gutt16gutt Skrevet 8. juli 2004 Del Skrevet 8. juli 2004 HEi, håper noen svarer!!! Er en engstelig gutt på 16 som merker at jeg kanskje blir litt begeistret av gutter i 13 års alderen... Er utrolig kvalmt og ekkelt å tenke på dette, men når jeg ser en gutt på stranda så ser jeg på han å begynner å tenke... utrolig ekkelt å tenke på.. men når jeg har sett på han litt så kommer jeg til meg selv å syns dette er utrolig ekkelt. så ser jeg på damene istedenfor og føler jo at det er jo dette jeg egentlig liker!! men blir bare forvirra av dette her... har holdt på sånn siden jeg kom i pubertenten egentlig. var mye verre før, men nå er det ikke så ille. lurer på om dette er noe som henger igjen fra barndommen da det var veldig spennende å onanere sammen osv.?? og jeg trur at jeg vokser av meg dette. men har du noe svar på dette?? er veldig forvirra. og jeg trur ikke jeg er homo. for det virker altfor rart. jeg tenner liskom helt på damer. men det er noe spesielt med guttene som er sånn akkurat rett før puberteten/begynner i puberteten. er utrolig flau over dette!!! håper på svar 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/152382-pedo/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
darma Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 Så bra at du i allefall erkjenner dette! Moralen først: HVIS du skulle gjøre noe med fantasien, da kan du bli dømt for overgrep. Ikke fordi det er to gutter, men fordi du er 16 og den andre er 13 (ikke over seksuell lavalder). MEN: Å være forelsket/tenne på/ like gutter er IKKE ulovlig. Har du tenkt på om du kan være bifil? Blir du forelsket og tenner på jenter samtidig som (unge) gutter tenner deg? Tror ikke du trenger å stresse med dette. For mange har i puberteten mange ulike følelser og tenninger. Ettersom du blir eldre vil su "skille" det som kun var en ungdomsfantasi og det som du reelt tenner på og blir forelsket i. Kanskje begge kjønn? Kanskje ett av kjønnene. Men det er helt normalt å ha homofile fantasier (gjelder jenter også) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/152382-pedo/#findComment-973870 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bård Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 Som Darma skriver, og som du egentlig ser ut til å ha oppdaget selv også, så skjer det mye "rart" rent seksuelt i tenårene. Mye av det er slike ting som er veldig intense når man er 14-16 år, men blir mindre tydelige etter hvert som man blir eldre. En god del gutter har slike homoseksuelle opplevelser som du skriver om - både det at de onanerer sammen og at de kan ha tanker om andre gutter - men mange av disse ender opp som helt vanlige heteroseksuelle gutter. Du er 16 og merker at du synes det kan være noe spesielt gutter på 13. Det er tross alt ikke mer enn 3 år mellom dere! Det er jo 100% normalt. Må passe på å si at JEG selvfølgelig synes det er normalt å være homo også, siden jeg er det selv. Men spør du andre her på Forum, så tror jeg nok du skjønner at "alle" voksne synes det er helt greit også. De som synes det er vanskeligst å ikke være 100% "normal" er nok gutter og jenter i alderen din. Men selv om tenåringsgutter kan ha litt problemer med homofile gutter og tenåringsjenter kan ha litt problemer med lesbiske jenter så har de pussig nok ikke problemer med det motsatte: Gutter synes lesbiske er "kule" og jenter synes homofile gutter bare er kjempesøte... Ja, ja... :-) Uansett: Jeg tror nesten det "farligste" med de tankene du synes er litt vanskelige nå er at du er redd for dem, og at du tenker mye mer på det enn du egentlig hadde trengt å gjør fordi du er redd. Jeg tror du bør prøve å "stresse ned" en god del og heller tenke at det var veldig OVERRASKENDE for deg at du (og andre) kan få sånne tanker i puberteten. For det er jo ingen som har forberedt dere på at det kan skje! Ellers så vet jeg at det finnes såkalte "sexologer" (spesialister på det som har med sksualitet å gjøre) i de fleste store byer i Norge, og at det også finnes helsesøstere på skoler osv. som det faktisk går an å snakke med om ting som dette. Det kan godt være at det er lurt av deg å få kontakt med en slik person - ikke fordi du da kan få "behandling", men fordi du kan få snakket med en "proff" om de tankene og følelsene du har, og så kan denne "proffen" fortelle deg litt om alt det som faktisk kan være ganske vanlig i puberteten. Hvis du skriver hvor (omtrent) i landet du bor så kan kanskje noen av de andre her på Forum si om de kjenner til noen slike proffer i nærheten der du bor. Selv om du sier at du tror at du antakelig ikke er homofil, så kan det jo være at du etter hvert finner ut at du antakelig i hvert fall er litt bifil (at du liker både gutter og jenter). I så fall kan det være mye å lære ved å ta kontakt med en av ungdomsgruppene til LLH (Landsforeningen for lesbisk og homofil frigjøring). I en sånn ungdomsgruppe vil du i hvert fall treffe homo- eller bifile ungdommer, og da vil du i hvert fall kunne finne ut mer om du "likner" på noen av disse. Og uansett så vil du i hvert fall finne ungdommer som ikke synes det er "rart" at du som 16-årig gutt ikke BARE er opptatt av jenter på din egen alder. LLH har i hvert fall websider på http://www.llh.no/ Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/152382-pedo/#findComment-974365 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.