Gå til innhold

Anbefalte innlegg

jeg er ei jente på 24 år,og jeg har aldri vært hos gynekolog eller tatt test på kjønnsykdom. nå etter at jeg har sluttet på p piller etter lang tids bruk av p sprøyte har jeg fått problemer med underlivet.. jeg har oppdaget klumper på livmortappen(tror det heter det) og har nå fått mensen først etter tre uker og så etter to uker.. før jeg sluttet på pillen hadde jeg mensen i en dag,og smerter i en uke.. er bekymret og skal til gynekolog etter at mensen er ferdig,men har jeg noe å engste meg for.. har kun hat tre sexpartnere hvorav to var gar. sykdomsfrie... er veldig bekymret...

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

På livmortappen sitter små kjertler/cyster, de kan iblant bli så store som 1 cm. De er helt godartede. Uregelmessige blødninger er ikke tegn på kjønnssykdom, men det kan evt være virkning av p-sprøyte som sitter igjen, det kan ta opp til ett år før effekten av den er ute av kroppen.

Jeg synes ikke du behøver å engste deg spesielt.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...