Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg undrer meg over mine evner til å få orgasme. Jeg opplever at jeg kan få orgasme uten å bli berørt. Å få orgasme handler for meg om å ville bli elsket og ha sex, og i det er det psyken min som er det viktigste ikke hvordan vi elsker. Jeg har også opplevd orgasme uten å ha sex eller bli onanert. Det har hendt noen ganger at jeg kan få orgasme når jeg sitter på do, og i en situasjon der det skjedde noe uventet fikk jeg det også. Dette er situasjoner der jeg ikke på forhånd er seksuelt opphisset så det kommer som en overraskelse. Selv onanerer jeg meg aldri for jeg vil at mannen min skal tilfredsstille meg og ikke meg selv.

Dette er utelukkende positive opplevelser og ikke noe jeg uroer meg for, men er dette noe som er vanlig å oppleve for kvinner? Synes ikke dette er noe jeg vil forteller åpent om til mine veninner, men mannen min synes jo dette er fint.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/152551-orgasme/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sommerfugl1

Hei. Hvordan får du det til? selv oppnår jeg bare orgasme ved konstant berøring/stimulering. Klarer sjelden å koble inn fantasier. Er bare der og da. Hvordan kan jeg koble inn mer tanker og følelser? Føler orgasmen er mer "kroppslig", enn en symbiose av overnevnte... Har overhodet ikke noen problemer med å slappe av eller psykiske problemer. Ikke noen problemer med det "tekniske", puster dypt og spenner musklene...

Og orgasmen er delt inn i:

1) opplevelse av en bølge nedentil innvendig, som er over på noen sekunder, kan ikke ses utenfra

2) som "reflekser" ved berøring, følelse av å bli stiv som en stokk, og reflekser ved berøring alla den man får når det slås rett under kneskåla. Men alt er over på så kort tid. Denne prosessen kan ved konstant stimuling gjenta seg mange ganger...

Noen andre med tips og erfaringer?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/152551-orgasme/#findComment-974897
Del på andre sider

Jeg kan vanligvis ikke oppnå orgasme uten berøring, men noen ganger drømmer jeg at jeg får orgasme og det kjennes så ekte ut, at jeg tror sannelig det må være ekte!

hilsen

Jo mere opphisset jo mindre genital berøring nødvendig for mitt vedkommende.

Dvs: ved konstant stimuli som feks vibb el tunge "riktig" sammleie stilling trenger jeg ikke være kåt( blir det jo stort sett etterhver da) da blir det mer som en slags mekanisk kropslig greie som tannpuss, toalett besøk lette på tykket liksom..( ok morsommere enn å pusse tenna da...)

Med partner ev erotisk literatur, film, tanker- kan opphisselsen bli så sterk at det er svært lite som skal til av direkte berøring.

med partner og god balangse mellom kropp hode og gjerne en liten smule sjel innblandet vil det for meg fungere best som både en fysis psykisk og mental utløsning.

beskrivelse sånn helt tørt vil vel være en søtlig fornemmelse av lyst med utsprimg i unerlivet( godt hjulpet av div punkter som bryster ører og rumpe feks.) som blir sterkere til det på et punkt kuliminerer i bøger( sammentrekninger ) av intems lyst følelse etterfulgt av opplevelse av total avslappet velvære

(no var verken hode eller sjel tatt med i beskrivelsen for det varierer jo og det gjør intensiteten anntall samentrekninger og varighet og)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/152551-orgasme/#findComment-975948
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Gro Isachsen, Sexpert

Slik du beskriver dine orgasmer, får du mentalorgasmer. Slike er sjelden men kan, i følge en av Sexologenes verdenskongresser, betegnes som en mentalorgasme. Slike orgasmer opptrer også i søvne. Jeg går ut fra at du også merker noen fysiske kjennetegn på orgasmen, for eksempel at skjedemusklene pumper rytmisk, selv om det meste foregår i hodet.

Det høres ut til at du ikke har noen problemer med å nyte, men du tar avstand fra å gjøre det alene. Det er ikke slik at du har fått utlevert en viss kvote lyst, slik at du bruker av "felleskvoten" om du skulle begynne å onanere.

Når det gjelder at du ser på det som din manns oppgave å tilfredstille deg og at du derfor ikke onanerer, er egentlig en sak mellom dere. Men de fleste vil hevde at du går glipp av mange gleder. Det kan også hende du gir mannen din et stort ansvar, ved at han ikke bare er ansvarlig for sin egen orgasme, men også for din. Hovedsaken med å ha sex er likevel at dere begge skal ha det godt og at dere begge tør å nyte.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/152551-orgasme/#findComment-984253
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...