petter smart Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 Kanskje er det sånn at drittsekker velger ut jenter de merker det er "noe" med - noe jenta kanskje ikke merker selv, eller de kan få selv den mest kjernesunne jente til å gå av hengslene. Ikke godt å vite. Dette "noe" er nok lav intelligens.. ¨ Voksne kvinner greier fint å få seg sunne normale forhold, og det er ikke så mange menn som faktisk er drittsekker. Om du da ikke betegner enhver mann som ikke vil ha deg, evt ombestemmer seg og ikke vil ha deg lenger som drittsekker? Dette "noe" er nok heller usikkerhet. Mange jenter er ikke vant til mye oppmerksomhet, å bli vartet opp, at det klaffer 100% med en mann. De ser ikke at mannen er en drittsekk. Det er vitenskaplig bevist (for de som måtte tvile) at kjærlighet gjør blind. Når vi blir forelsket blir vi mindre kritiske, både generelt og til den utkårede. Den gode gamle rådet om at "dersom noe er for godt til å være sant, så er det gjerne ikke det" gjelder også her. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/152088-%C3%A5-falle-for-drittsekker/page/2/#findComment-971973 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mil1365380270 Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 Tror neppe de da er så sterke i utgansgpunktet. Nei, men det er du? *smiler* Det er de sterkeste stråene som brekker ;-) Du føler deg sterk, er faktisk overbevist om at du er det? Virker sikkert sterk for omgivelsene også? Hvorfor tror du at du virkelig er det og ikke de? Lettere å se hva andre gjør feil, enn en selv. Kanskje hadde mange av disse kvinnene aldri anbefalt drittsekkene til venninner, men de klarte ikke å se det samme, når det gjaldt dem selv? Rart om ikke alle havner i en eller flere tilsvarende situasjoner i løpet av livet. Det være seg en jobb man aldri skulle tatt, eller andre valg. Og de sterkeste er de som holder ut lengst.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/152088-%C3%A5-falle-for-drittsekker/page/2/#findComment-971981 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest polare Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 Nei, men det er du? *smiler* Det er de sterkeste stråene som brekker ;-) Du føler deg sterk, er faktisk overbevist om at du er det? Virker sikkert sterk for omgivelsene også? Hvorfor tror du at du virkelig er det og ikke de? Lettere å se hva andre gjør feil, enn en selv. Kanskje hadde mange av disse kvinnene aldri anbefalt drittsekkene til venninner, men de klarte ikke å se det samme, når det gjaldt dem selv? Rart om ikke alle havner i en eller flere tilsvarende situasjoner i løpet av livet. Det være seg en jobb man aldri skulle tatt, eller andre valg. Og de sterkeste er de som holder ut lengst.... Jeg har ikke påstått jeg er sterk jeg, heller smartere da enn disse damene. Jeg ville aldri blitt sammen med en drittsekk for så å syte om det etterpå. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/152088-%C3%A5-falle-for-drittsekker/page/2/#findComment-971994 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wita Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 " føler det blir vår oppgave å hjelpe disse mennene i kontakt med sitt egentlige jeg." HER er det det med manglende intelligens kommer inn!! Hvem er vel så naiv og dum og tror de skal greie å forandre på neon, få dem til å bli en bedre person?? Da må en da ha en enorm selvtillit og tro på seg selv? Jeg lurer fremdeles på hva det er som gjør en mann til en drittsekk? "En annen side av saken, er at vi som faller for drittsekker, kanskje heller ikke innser at _vi_ fortjener noe bedre! Vi er i beste fall tvilende til vår egen rett til å bli godt behandlet. Vi er så forferdelig klar over egen utilstrekkelighet og ufullkommelighet." Igjen dette med intelligens.. "Men uansett hva som er grunnen - hvordan skal man endre på oppfatningen av seg selv, slik at man kommer seg bort fra og slutter velge drittsekker...ikke vet jeg - ennå...noen gode råd å få? " Gå i terapi, om du ikke greier tenke fornuftig. Alle vet da at ingen fortjener å bli behandlet dårlig. Men kanskje når noen hele tiden insisterer på at de ikke fortjener bedre, får det slik de vil? Litt enkel tankegang kanskje? I noen tilfeller er dette riktig,men slett ikke i alle tilfeller. Jeg vil påstå det har noe med modenhet,alder og erfaring å gjøre. En 20-åring har ikke samme forutsetningene til "å se" som en 40-åring har. Du kan ikke påstå at 20-åringene av den grunn mangler inteligens. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/152088-%C3%A5-falle-for-drittsekker/page/2/#findComment-972139 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tror jeg... Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 Hjelp.. gir det du siern noen mening? Jeg og søstern er vel blitt oppdratt likt. Hun er litt sån psykotisk som deg, mens jeg er "normal". Hun har bare litt dårlig selvtillit, og det er det bare HUN som kan gjøre noe med, slik jeg gjorde i tenårene når jeg bestemte meg for å ikke bli en slik blaut- fisk. Høres ut som det er du som er drittsekken i deres forhold. Ofte er det slik. Slike kvinner finner seg gjerne snille menn de kan hærsje med. Har sett noen eksempler på det desverre. Tipper mannen din ikke får lov til å ha et eget liv. Men det er nok du som sliter mest med psyken. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/152088-%C3%A5-falle-for-drittsekker/page/2/#findComment-972145 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tror jeg... Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 Jeg har ikke påstått jeg er sterk jeg, heller smartere da enn disse damene. Jeg ville aldri blitt sammen med en drittsekk for så å syte om det etterpå. Drittsekkene påstår gjerne at de selv er så smarte og alle andre så dumme. Sånn sett passer du perfekt inn i det bildet jeg har av en drittsekk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/152088-%C3%A5-falle-for-drittsekker/page/2/#findComment-972150 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tjohooo Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 Det har hvertfall ikke noe å gjøre med at han er snill til å begynne med og blir drittsekk etterhvert. Da har du fallt for en snill mann og ikke en drittsekk. Drittsekker er tar som regel stor plass, er brautende, gjør mye av seg og søker å være midtpunkt. På den måten blir de lagt merke til. Kvinner ønsker seg ofte oppmerksomhet, og tiltrekkes av dette. Andre jenter føler de lever kjedelige og innholdsløse liv, og ønsker seg en mer spennende tilværelse. Når de ser drittsekken, ser de en person som er "spennende", "selvrealiserende", "uredd", "eventyrlysten", og tror han kan gi dem det livet de ikke klarer skape selv. Først etterpå går det opp for dem at disse egenskapene bunner i egoisme og selvopptatthet, og gjenkjenner han for den drittsekken han er. Ellers har mange kvinner forestilling om at de skal være den gode og snille parten av et forhold, men av natur er de ofte litt egoistiske og selvopptatte. Snille gutter er ofte så betingelsesløst snille atjentene ikke klarer å ta rollen som den snille forholdet, de klarer simpelthen ikke konkurrere, klarer ikke være like snille og uselviske som den snille gutten. Bedre da å velge en fyr som er slemmere enn dem, en drittsekk. Kanskje kan hun tilogmed påvirke han til å bli snillere? Det blir enda en stjerne i "godt menneske"-boken. "Det har hvertfall ikke noe å gjøre med at han er snill til å begynne med og blir drittsekk etterhvert. Da har du fallt for en snill mann og ikke en drittsekk." Nei. Du har falt for en du TRODDE Var en snill mann. De verste drittsekkene er gjerne de som gjemmer seg bak fine fasader og "snill mann"-oppførselen. Men ok, hvis saken her var hvem som falt for gutter som var svært åpne angående sine drittsekktendenser, så... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/152088-%C3%A5-falle-for-drittsekker/page/2/#findComment-972163 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tjohooo Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 Kanskje er det sånn at drittsekker velger ut jenter de merker det er "noe" med - noe jenta kanskje ikke merker selv, eller de kan få selv den mest kjernesunne jente til å gå av hengslene. Ikke godt å vite. Dette "noe" er nok lav intelligens.. ¨ Voksne kvinner greier fint å få seg sunne normale forhold, og det er ikke så mange menn som faktisk er drittsekker. Om du da ikke betegner enhver mann som ikke vil ha deg, evt ombestemmer seg og ikke vil ha deg lenger som drittsekker? Er nok millioner av godt voksne kvinner som vil bli rimelig provosert av den uttalelsen din. Nei, gutter som ikke vil ha meg eller ombestemmer seg er ikke dermed drittsekker. Gutter som derimot ombestemmer seg hver gang de ikke får 150% oppmerksomhet eller som de vil, og er manipulerende, voldelige, iskalde, hevnlystne for småting, truende and so on, skylder på jenta for det og alltid finner en "grunn", kan være drittsekker. Voksne kvinner dumper borti slike også. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/152088-%C3%A5-falle-for-drittsekker/page/2/#findComment-972168 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tjohooo Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 Dette "noe" er nok heller usikkerhet. Mange jenter er ikke vant til mye oppmerksomhet, å bli vartet opp, at det klaffer 100% med en mann. De ser ikke at mannen er en drittsekk. Det er vitenskaplig bevist (for de som måtte tvile) at kjærlighet gjør blind. Når vi blir forelsket blir vi mindre kritiske, både generelt og til den utkårede. Den gode gamle rådet om at "dersom noe er for godt til å være sant, så er det gjerne ikke det" gjelder også her. Uvant "ego-næring" (bli vartet opp, alt klaffer 100% --) gjør nok også blind 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/152088-%C3%A5-falle-for-drittsekker/page/2/#findComment-972169 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tjohooo Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 Jeg tror heller det av og til er omvendt - drittsekkene _virker_ så selvsikre og gode - og så er vi noen kvinner som ser _bak_ denne fasaden, ser deres sårbarhet og svakheter - og faller for dette - føler det blir vår oppgave å hjelpe disse mennene i kontakt med sitt egentlige jeg. Problemet er at drittsekker ofte ikke ønsker det, da - så når vi forsøker eller viser dem at vi ser hva og hvem de egentlig er - hater de oss for det, og da tar det hele av. Jeg tror fremdeles det er svært få gjennomførte drittsekker her i verden - jeg tror de fleste mennesker er både og. Hadde de vært enten eller, bare en av delene... En annen side av saken, er at vi som faller for drittsekker, kanskje heller ikke innser at _vi_ fortjener noe bedre! Vi er i beste fall tvilende til vår egen rett til å bli godt behandlet. Vi er så forferdelig klar over egen utilstrekkelighet og ufullkommelighet. Og når det kommer til akkurat den delen - hvorfor har vi ikke fått med oss hjemmefra eller fra skolen vissheten om vår egen verdi? Kanskje er det foreldrene og oppdragelsen som fører til problemet likevel? Men uansett hva som er grunnen - hvordan skal man endre på oppfatningen av seg selv, slik at man kommer seg bort fra og slutter velge drittsekker...ikke vet jeg - ennå...noen gode råd å få? Enig. Man ser bak den overdrevne selvsikre fasaden, og synes man ser en som er like usikker som man selv er til tider. Så får man sympati. Kanskje ikke nødvendigvis et ønske om å "redde" dem.' Og når alle de vonde historiene om eks-dama kommer, har vi vel alle et ego som gjerne vil vise at vi er bedre enn henne.. akkurat som han sier vi er. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/152088-%C3%A5-falle-for-drittsekker/page/2/#findComment-972172 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tjohooo Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 Igjen må jeg få spørre hvilken definisjon dere bitre kvinner har på en drittsekk? Og hvorfor bli sammen med en drittsekk da om dere er så smarte? De få som virkelig er drittsekker er nok ganske lette å gjennomskue ja.. Resten av innelgget ditt så ut til å passe bedre inne på psykiatri, du kan umulig ha det godt med deg selv? DA er det ikke så rart man ikke får et forhold til å fungere og at man kanskje gir mannen "skylda" og kaller ham en drittsekk... Hm, du minnet meg om ei jente jeg vet av Du som tydeligvis er så smart og gjennomskuer alle, hvordan vet du at du gjør det, og at du ikke bare blir tvinnet rundt lillefingeren? Hvis du er hunkjønn, har du sikkert møtt et par såååå snille fyrer som er blitt kalt drittsekk av eksen "fordi han dumpet henne" eller "fordi hun var provoserende og fikk frem det verste i han", etc. ? Typisk drittsekker er jo å lure alle andre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/152088-%C3%A5-falle-for-drittsekker/page/2/#findComment-972173 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tjohooo Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 Du er knallgod i å sette ord på tingene. Er så enig så enig med deg Hehehehe så bra at _noen_ synes det da 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/152088-%C3%A5-falle-for-drittsekker/page/2/#findComment-972174 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tjohooo Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 " føler det blir vår oppgave å hjelpe disse mennene i kontakt med sitt egentlige jeg." HER er det det med manglende intelligens kommer inn!! Hvem er vel så naiv og dum og tror de skal greie å forandre på neon, få dem til å bli en bedre person?? Da må en da ha en enorm selvtillit og tro på seg selv? Jeg lurer fremdeles på hva det er som gjør en mann til en drittsekk? "En annen side av saken, er at vi som faller for drittsekker, kanskje heller ikke innser at _vi_ fortjener noe bedre! Vi er i beste fall tvilende til vår egen rett til å bli godt behandlet. Vi er så forferdelig klar over egen utilstrekkelighet og ufullkommelighet." Igjen dette med intelligens.. "Men uansett hva som er grunnen - hvordan skal man endre på oppfatningen av seg selv, slik at man kommer seg bort fra og slutter velge drittsekker...ikke vet jeg - ennå...noen gode råd å få? " Gå i terapi, om du ikke greier tenke fornuftig. Alle vet da at ingen fortjener å bli behandlet dårlig. Men kanskje når noen hele tiden insisterer på at de ikke fortjener bedre, får det slik de vil? Det du skriver her har NULL med intelligens å gjøre, og mye mer med egentlig selvfølelse å gjøre. De to er IKKE koblet sammen. Sånn som du kommer frem, skulle det ikke forundre meg om du selv blir sett på som en drittsekk. Eller, hvis du er jente, er en sånn dum naiv "liksom smart" nykjæreste som støtter drittsekken og tror han og legger alt over på den dumme eksdamen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/152088-%C3%A5-falle-for-drittsekker/page/2/#findComment-972175 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tjohooo Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 Litt enkel tankegang kanskje? I noen tilfeller er dette riktig,men slett ikke i alle tilfeller. Jeg vil påstå det har noe med modenhet,alder og erfaring å gjøre. En 20-åring har ikke samme forutsetningene til "å se" som en 40-åring har. Du kan ikke påstå at 20-åringene av den grunn mangler inteligens. Kjenner mange på 20 som utmerket godt SER det, men følelsene og viljen til/behovet for å VILLE tro, overskrider den rasjonelle tankegangen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/152088-%C3%A5-falle-for-drittsekker/page/2/#findComment-972176 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tjohooo Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 Hjelp.. gir det du siern noen mening? Jeg og søstern er vel blitt oppdratt likt. Hun er litt sån psykotisk som deg, mens jeg er "normal". Hun har bare litt dårlig selvtillit, og det er det bare HUN som kan gjøre noe med, slik jeg gjorde i tenårene når jeg bestemte meg for å ikke bli en slik blaut- fisk. To søsken blir aldri oppdratt likt. Og en type oppdragelse er ikke alltid rett for forskjellige typer personligheter. Du er "hard", søsteren din betegner du som en "psykotisk blautfisk" - høres ikke ut som om du er noe friskere enn henne. Dine valg/reaksjoner er bare flip-siden, og ikke noe "bedre"/noe det står mer respekt av. Tvert om, kanskje. En tier på at hun er langt mer reflektert enn deg. Klart, de valg du allerede mener å ha tatt, hindrer deg vel i å se det selv 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/152088-%C3%A5-falle-for-drittsekker/page/2/#findComment-972179 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tjohooo Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 Å være blaut-fisk er et valg man tar selv, i en viss grad. Noen kan vel ikke hjelpe for det heller, men når de åpenbart ser hva de driver med, blir sammen med drittsekker for så å prøve å "redde" dem, så kan de noe for hvordan de har det. Man må jo i det minste kunne lære av sine feil da. Ta for eksempel søsteren din, da. Hun er VANT til å ha forhold til "harde" mennesker (deg). Da vil et forhold til en drittsekk føles kjent. I tillegg har hun kanskje et ekstra stort behov for kjærlighet og anerkjennelse. Eller, hun er bevisst på at hun IKKE vil ha en sånn "hard" person, og går for den snille, sensitive mannen hun har såååå mye til felles med "og de er så like" og alt virker for godt til å være sant.. .drittsekken i forkledning. Det er en ærlig sak å ville føle seg sett og hørt, få anerkjennelse og kjærlighet. Beklageligvis er barn fra dysfunksjonelle familier langt mer utsatt for å havne sammen med drittsekker. Problemet til harde mennesker er at de har de samme behovene og egentlig er minst like sårbare, men nettopp fordi de er så "harde" (avstengt fra seg selv på en måte), evner de ikke å se det. Og tro du meg.. det hjelper svært lite å være "hard" hvis en stor nok drittsekk først har fått deg på kroken. Det tar tid, uansett, og de fleste knekker under veis. Tvert i mot kan en slik "hardhet" ofte virke forlokkende på drittsekker. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/152088-%C3%A5-falle-for-drittsekker/page/2/#findComment-972183 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tjohooo Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 Jeg har ikke påstått jeg er sterk jeg, heller smartere da enn disse damene. Jeg ville aldri blitt sammen med en drittsekk for så å syte om det etterpå. Ikke? Se hva du selv skriver, du. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/152088-%C3%A5-falle-for-drittsekker/page/2/#findComment-972185 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest accidental tourist Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 Hm, du minnet meg om ei jente jeg vet av Du som tydeligvis er så smart og gjennomskuer alle, hvordan vet du at du gjør det, og at du ikke bare blir tvinnet rundt lillefingeren? Hvis du er hunkjønn, har du sikkert møtt et par såååå snille fyrer som er blitt kalt drittsekk av eksen "fordi han dumpet henne" eller "fordi hun var provoserende og fikk frem det verste i han", etc. ? Typisk drittsekker er jo å lure alle andre. Bevare meg vel, dere er sannelig tålmodige med denne neandertaleren...("polare") 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/152088-%C3%A5-falle-for-drittsekker/page/2/#findComment-972286 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest polare Skrevet 7. juli 2004 Del Skrevet 7. juli 2004 Ta for eksempel søsteren din, da. Hun er VANT til å ha forhold til "harde" mennesker (deg). Da vil et forhold til en drittsekk føles kjent. I tillegg har hun kanskje et ekstra stort behov for kjærlighet og anerkjennelse. Eller, hun er bevisst på at hun IKKE vil ha en sånn "hard" person, og går for den snille, sensitive mannen hun har såååå mye til felles med "og de er så like" og alt virker for godt til å være sant.. .drittsekken i forkledning. Det er en ærlig sak å ville føle seg sett og hørt, få anerkjennelse og kjærlighet. Beklageligvis er barn fra dysfunksjonelle familier langt mer utsatt for å havne sammen med drittsekker. Problemet til harde mennesker er at de har de samme behovene og egentlig er minst like sårbare, men nettopp fordi de er så "harde" (avstengt fra seg selv på en måte), evner de ikke å se det. Og tro du meg.. det hjelper svært lite å være "hard" hvis en stor nok drittsekk først har fått deg på kroken. Det tar tid, uansett, og de fleste knekker under veis. Tvert i mot kan en slik "hardhet" ofte virke forlokkende på drittsekker. Du vet fint lite om hva du snakker om når det gjelder meg.. og tydeligvis andre også 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/152088-%C3%A5-falle-for-drittsekker/page/2/#findComment-972357 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest polare Skrevet 7. juli 2004 Del Skrevet 7. juli 2004 To søsken blir aldri oppdratt likt. Og en type oppdragelse er ikke alltid rett for forskjellige typer personligheter. Du er "hard", søsteren din betegner du som en "psykotisk blautfisk" - høres ikke ut som om du er noe friskere enn henne. Dine valg/reaksjoner er bare flip-siden, og ikke noe "bedre"/noe det står mer respekt av. Tvert om, kanskje. En tier på at hun er langt mer reflektert enn deg. Klart, de valg du allerede mener å ha tatt, hindrer deg vel i å se det selv En tier på at du har problemer med å ha forhold, og antageligvis også venner. Du virker ikke særlig sympatisk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/152088-%C3%A5-falle-for-drittsekker/page/2/#findComment-972359 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.