tjohei Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Hva er grunnen til at kvinner faller for drittsekker som behandler dem med liten respekt? Skyldes dette et dårlig forhold til faren - at faren også har behandlet dem med liten respekt? Er dette et uttrykk for patriarkatet? Er det uttrykk for en machosistisk seksualitet? Er det fordi de er uoppnåelige eller kanskje et uttrykk for at kvinnen ikke ønsker forhold? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/152088-%C3%A5-falle-for-drittsekker/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Har det godt jeg... Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Faren min behandlet meg med liten respekt,mannen min gjør ikke det. Men,ingen regel uten unntak.) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/152088-%C3%A5-falle-for-drittsekker/#findComment-971280 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jarle23 Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Ja du, dette er noe jeg har grublet på selv! Jeg tror det har noe å gjøre med selvtillit, drittsekker har gjerne ubegrenset tro på seg selv og egne egenskaper. Selvsikkerhet og troen på seg selv er et karaktertrekk som tiltrekker de fleste mennesker. Imidlertid er drittsekkene også egoistiske og setter seg selv først i en hver sammenheng. De kan tillate seg det meste for de er tross alt i egne øyne den viktigste. Dette kan det imidlertid ta fryktelig lang tid før enkelte jenter oppdager selv om det er opplagt for alle i omgivelsene rundt. Ofte er det til og med svært oppegående jenter som sliter med å se dette. Så sån er det.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/152088-%C3%A5-falle-for-drittsekker/#findComment-971286 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tjohooo Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Ja du, dette er noe jeg har grublet på selv! Jeg tror det har noe å gjøre med selvtillit, drittsekker har gjerne ubegrenset tro på seg selv og egne egenskaper. Selvsikkerhet og troen på seg selv er et karaktertrekk som tiltrekker de fleste mennesker. Imidlertid er drittsekkene også egoistiske og setter seg selv først i en hver sammenheng. De kan tillate seg det meste for de er tross alt i egne øyne den viktigste. Dette kan det imidlertid ta fryktelig lang tid før enkelte jenter oppdager selv om det er opplagt for alle i omgivelsene rundt. Ofte er det til og med svært oppegående jenter som sliter med å se dette. Så sån er det.... Og så er de VELDIG, VELDIG oppbackende og rett og slett FORGUDER, av og til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/152088-%C3%A5-falle-for-drittsekker/#findComment-971317 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tjohooo Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 De fleste drittsekker begynner jo veldig bra. Når man møter en ekte drittsekk, er det jo ofte som om alt faller på plass og man føler ikke lenger uvisshet angående fremtiden. Han sier alt det rette, og alt er trygt, forutsigbart, deilig - og man blir gjerne behandlet som en prinsesse i tillegg (ikke at det er et mål, men har man ikke opplevd det før kan det jo gjerne sette litt farge på en grå hverdag) - man får en skikkelig egoboost. Han er så fryktelig involvert i livet ditt, og du er overbevist om at du har møtt mannen i ditt liv, ikke minst fordi HAN er så sikker. HAN vil forplikte seg. Og det er nytt for mange jenter. Når det etter hvert går som det må gå, er det en rekke kompliserte faktorer som spiller inn for hvorfor man blir værende. Kanskje er det sånn at drittsekker velger ut jenter de merker det er "noe" med - noe jenta kanskje ikke merker selv, eller de kan få selv den mest kjernesunne jente til å gå av hengslene. Ikke godt å vite. Freudinspirerte lettvinte "dårlig forhold til far" tror jeg er overforenklet og ofte feilaktig. Det kan like gjerne være dårlig forhold til mor. Eller ensomhet generelt, søken etter noe "mer". 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/152088-%C3%A5-falle-for-drittsekker/#findComment-971320 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest evig eies kun det tapte Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 De fleste drittsekker begynner jo veldig bra. Når man møter en ekte drittsekk, er det jo ofte som om alt faller på plass og man føler ikke lenger uvisshet angående fremtiden. Han sier alt det rette, og alt er trygt, forutsigbart, deilig - og man blir gjerne behandlet som en prinsesse i tillegg (ikke at det er et mål, men har man ikke opplevd det før kan det jo gjerne sette litt farge på en grå hverdag) - man får en skikkelig egoboost. Han er så fryktelig involvert i livet ditt, og du er overbevist om at du har møtt mannen i ditt liv, ikke minst fordi HAN er så sikker. HAN vil forplikte seg. Og det er nytt for mange jenter. Når det etter hvert går som det må gå, er det en rekke kompliserte faktorer som spiller inn for hvorfor man blir værende. Kanskje er det sånn at drittsekker velger ut jenter de merker det er "noe" med - noe jenta kanskje ikke merker selv, eller de kan få selv den mest kjernesunne jente til å gå av hengslene. Ikke godt å vite. Freudinspirerte lettvinte "dårlig forhold til far" tror jeg er overforenklet og ofte feilaktig. Det kan like gjerne være dårlig forhold til mor. Eller ensomhet generelt, søken etter noe "mer". Du er knallgod i å sette ord på tingene. Er så enig så enig med deg 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/152088-%C3%A5-falle-for-drittsekker/#findComment-971466 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Big Mac Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 Det har hvertfall ikke noe å gjøre med at han er snill til å begynne med og blir drittsekk etterhvert. Da har du fallt for en snill mann og ikke en drittsekk. Drittsekker er tar som regel stor plass, er brautende, gjør mye av seg og søker å være midtpunkt. På den måten blir de lagt merke til. Kvinner ønsker seg ofte oppmerksomhet, og tiltrekkes av dette. Andre jenter føler de lever kjedelige og innholdsløse liv, og ønsker seg en mer spennende tilværelse. Når de ser drittsekken, ser de en person som er "spennende", "selvrealiserende", "uredd", "eventyrlysten", og tror han kan gi dem det livet de ikke klarer skape selv. Først etterpå går det opp for dem at disse egenskapene bunner i egoisme og selvopptatthet, og gjenkjenner han for den drittsekken han er. Ellers har mange kvinner forestilling om at de skal være den gode og snille parten av et forhold, men av natur er de ofte litt egoistiske og selvopptatte. Snille gutter er ofte så betingelsesløst snille atjentene ikke klarer å ta rollen som den snille forholdet, de klarer simpelthen ikke konkurrere, klarer ikke være like snille og uselviske som den snille gutten. Bedre da å velge en fyr som er slemmere enn dem, en drittsekk. Kanskje kan hun tilogmed påvirke han til å bli snillere? Det blir enda en stjerne i "godt menneske"-boken. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/152088-%C3%A5-falle-for-drittsekker/#findComment-971711 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest polare Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 De fleste drittsekker begynner jo veldig bra. Når man møter en ekte drittsekk, er det jo ofte som om alt faller på plass og man føler ikke lenger uvisshet angående fremtiden. Han sier alt det rette, og alt er trygt, forutsigbart, deilig - og man blir gjerne behandlet som en prinsesse i tillegg (ikke at det er et mål, men har man ikke opplevd det før kan det jo gjerne sette litt farge på en grå hverdag) - man får en skikkelig egoboost. Han er så fryktelig involvert i livet ditt, og du er overbevist om at du har møtt mannen i ditt liv, ikke minst fordi HAN er så sikker. HAN vil forplikte seg. Og det er nytt for mange jenter. Når det etter hvert går som det må gå, er det en rekke kompliserte faktorer som spiller inn for hvorfor man blir værende. Kanskje er det sånn at drittsekker velger ut jenter de merker det er "noe" med - noe jenta kanskje ikke merker selv, eller de kan få selv den mest kjernesunne jente til å gå av hengslene. Ikke godt å vite. Freudinspirerte lettvinte "dårlig forhold til far" tror jeg er overforenklet og ofte feilaktig. Det kan like gjerne være dårlig forhold til mor. Eller ensomhet generelt, søken etter noe "mer". Kanskje er det sånn at drittsekker velger ut jenter de merker det er "noe" med - noe jenta kanskje ikke merker selv, eller de kan få selv den mest kjernesunne jente til å gå av hengslene. Ikke godt å vite. Dette "noe" er nok lav intelligens.. ¨ Voksne kvinner greier fint å få seg sunne normale forhold, og det er ikke så mange menn som faktisk er drittsekker. Om du da ikke betegner enhver mann som ikke vil ha deg, evt ombestemmer seg og ikke vil ha deg lenger som drittsekker? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/152088-%C3%A5-falle-for-drittsekker/#findComment-971770 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest orchid Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 Kanskje er det sånn at drittsekker velger ut jenter de merker det er "noe" med - noe jenta kanskje ikke merker selv, eller de kan få selv den mest kjernesunne jente til å gå av hengslene. Ikke godt å vite. Dette "noe" er nok lav intelligens.. ¨ Voksne kvinner greier fint å få seg sunne normale forhold, og det er ikke så mange menn som faktisk er drittsekker. Om du da ikke betegner enhver mann som ikke vil ha deg, evt ombestemmer seg og ikke vil ha deg lenger som drittsekker? Sludder - dette har ikke med intelligens å gjøre. Det er veldig mange meget intelligente kvinner som faller for drittsekker. Og hvem vil ikke gjerne bli elsket? Det er fullt mulig å ha intelligens og likevel tvile på om man fortjener å bli elsket. Når det da dukker opp en som tilbyr kjærlighet og kanskje røde roser i tillegg - og som kanskje - som kvinnen selv - har en brist hun ser, og som hun gjerne kan elske ham "på tross av" - siden hun er så klar over at heller ikke hun er feilfri... Hva vet jeg. Men hadde venninnen min ønsket å gifte seg med ham jeg valgte, ville jeg ha frarådet det. Jeg, imidlertid, trodde jeg hadde nok styrke og innsikt og vilje til kjærlighet til å få et brukbart forhold etterhvert... For han har jo så mange gode sider --- også. Du vet, ingen er bare drittsekk. Og alle trenger kjærlighet. Jeg antar at i hvert fall jeg tenkte at jeg hadde nok kjærlighet for oss begge. Mens jeg i virkeligheten ikke hadde kjærlighet nok for meg selv, engang... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/152088-%C3%A5-falle-for-drittsekker/#findComment-971834 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest polare Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 Sludder - dette har ikke med intelligens å gjøre. Det er veldig mange meget intelligente kvinner som faller for drittsekker. Og hvem vil ikke gjerne bli elsket? Det er fullt mulig å ha intelligens og likevel tvile på om man fortjener å bli elsket. Når det da dukker opp en som tilbyr kjærlighet og kanskje røde roser i tillegg - og som kanskje - som kvinnen selv - har en brist hun ser, og som hun gjerne kan elske ham "på tross av" - siden hun er så klar over at heller ikke hun er feilfri... Hva vet jeg. Men hadde venninnen min ønsket å gifte seg med ham jeg valgte, ville jeg ha frarådet det. Jeg, imidlertid, trodde jeg hadde nok styrke og innsikt og vilje til kjærlighet til å få et brukbart forhold etterhvert... For han har jo så mange gode sider --- også. Du vet, ingen er bare drittsekk. Og alle trenger kjærlighet. Jeg antar at i hvert fall jeg tenkte at jeg hadde nok kjærlighet for oss begge. Mens jeg i virkeligheten ikke hadde kjærlighet nok for meg selv, engang... Igjen må jeg få spørre hvilken definisjon dere bitre kvinner har på en drittsekk? Og hvorfor bli sammen med en drittsekk da om dere er så smarte? De få som virkelig er drittsekker er nok ganske lette å gjennomskue ja.. Resten av innelgget ditt så ut til å passe bedre inne på psykiatri, du kan umulig ha det godt med deg selv? DA er det ikke så rart man ikke får et forhold til å fungere og at man kanskje gir mannen "skylda" og kaller ham en drittsekk... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/152088-%C3%A5-falle-for-drittsekker/#findComment-971839 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest orchid Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 Ja du, dette er noe jeg har grublet på selv! Jeg tror det har noe å gjøre med selvtillit, drittsekker har gjerne ubegrenset tro på seg selv og egne egenskaper. Selvsikkerhet og troen på seg selv er et karaktertrekk som tiltrekker de fleste mennesker. Imidlertid er drittsekkene også egoistiske og setter seg selv først i en hver sammenheng. De kan tillate seg det meste for de er tross alt i egne øyne den viktigste. Dette kan det imidlertid ta fryktelig lang tid før enkelte jenter oppdager selv om det er opplagt for alle i omgivelsene rundt. Ofte er det til og med svært oppegående jenter som sliter med å se dette. Så sån er det.... Jeg tror heller det av og til er omvendt - drittsekkene _virker_ så selvsikre og gode - og så er vi noen kvinner som ser _bak_ denne fasaden, ser deres sårbarhet og svakheter - og faller for dette - føler det blir vår oppgave å hjelpe disse mennene i kontakt med sitt egentlige jeg. Problemet er at drittsekker ofte ikke ønsker det, da - så når vi forsøker eller viser dem at vi ser hva og hvem de egentlig er - hater de oss for det, og da tar det hele av. Jeg tror fremdeles det er svært få gjennomførte drittsekker her i verden - jeg tror de fleste mennesker er både og. Hadde de vært enten eller, bare en av delene... En annen side av saken, er at vi som faller for drittsekker, kanskje heller ikke innser at _vi_ fortjener noe bedre! Vi er i beste fall tvilende til vår egen rett til å bli godt behandlet. Vi er så forferdelig klar over egen utilstrekkelighet og ufullkommelighet. Og når det kommer til akkurat den delen - hvorfor har vi ikke fått med oss hjemmefra eller fra skolen vissheten om vår egen verdi? Kanskje er det foreldrene og oppdragelsen som fører til problemet likevel? Men uansett hva som er grunnen - hvordan skal man endre på oppfatningen av seg selv, slik at man kommer seg bort fra og slutter velge drittsekker...ikke vet jeg - ennå...noen gode råd å få? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/152088-%C3%A5-falle-for-drittsekker/#findComment-971845 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest orchid Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 Igjen må jeg få spørre hvilken definisjon dere bitre kvinner har på en drittsekk? Og hvorfor bli sammen med en drittsekk da om dere er så smarte? De få som virkelig er drittsekker er nok ganske lette å gjennomskue ja.. Resten av innelgget ditt så ut til å passe bedre inne på psykiatri, du kan umulig ha det godt med deg selv? DA er det ikke så rart man ikke får et forhold til å fungere og at man kanskje gir mannen "skylda" og kaller ham en drittsekk... Så enkelt alt er i din verden, du... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/152088-%C3%A5-falle-for-drittsekker/#findComment-971846 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest polare Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 Jeg tror heller det av og til er omvendt - drittsekkene _virker_ så selvsikre og gode - og så er vi noen kvinner som ser _bak_ denne fasaden, ser deres sårbarhet og svakheter - og faller for dette - føler det blir vår oppgave å hjelpe disse mennene i kontakt med sitt egentlige jeg. Problemet er at drittsekker ofte ikke ønsker det, da - så når vi forsøker eller viser dem at vi ser hva og hvem de egentlig er - hater de oss for det, og da tar det hele av. Jeg tror fremdeles det er svært få gjennomførte drittsekker her i verden - jeg tror de fleste mennesker er både og. Hadde de vært enten eller, bare en av delene... En annen side av saken, er at vi som faller for drittsekker, kanskje heller ikke innser at _vi_ fortjener noe bedre! Vi er i beste fall tvilende til vår egen rett til å bli godt behandlet. Vi er så forferdelig klar over egen utilstrekkelighet og ufullkommelighet. Og når det kommer til akkurat den delen - hvorfor har vi ikke fått med oss hjemmefra eller fra skolen vissheten om vår egen verdi? Kanskje er det foreldrene og oppdragelsen som fører til problemet likevel? Men uansett hva som er grunnen - hvordan skal man endre på oppfatningen av seg selv, slik at man kommer seg bort fra og slutter velge drittsekker...ikke vet jeg - ennå...noen gode råd å få? " føler det blir vår oppgave å hjelpe disse mennene i kontakt med sitt egentlige jeg." HER er det det med manglende intelligens kommer inn!! Hvem er vel så naiv og dum og tror de skal greie å forandre på neon, få dem til å bli en bedre person?? Da må en da ha en enorm selvtillit og tro på seg selv? Jeg lurer fremdeles på hva det er som gjør en mann til en drittsekk? "En annen side av saken, er at vi som faller for drittsekker, kanskje heller ikke innser at _vi_ fortjener noe bedre! Vi er i beste fall tvilende til vår egen rett til å bli godt behandlet. Vi er så forferdelig klar over egen utilstrekkelighet og ufullkommelighet." Igjen dette med intelligens.. "Men uansett hva som er grunnen - hvordan skal man endre på oppfatningen av seg selv, slik at man kommer seg bort fra og slutter velge drittsekker...ikke vet jeg - ennå...noen gode råd å få? " Gå i terapi, om du ikke greier tenke fornuftig. Alle vet da at ingen fortjener å bli behandlet dårlig. Men kanskje når noen hele tiden insisterer på at de ikke fortjener bedre, får det slik de vil? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/152088-%C3%A5-falle-for-drittsekker/#findComment-971868 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kopps Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 Så enkelt alt er i din verden, du... Du sier at alle fortjener kjærlighet. Men er det så enkelt? Ikke alle har gjort seg fortjent til kjærlighet, og da burde de ikke få det heller. Min erfaring har vist at det ofte er morsinnstinket som setter inn for full styrke. Det har ingenting med intelligens, sosial status, utdanning o.l. å gjøre. Det er rett og slett bare kvinners iboende og - til tider herlige - innstilling om at de klarer å endre alt. Men i saker med drittsekker går denne innstillingen fra herlig til tragisk. Kjærligheten er sterk. Dessverre er den så sterk at kvinner gang på gang går tilbake til kjærester som ikke går av veien for vold, psykisk mishandling og utroskap. Ikke gi dem noe de ikke fortjener. Det er mitt råd. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/152088-%C3%A5-falle-for-drittsekker/#findComment-971870 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest orchid Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 " føler det blir vår oppgave å hjelpe disse mennene i kontakt med sitt egentlige jeg." HER er det det med manglende intelligens kommer inn!! Hvem er vel så naiv og dum og tror de skal greie å forandre på neon, få dem til å bli en bedre person?? Da må en da ha en enorm selvtillit og tro på seg selv? Jeg lurer fremdeles på hva det er som gjør en mann til en drittsekk? "En annen side av saken, er at vi som faller for drittsekker, kanskje heller ikke innser at _vi_ fortjener noe bedre! Vi er i beste fall tvilende til vår egen rett til å bli godt behandlet. Vi er så forferdelig klar over egen utilstrekkelighet og ufullkommelighet." Igjen dette med intelligens.. "Men uansett hva som er grunnen - hvordan skal man endre på oppfatningen av seg selv, slik at man kommer seg bort fra og slutter velge drittsekker...ikke vet jeg - ennå...noen gode råd å få? " Gå i terapi, om du ikke greier tenke fornuftig. Alle vet da at ingen fortjener å bli behandlet dårlig. Men kanskje når noen hele tiden insisterer på at de ikke fortjener bedre, får det slik de vil? "Gå i terapi, om du ikke greier tenke fornuftig. Alle vet da at ingen fortjener å bli behandlet dårlig. Men kanskje når noen hele tiden insisterer på at de ikke fortjener bedre, får det slik de vil?" Og da er vi tilbake til toppen - spørsmålet om dette har noe med oppdragelse å gjøre, for eksempel? Dersom man fra vuggen har fått signaler om at man ikke "fortjener bedre" - og slike signaler kan man få på så mange vis - hvordan og hvorfor skal man forvente og tro noe annet, da? _Ikke_ "alle vet" - vi er noen som ikke vet! Og grunnene er mange. Det er to ansvar her - det er ansvaret alle og enhver har til å ikke benytte seg av mulighetene man får, når det man da gjør er forkastelig. Og det er - selvfølgelig - å ta ansvaret for å ikke tillate andre å behandle en dårlig. Men om man aldri har lært å kreve forseg selv, er det søren meg ikke lett... Noen av oss mangler rett og slett "teknikkene", vi kan ikke parere når vi utsettes for dårlig behandling. I stedet blir den dårlige behandlingen nærmest bekreftelser på det man har opplevd før Og på en måte er det jo til og med velkjent og derfor trygt. Kanskje vi så desperat ønsker å være likt og elsket at vi heller svelger kameler. Er redde for avvisning, kritikk og andres sinne. Kanskje er det fordi vi selv ønsker å være elsket og tror at det vil kunne forandre _oss_ til bedre mennesker, at vi går så veldig inn for å elske disse drittsekkene i håp om at vår kjærlighet skal gjøre det samme for dem? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/152088-%C3%A5-falle-for-drittsekker/#findComment-971914 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest polare Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 "Gå i terapi, om du ikke greier tenke fornuftig. Alle vet da at ingen fortjener å bli behandlet dårlig. Men kanskje når noen hele tiden insisterer på at de ikke fortjener bedre, får det slik de vil?" Og da er vi tilbake til toppen - spørsmålet om dette har noe med oppdragelse å gjøre, for eksempel? Dersom man fra vuggen har fått signaler om at man ikke "fortjener bedre" - og slike signaler kan man få på så mange vis - hvordan og hvorfor skal man forvente og tro noe annet, da? _Ikke_ "alle vet" - vi er noen som ikke vet! Og grunnene er mange. Det er to ansvar her - det er ansvaret alle og enhver har til å ikke benytte seg av mulighetene man får, når det man da gjør er forkastelig. Og det er - selvfølgelig - å ta ansvaret for å ikke tillate andre å behandle en dårlig. Men om man aldri har lært å kreve forseg selv, er det søren meg ikke lett... Noen av oss mangler rett og slett "teknikkene", vi kan ikke parere når vi utsettes for dårlig behandling. I stedet blir den dårlige behandlingen nærmest bekreftelser på det man har opplevd før Og på en måte er det jo til og med velkjent og derfor trygt. Kanskje vi så desperat ønsker å være likt og elsket at vi heller svelger kameler. Er redde for avvisning, kritikk og andres sinne. Kanskje er det fordi vi selv ønsker å være elsket og tror at det vil kunne forandre _oss_ til bedre mennesker, at vi går så veldig inn for å elske disse drittsekkene i håp om at vår kjærlighet skal gjøre det samme for dem? Hjelp.. gir det du siern noen mening? Jeg og søstern er vel blitt oppdratt likt. Hun er litt sån psykotisk som deg, mens jeg er "normal". Hun har bare litt dårlig selvtillit, og det er det bare HUN som kan gjøre noe med, slik jeg gjorde i tenårene når jeg bestemte meg for å ikke bli en slik blaut- fisk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/152088-%C3%A5-falle-for-drittsekker/#findComment-971924 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mil1365380270 Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 Hjelp.. gir det du siern noen mening? Jeg og søstern er vel blitt oppdratt likt. Hun er litt sån psykotisk som deg, mens jeg er "normal". Hun har bare litt dårlig selvtillit, og det er det bare HUN som kan gjøre noe med, slik jeg gjorde i tenårene når jeg bestemte meg for å ikke bli en slik blaut- fisk. Du har til gjengjeld blitt ganske "hard" virker det som, og dertil lite reflektert? Muligens fordi du ikke evner å sette deg inn i de"blaut-fiskenes" situasjon, av redsel for å bli svak du også? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/152088-%C3%A5-falle-for-drittsekker/#findComment-971929 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest polare Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 Du har til gjengjeld blitt ganske "hard" virker det som, og dertil lite reflektert? Muligens fordi du ikke evner å sette deg inn i de"blaut-fiskenes" situasjon, av redsel for å bli svak du også? Å være blaut-fisk er et valg man tar selv, i en viss grad. Noen kan vel ikke hjelpe for det heller, men når de åpenbart ser hva de driver med, blir sammen med drittsekker for så å prøve å "redde" dem, så kan de noe for hvordan de har det. Man må jo i det minste kunne lære av sine feil da. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/152088-%C3%A5-falle-for-drittsekker/#findComment-971931 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mil1365380270 Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 Å være blaut-fisk er et valg man tar selv, i en viss grad. Noen kan vel ikke hjelpe for det heller, men når de åpenbart ser hva de driver med, blir sammen med drittsekker for så å prøve å "redde" dem, så kan de noe for hvordan de har det. Man må jo i det minste kunne lære av sine feil da. "Å være blaut-fisk er et valg man tar selv, i en viss grad. Noen kan vel ikke hjelpe for det heller, men når de åpenbart ser hva de driver med, blir sammen med drittsekker for så å prøve å "redde" dem, så kan de noe for hvordan de har det." Tror ikke det er så enkelt, gitt! Har sett flere eksempler på virkelig sterke kvinner, som havner sammen med drittsekker, som sliter de ned til det ikke er noe virkelighetskontakt igjen. Det går gradvis, skjønner du. Er ikke sånn at man bestemmer seg for å bli sammen med en drittsekk... Muligens velger de en som er like sterk som de selv, bare med negativt fortegn, viser det seg senere.... Også må du huske på at å være snill, tro det beste, og vise forståelse, er egenskaper samfunnet ikke kan være uten. Problemet for de sterke som velger drittsekker, er kanskje at når aldri noen har vært drittsekk mot deg før, skjønner du ikke at det er alvor, før det er for sent? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/152088-%C3%A5-falle-for-drittsekker/#findComment-971943 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest polare Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 "Å være blaut-fisk er et valg man tar selv, i en viss grad. Noen kan vel ikke hjelpe for det heller, men når de åpenbart ser hva de driver med, blir sammen med drittsekker for så å prøve å "redde" dem, så kan de noe for hvordan de har det." Tror ikke det er så enkelt, gitt! Har sett flere eksempler på virkelig sterke kvinner, som havner sammen med drittsekker, som sliter de ned til det ikke er noe virkelighetskontakt igjen. Det går gradvis, skjønner du. Er ikke sånn at man bestemmer seg for å bli sammen med en drittsekk... Muligens velger de en som er like sterk som de selv, bare med negativt fortegn, viser det seg senere.... Også må du huske på at å være snill, tro det beste, og vise forståelse, er egenskaper samfunnet ikke kan være uten. Problemet for de sterke som velger drittsekker, er kanskje at når aldri noen har vært drittsekk mot deg før, skjønner du ikke at det er alvor, før det er for sent? Tror neppe de da er så sterke i utgansgpunktet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/152088-%C3%A5-falle-for-drittsekker/#findComment-971949 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.