Gå til innhold

Anbefalte innlegg

opplevde at jeg måtte ta abort for noen mnd siden, og har siden det ikke brukt annen prevansjon enn kondom. Jeg vet jeg burde gå på noe hormontillegg (eks. p-piller) (fikk kjeft av sykepleieren på klinikken som dytta på meg en resept på p-piller jeg enda ikke har fyllt ut)

Men jeg begynte på Yasmin for ca 1 år siden, og ble ufattelig gretten, deprimert og hissig. Til slutt måtte mine stakkars venniner be meg om å slutte for jeg var utålelig når jeg gikk på dem. Jeg opplevde også å blø nesten konstant i de 2 mnd jeg gikk på yasmin. Er allerede litt i tjukkeste laget og vil ikke gå på noen piller som fører til vektoppgang. er det noen som har noen forslag?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/152721-abort-og-prevansjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Hormonbasert prevensjon kan gi alvorlige og mindre alvorlige sidevirkninger. Fordi de hever risikoen for blodpropp er det noen grupper som ikke anbefales å gå på slike medikamenter. Hvert år dør faktisk jenter rundt om i verden pga blodpropp grunnet hormonbasert prevensjon.

Tåler en dårlig slike medikamenter bør en i hvertfall ikke bruke høydoserte midler, men heller f.eks p-ring som inneholder lavere konsentrasjon av hormoner. Tåler du ikke dette heller bør du vurdere å kun bruke kondom eller evt sette inn spiral.

Hva sykepleiere eller leger sier skal du ikke ta til deg, du bruker den prevensjonsmetoden som fungerer best for deg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/152721-abort-og-prevansjon/#findComment-1031339
Del på andre sider

• 10 måneder senere...
Gjest _veldig_ anonym nå

Synes du skal holde deg unna hormonpreparater jeg.Jeg har overhodet ikke tro på at dette er godt for noe,annet enn at du er sikker på å ikke bli gravid.Hva med spiral?Eller kondom?Jeg fikk blodpropp i lungene.

Bare så det er sagt: Man er ikke sikker på å ikke bli gravid med annet enn kondom! Mine 2 siste barn ble unnfanget mens jeg hadde spiral (kobber- og hormon). Det siste svangerskapet, som jeg skal avslutte pga. svært dårlig helse, (bekkenløsning og hyperemesis) kom i stand til tross for p-piller... Sats på kondom, er mitt råd...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/152721-abort-og-prevansjon/#findComment-1363559
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...