missme1365380471 Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Jeg har en helt vidunderlig type,vi har vert sammen i snart 2år. Forholdet har aldri vert veldig lidenskapelig,men vi har hatt et nært og intimt forhold. Jeg traff eksenmin for 4 år siden. det tok ikkelang tid før jeg ble forelsket. etter et halvt som venner fikk jeg vite at han hade drivi div stoff de siste 5 årene. Noe som knuste meg. Likevel ble jeg sammen med han ca et år etter at jeg fikk vite det. Vi hadde et utrolig hett Forhold,selv omvi ikke så hverandre så ofte p.g.a at vi bodde et stykke fra hverandre. Det var aldri snakk om noe forspillnår vi var sammen, vi trengte bare se på hverandre for å nådet punktet vi trengte. av og til ikke det engang.. rett og slett fordi det var en spesiell stemning irommet når vi var sammen. men etter et år ble telefonsamtalene skjeldnere og møtene skjeldnere,da vi ikke hadde sett hverandre på 5mnd og jeg heller ikke fikk tak i han orket jeg ikke mer jeg rigte for å si det,men fikk jo aldri tak i han,og det ble med en tekstmelding. Etter det snakket vi aldri om det, og jeg ble sammen med typen jeg har i dag. det var aldri så hett,men han fikk meg til og føle meg trygg. og han ringte og tok telefonen,og formeg var bare den en lettelse. etterhvert begynte jeg og Hate eksen..det var nok min måte og takle det hele på. fordi jeg fikk enmasse vrangforestillinger og innbilte meg ting. Så her en dag snakket vi sammen førførste gang på 2 år...hvor vi fikk luftet alle følelser osv...det var utrolig deilig, for jeg har hatt lyst og prate med han en stund,men nå kommer alle følelsene tilbake,ogjeg tror det gjelder han også...han bameg ringte når jeg ble singel...nå greier jeg ikke tenkepånoen andre. Jeg greiersåvidt og ha sepå typen min fordi tankene mine er et helt annet sted..og uansett om jeg ikke går tilbake tileksen,er det ikekdårliggjort oven for typen og holdepåhan,når jeg har følelser for en annen? Jeg vet liksom ikke hva jeg skal gjøre, Er så glad i dem begge..men jeg føler også at jeg og typen har blitt mer venner...eller er det slik at følelsene kjøles ned etter nesten 2år? vi har bodd sammen i 1og et halvt år... noen somhar noen råd eller noe de vilsi...pls..jeg trenger så sårt noen råd her... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/152093-f%C3%B8lelser-for-eksen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kopps Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 Selvfølgelig skal du ikke fortsette forholdet med din nåværende kjæreste dersom du sitter med følelser for eksen din ennå. Da er det lett å falle for fristelsen. Og utroskap er mye verre å måtte leve med enn et brudd. Men så må du spørre deg selv et veldig enkelt spørsmål: "Hvordan vet jeg at det samme ikke skjer igjen? At han ikke ringer og tar kontakt?" Har du noen form for garanti for dette? Du nevner hans fortid med rusmidler, og det er noe som for alle normale mennesker burde få en alarm eller to til å gå av. Jeg sier ikke at rusmisbrukere ikke er ute av stand til å komme seg ut av uføret, men om han ikke har gjort dette, så kan du banne på at du ikke kan stole på ham, at han vil forsvinne i lange perioder og at du vil oppleve å bli såret gang på gang på gang. Til tross for at han kan være verdens snilleste, mest omsorgsfulle, morsomme, intelligente mann (slik mange jenter som er sammen med rusmisbrukere/tidligere rusmisbrukere ofte beskriver dem som, merkelig nok), så ligger det alltid som et teppe over forholdet. Ingen kan fortelle deg hva du skal gjøre. I bunn og grunn er det bare deg selv som kan ta denne avgjørelsen. Men ikke la kjæresten din lide for din ubesluttsomhet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/152093-f%C3%B8lelser-for-eksen/#findComment-971863 Del på andre sider Flere delingsvalg…
missme1365380471 Skrevet 6. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2004 Selvfølgelig skal du ikke fortsette forholdet med din nåværende kjæreste dersom du sitter med følelser for eksen din ennå. Da er det lett å falle for fristelsen. Og utroskap er mye verre å måtte leve med enn et brudd. Men så må du spørre deg selv et veldig enkelt spørsmål: "Hvordan vet jeg at det samme ikke skjer igjen? At han ikke ringer og tar kontakt?" Har du noen form for garanti for dette? Du nevner hans fortid med rusmidler, og det er noe som for alle normale mennesker burde få en alarm eller to til å gå av. Jeg sier ikke at rusmisbrukere ikke er ute av stand til å komme seg ut av uføret, men om han ikke har gjort dette, så kan du banne på at du ikke kan stole på ham, at han vil forsvinne i lange perioder og at du vil oppleve å bli såret gang på gang på gang. Til tross for at han kan være verdens snilleste, mest omsorgsfulle, morsomme, intelligente mann (slik mange jenter som er sammen med rusmisbrukere/tidligere rusmisbrukere ofte beskriver dem som, merkelig nok), så ligger det alltid som et teppe over forholdet. Ingen kan fortelle deg hva du skal gjøre. I bunn og grunn er det bare deg selv som kan ta denne avgjørelsen. Men ikke la kjæresten din lide for din ubesluttsomhet. han er stoffri..jeg husker ikk eom jeg skrev det,men han har vert stoffri en stund, og jeg tror han greier seg rett og slett fordi denne gangen har han slutter for seg selv.. han har prøvd før og sluttet for alle de gale tingene og personene, denne gangen har han rett og slett sluttet for seg selv og ingen andre, men jeg vet jo at det er fare for at han faller tilbake,men en annen grunn til at det ble slutt var jo avstanden...den er der ikke lenger heller...jeg kommer ikke til å være utro, det strider helt i mot mine prinsipper, da gjør jeg nok som du sier forlater typen.. for utroskap kommer det aldri noegodt ut av og jeg vet at jeg ikke greierog leve med meg selv om jeg noen gang gjør noe slikt mot en jeg er glad i. det føles bare så vanskelig, jeg er ikke en person som er flink med ord når de skal sies..hvertfall ikkenår det kommer til "sorry men jeg har følelser for eksen min..." 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/152093-f%C3%B8lelser-for-eksen/#findComment-971920 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ugga Bugga Skrevet 7. juli 2004 Del Skrevet 7. juli 2004 Kanskje er det best at du glemmer ex'en og satser på han du er sammen med nå. Det er ofte slik at man "romantiserer" ting som har vært. Man husker bare de positive tingene, og ikke de negative. Forbuden frukt...osv. Men det var en grunn til at det ble slutt, sant? Og de samme problemene vil kunne dukke opp igjen hvis dere blir sammen på ny. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/152093-f%C3%B8lelser-for-eksen/#findComment-972677 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.