeg ikke forstod reaksjonen hans. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/152039-reagerte-jeg-helt-feil/#findComment-970986 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest rock star Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Jeg syntes du reagerte nokså normalt. Tre dager på rad, er etter mitt syn for mye av det gode med en gammel date. Hver dag - mer normalt hvis det hadde gått litt lengre tid mellom treffene deres, så jeg syntes ikke du overreagerte. Greit at hun er ærlig og forteller deg, men det vil ikke si det samme som at hun forteller alt. Nå skal ikke jeg så tvil i deg, men har du mulighet, så reis å besøk henne. Da vil du fort se hvordan ting ligger an. Jeg tror nok ikke hun bedriver skummel business mens jeg er borte. Stoler så mye på henne. Kan ikke dra og besøke henne før på slutten av måneden. Flybillett er bestilt for lenge siden, men jeg kan ikke dra før jeg har fri fra jobben. Tidvis misunner jeg min tvillingbror. Han er den mest avslappede i all sin narsissisme og kynisme. Han har hatt dame i to år, men har nesten ikke sett henne i den perioden. Han sier hun er den flotteste og slikt, men likevel utnytter han det at han er som en magnet på damene. Og han vet at kjæresten hans tuller rundt, men mener bare at så lenge han gjør det samme, nuller han ut alt sammen. Og dermed er ingen skade skjedd. Av og til ønsker jeg at jeg kunne være som ham, men ser nok at han er litt for ekstrem og kynisk. At han er psykolog i tillegg, gjør ikke det hele mye bedre, akkurat. Han rådet meg bare til å chille og ta ting som de kommer. Men jeg har altfor mye samvittighet til å gjøre noe galt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/152039-reagerte-jeg-helt-feil/#findComment-970990 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kopps Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Jeg sa ikke at jeg ikke forstod reaksjonen hans. Nå har jeg ikke rettet noe mot deg, men mot alle kvinner generelt på dette forumet. Vi er forskjellige som menn og kvinner, og har naturlig nok ulike tilnærminger på ting. Men dette har vi sett før i andre former her på DOL, og om det er kvinner som lufter sitt dilemma, er liksom mannen den mest grusomme i hele verden, og tenker bare på sex og slikt. Vi har samvittighet vi også. Men dessverre for mange kvinner, har dere en tendens til å finne de som mangler den biten. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/152039-reagerte-jeg-helt-feil/#findComment-970992 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vær åpen, men kritisk Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Jeg hadde heller ikke likt det. Man skal passe seg for å være for "forståelsesfull" også. Ikke at kjæresten din nødvendigvis gjør noe galt, men lytt til intuisjonen din. Antaktelig merker du det på henne dersom hun forsøker å skjule noe. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/152039-reagerte-jeg-helt-feil/#findComment-971003 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tjohooo Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Nå har jeg ikke rettet noe mot deg, men mot alle kvinner generelt på dette forumet. Vi er forskjellige som menn og kvinner, og har naturlig nok ulike tilnærminger på ting. Men dette har vi sett før i andre former her på DOL, og om det er kvinner som lufter sitt dilemma, er liksom mannen den mest grusomme i hele verden, og tenker bare på sex og slikt. Vi har samvittighet vi også. Men dessverre for mange kvinner, har dere en tendens til å finne de som mangler den biten. Dere snille må gjerne skrive dere på en liste. Jeg melder meg gjerne som testpilot... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/152039-reagerte-jeg-helt-feil/#findComment-971005 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kopps Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Dere snille må gjerne skrive dere på en liste. Jeg melder meg gjerne som testpilot... He he. Vi har vel en tendens til ikke å bli lagt for mye merke til, tror jeg. Nice guys finsh last, heter det jo. Men når vi først kommer i mål, så beholder vi premien vår. Som et medlem av lovens lange arm, ser en jo litt for mange tilfeller der de slemme gutta i klassen drar damer som om de var filmstjerner eller søkkrike. Du som kvinne kan vel svare meg på hvorfor, tjohooo. Jeg har gitt opp å finne løsningen. Jeg bare aksepterer fakta, selv om det aldri er morsomt å rykke ut på husbråk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/152039-reagerte-jeg-helt-feil/#findComment-971016 Del på andre sider Flere delingsvalg…
skorpionfisken Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Du reagerte akkurat slik jeg ville reagert. Men om vi er rasjonelle jeg og du det må andre bedømme. Hvorfor i all verden skal hun bedrive tid sammen med en annen mann dag etter dag når du er over alle hauger? Har hun ikke andre venner og venninner på denne hjemplassen sin? Hadde han vært der hver dag som en mix av andre også, ville jeg ikke brydd meg, men at det er bare han og henne og ingen andre venner.... Men om du stoler 200% på henne som du sier, så trenger du ikke bry deg. Om han er ute etter henne så har det jo ikke noen virkning før hun også er ute etter ham. Og hadde hun vært det hadde hun slått til i fjor da hun var fri og frank. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/152039-reagerte-jeg-helt-feil/#findComment-971021 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tjohooo Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 He he. Vi har vel en tendens til ikke å bli lagt for mye merke til, tror jeg. Nice guys finsh last, heter det jo. Men når vi først kommer i mål, så beholder vi premien vår. Som et medlem av lovens lange arm, ser en jo litt for mange tilfeller der de slemme gutta i klassen drar damer som om de var filmstjerner eller søkkrike. Du som kvinne kan vel svare meg på hvorfor, tjohooo. Jeg har gitt opp å finne løsningen. Jeg bare aksepterer fakta, selv om det aldri er morsomt å rykke ut på husbråk. Vel, kjekke politimenn med vestlandsdialekt tar vi for gitt at er opptatt. Uniformen gjør også til at dere virker litt stive og utilnærmelige. Og HVOR kan vi treffe dere egentlig? Jeg har lett over alt Drittsekker ("snillguttene" altså, har aldri hatt noen kontakt med heroinlangere og slosskjemper) er store i ord, flinke til å oppvarte, frempå, selvsikre, flink til å "lese" jenta på hva hun foretrekker og ikke - tuner seg lett inn og kan dermed lett kopiere henne og gi henne en følelse av å ha truffet mannen i sitt liv. Til det punkt hvor han tror det selv. (og mindretallet drittsekker er vel drittsekk i egne øyne, eller...?) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/152039-reagerte-jeg-helt-feil/#findComment-971022 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke at jeg er sånn, da.. Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 He he. Vi har vel en tendens til ikke å bli lagt for mye merke til, tror jeg. Nice guys finsh last, heter det jo. Men når vi først kommer i mål, så beholder vi premien vår. Som et medlem av lovens lange arm, ser en jo litt for mange tilfeller der de slemme gutta i klassen drar damer som om de var filmstjerner eller søkkrike. Du som kvinne kan vel svare meg på hvorfor, tjohooo. Jeg har gitt opp å finne løsningen. Jeg bare aksepterer fakta, selv om det aldri er morsomt å rykke ut på husbråk. Bad boys appellerer til frelseren i kvinnen. Hun tror at hennes kjærlighet vil utdrive demonene og lokke frem det fromme lammet. Skjønt - klarer hun det, vil hun nok gjespe høylytt i kjedsomhet 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/152039-reagerte-jeg-helt-feil/#findComment-971023 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kopps Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Vel, kjekke politimenn med vestlandsdialekt tar vi for gitt at er opptatt. Uniformen gjør også til at dere virker litt stive og utilnærmelige. Og HVOR kan vi treffe dere egentlig? Jeg har lett over alt Drittsekker ("snillguttene" altså, har aldri hatt noen kontakt med heroinlangere og slosskjemper) er store i ord, flinke til å oppvarte, frempå, selvsikre, flink til å "lese" jenta på hva hun foretrekker og ikke - tuner seg lett inn og kan dermed lett kopiere henne og gi henne en følelse av å ha truffet mannen i sitt liv. Til det punkt hvor han tror det selv. (og mindretallet drittsekker er vel drittsekk i egne øyne, eller...?) Vi er ikke så utilnærmelige som dere kanskje tror. Jobben gjør oss vel litt stive i masken. Hadde liksom sett litt dumt ut å flørte med alle damene vi treffer - selv om gudene skal vite det er mange som gjør det også. Men vi er da flinke til å være oppmerksomme på jentene vi snille gutta også. Jeg oppvarter i alle fall kjæresten min hele tiden, og forsøker å få henne til å føle seg som den prinsessen hun er. Nå er jo jeg litt heldig, da. Uniformen gjorde jo at markedet åpnet seg litt. He he. Utrolig hvordan mange damer reagerer når du sier du er politimann. Halvparten hater deg, mens resten spør pent om å få se uniformen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/152039-reagerte-jeg-helt-feil/#findComment-971025 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tjohooo Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Bad boys appellerer til frelseren i kvinnen. Hun tror at hennes kjærlighet vil utdrive demonene og lokke frem det fromme lammet. Skjønt - klarer hun det, vil hun nok gjespe høylytt i kjedsomhet tull. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/152039-reagerte-jeg-helt-feil/#findComment-971027 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tjohooo Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Vi er ikke så utilnærmelige som dere kanskje tror. Jobben gjør oss vel litt stive i masken. Hadde liksom sett litt dumt ut å flørte med alle damene vi treffer - selv om gudene skal vite det er mange som gjør det også. Men vi er da flinke til å være oppmerksomme på jentene vi snille gutta også. Jeg oppvarter i alle fall kjæresten min hele tiden, og forsøker å få henne til å føle seg som den prinsessen hun er. Nå er jo jeg litt heldig, da. Uniformen gjorde jo at markedet åpnet seg litt. He he. Utrolig hvordan mange damer reagerer når du sier du er politimann. Halvparten hater deg, mens resten spør pent om å få se uniformen. Du har ikke noen snille kolleger med vestlandsdialekt da? Eventuelt oslodialekt...trønder til nød... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/152039-reagerte-jeg-helt-feil/#findComment-971029 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.