janetst1365380718 Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 Hei. Jeg spør deg om dette da jordmødre lite har kunnet hjelpe tidligere. Jeg er gravid i 12. uke og for tre dager siden hadde jeg en kraftig blødning. Etter omlag 12 timer endret blødningen seg til å bli minimal, nærmest gjennomsiktig. Jeg var til ultralyd 1 dag senere, og gynekologen slo fast at fosterets hjerte slo. Hun mente at blødningen kunne skyldes at morkaken lå helt nede ved livmormunnen. Hun kunne ikke se at det var mer blod som skulle ut. Nå, 24 timer, har jeg fortsatt denne minimale blødningen.. Er dette som man kan forvente? Hva er det som blør? Er det skadelig for fosteret? Og hvordan bør jeg forholde meg, mtp å eventuelt ta kontakt med lege? Jeg hadde en missed abortion av tvillinger for en del år tilbake, i 16. uke. Har i ettertid født en gutt, (2440 g)fullbårent svangerskap. Mvh, og på forhånd takk for svar! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/152154-bl%C3%B8dning-i-12-uke/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 7. juli 2004 Del Skrevet 7. juli 2004 Hvis morkaken ligger langt nede kan dte gi gjentatte blødninger, men når livmoren vokser, trekker den gjerne morkaken med opp over, og blødningen stopper. Det vil ta langt tid før alt blod kommer ut, så en minimal blødning er ikke unormalt. Det blod som mistes påvirker ikke fosteret. Hvis det er god hjerteaktivitet og normal størrelse på fosteren, er dte liten fare for at noe skal gå galt. Du har tidligere mistet tvillinger, og jeg forstår at du er bekymret, men som du beskriver det er det liten grunn til større grad av bekymring. Jeg kan -apropos tvillinger- opplyse deg om at man kan abortere den ene tvilling og den andre lever fint videre. Det kan gi en slik rikelig blødning som du har opplevet. Hvis du på nytt får økende blødning, synes jeg du skal søke lege igjen, men avtagende blødning er som sagt å vente. Vent med samleie til du har sluttet å blø. Jeg håper det går bra videre med svangerskapet, lykke til. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/152154-bl%C3%B8dning-i-12-uke/#findComment-972759 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.