Klara-ikke-så-klok Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Har et lite problem, som kanskje ikke er et problem:) Har gått på p-pillen Yasmin i flere år. Har stort sett tatt tre brett i ett (med andre ord bare hatt mensen etter hvert tredje brett)... Har hørt fra legen og andre at dette skal være helt ufarlig, da det egentlig ikke er mensen man har når man går på p-pillen..??!! Men; idag har jeg fått mensen, selv om det ennå er fem piller igjen på brettet. I tillegg har jeg hatt småblødninger i ca en uke (kun ved dobesøk). Dette har jeg aldri opplevd før, til tross for at jeg "alltid" har tatt tre brett før jeg har hatt en ukes opphold. Så det jeg lurer på er om dette er "straffen" for at jeg ofte hopper over mensen?? Eller er det noe annet som er galt? Kan jeg være gravid (det skal ikke være sannsynlig, men ingenting er jo 100% sikkert ?? Noen erfaringer?? Og til slutt; hva bør jeg gjøre nå ifht pillen?? Bør jeg la være å ta de pillene som er igjen på brettet, og vente med å starte på nytt til mensen er over?? Blir det ikke isåfall kluss med systemet, hvis du skjønner hva jeg mener? Håper noen kan svare meg - da blir jeg veldig glad!! På forhånd takk!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/152095-p-pillen-og-mensen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
cecily Skrevet 7. juli 2004 Del Skrevet 7. juli 2004 Ingen leger jeg har snakket med ville godkjent dette løpet. Hadde det vært unødvendig med p-pilleregulert mens, så hadde brettene blitt laget anerledes. Bortsett fra at mensen ikke er så utrolig gøy, er det annen grunn til at du valgte å gjøre det slik? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/152095-p-pillen-og-mensen/#findComment-972739 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klara-ikke-så-klok Skrevet 7. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2004 Ingen leger jeg har snakket med ville godkjent dette løpet. Hadde det vært unødvendig med p-pilleregulert mens, så hadde brettene blitt laget anerledes. Bortsett fra at mensen ikke er så utrolig gøy, er det annen grunn til at du valgte å gjøre det slik? Det er ingen spesiell grunn til at jeg har gjort det slik...! Tenkte at når leger har sagt/skrevet at det ikke er noe problem å ta tre brett rett etter hverandre, så er det vel slik. Men så skal man vel ikke stole blindt på leger heller; fins vel mye rart der også, som i de fleste andre yrkesgrupper Men når det er sagt; heretter skal jeg kun "hoppe over" mensen når det er helt nødvendig! Hvordan er det forresten med p-sprøyten; er det ikke slik at man tar den hver tredje mnd?? Får man mensen som normalt hver mnd?? Hvis ikke, blir ikke det det samme som å ta tre brett med piller uten opphold? Noen som vet?? Er det forresten noen som vet om min bruk av p-piller kan være skadelig på noen måte? Blir svært takknemlig for svar - kan være greit å finne ut av dette 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/152095-p-pillen-og-mensen/#findComment-972866 Del på andre sider Flere delingsvalg…
cecily Skrevet 7. juli 2004 Del Skrevet 7. juli 2004 Det er ingen spesiell grunn til at jeg har gjort det slik...! Tenkte at når leger har sagt/skrevet at det ikke er noe problem å ta tre brett rett etter hverandre, så er det vel slik. Men så skal man vel ikke stole blindt på leger heller; fins vel mye rart der også, som i de fleste andre yrkesgrupper Men når det er sagt; heretter skal jeg kun "hoppe over" mensen når det er helt nødvendig! Hvordan er det forresten med p-sprøyten; er det ikke slik at man tar den hver tredje mnd?? Får man mensen som normalt hver mnd?? Hvis ikke, blir ikke det det samme som å ta tre brett med piller uten opphold? Noen som vet?? Er det forresten noen som vet om min bruk av p-piller kan være skadelig på noen måte? Blir svært takknemlig for svar - kan være greit å finne ut av dette Jeg vet ikke hvilke effekter det kan få å hoppe over mens over en lengre periode, men leger jeg har snakket med har sagt at det skal en _ikke_ gjøre til stadighet og helst aldri. Jeg brukte p-sprøyten en stund, tre injeksjoner tror jeg. Den første måneden var preget av konstante småblødninger og så forsvant alle blødninger helt til jeg begynte med p-piller. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/152095-p-pillen-og-mensen/#findComment-972974 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klara-ikke-så-klok Skrevet 7. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2004 Jeg vet ikke hvilke effekter det kan få å hoppe over mens over en lengre periode, men leger jeg har snakket med har sagt at det skal en _ikke_ gjøre til stadighet og helst aldri. Jeg brukte p-sprøyten en stund, tre injeksjoner tror jeg. Den første måneden var preget av konstante småblødninger og så forsvant alle blødninger helt til jeg begynte med p-piller. Takk for svar; greit å høre andres meninger/kunnskap Fikk forøvrig indirekte svar på spørsmålet mitt, via tråden "utsette med trio....28" (noen tråder lenger opp): "Du kan utsette nesten ubegrenset, men det blir litt kostbart. Noen får blødning etter et par måneder, men forlengelse noen uker skulle gå greit. Sikkerheten er like god. Lykke til med bryllup og reise. Vennlig hilsen Mette H Moen" Slik jeg tolker dette kan man utsette så lenge man vil, uten at det er skadelig, men skal for sikkerhets skyld ta temaet opp med legen min Uansett, takk for svar Cecily! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/152095-p-pillen-og-mensen/#findComment-972998 Del på andre sider Flere delingsvalg…
cecily Skrevet 7. juli 2004 Del Skrevet 7. juli 2004 Takk for svar; greit å høre andres meninger/kunnskap Fikk forøvrig indirekte svar på spørsmålet mitt, via tråden "utsette med trio....28" (noen tråder lenger opp): "Du kan utsette nesten ubegrenset, men det blir litt kostbart. Noen får blødning etter et par måneder, men forlengelse noen uker skulle gå greit. Sikkerheten er like god. Lykke til med bryllup og reise. Vennlig hilsen Mette H Moen" Slik jeg tolker dette kan man utsette så lenge man vil, uten at det er skadelig, men skal for sikkerhets skyld ta temaet opp med legen min Uansett, takk for svar Cecily! Ta det opp med legen din du, jeg er ingen lege så jeg kan bare formidle hva mine har sagt til meg. Jeg så også hva Moen skrev og jeg reagerte litt på det, men da er det vel med denne saken som de fleste, de lærde strides. Med p-sprøyten forsvinner mensen i hvertfall helt av seg selv etter en stund. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/152095-p-pillen-og-mensen/#findComment-973009 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.