Arinna Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 Kan noen hjelpe meg? Jeg var til gynologisk undersøkelse for en tid til bake. Jeg tok ingen tester utenom det vanlige..Hiv, klamydia, sopp osv. Alt var fint. Det eneste er... Jeg har i tre år hatt fast partner. Vi vil ha barn, men ikke enda. Dette sa jeg til gynokologen. Jeg har ikke gått på NOE SOM HELST av prevansjon. Jeg blir bare ikke gravid. Gynokologen sa at det ikke var noen fare, at jeg sikkert bare hadde tette eggledere! men hvorfor sjekket hun det ikke? jeg sa at jeg gjerne ville sjekke det, men hun sa det ikke var noen vits i det før vi bestemte oss for å bli gravide. Jeg syns det er fælt å gå å lure på hva som er galt. Det er ikke noe i veien med hans sperm, og jeg har vært gravid to ganger når jeg var ung. Tok da abort. jeg har hatt klamydia for ca 2 år siden. Kan jeg kreve at de tar tester på meg og finner ut hva som er galt?? jeg er så bekymret. Jeg går å lurer på hver dag hva som er galt... Hva skjer hvis jeg har tette eggledere? Har hørt at det er en stor og vond opperasjon.. Stemmer dette? Vær så snill å hjelp meg noen der ute.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/152749-jeg-er-s%C3%A5-reddtette-eggledere/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
IkkeNickeDukke Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 Hei! Det er riktig at det er lite vits å sjekke egglederne dine nå, det som er viktig er om de er åpne når du er klar til å få barn. Om du får de sjekket nå, og de er åpne, er det jo ingen garanti at de fortsatt er åpne om du vil ha barn om f.eks 3 år. Beste metoden er en laparoskopisk undersøkelse, som er en kikkhullsoperajon, ikke noe gynekologen kan gjøre enkelt og greit på kontoret i fbm. GU. Derfor ingen sjekk nå bare for å få "ro i sjelen". Det er veldig sjelden at abort gir sterilitet. Sjansen for å få tette eggledere etter egglederbetennelse er ca 15%, men de fleste klamydiainfeksjoner går ikke helt opp til egglederne. Litt refs: Du, hvis man ikke vil ha barn nå, så er det passe dumt å ha regelmessig sex i 3 år helt uten prevensjon! Satser du på at hvis det går galt kan du jo bare ta abort? Jeg blir litt provosert! Men tilbake til saken: Det er ikke sikkert at du har tette eggledere, men du har ingen mulighet til å få sikkerhet i dette nå. Tips: søk litt på denne nettsiden/andre helsesider om tette eggledere/ufrivillig barnløshet hvis du vil ha mer info. Husk at ingen av oss kan være helt sikker på at vi kan få barn akkurat når vi ønsker det, på den måten vi helst vil. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/152749-jeg-er-s%C3%A5-reddtette-eggledere/#findComment-976391 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arinna Skrevet 13. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2004 Hei! Det er riktig at det er lite vits å sjekke egglederne dine nå, det som er viktig er om de er åpne når du er klar til å få barn. Om du får de sjekket nå, og de er åpne, er det jo ingen garanti at de fortsatt er åpne om du vil ha barn om f.eks 3 år. Beste metoden er en laparoskopisk undersøkelse, som er en kikkhullsoperajon, ikke noe gynekologen kan gjøre enkelt og greit på kontoret i fbm. GU. Derfor ingen sjekk nå bare for å få "ro i sjelen". Det er veldig sjelden at abort gir sterilitet. Sjansen for å få tette eggledere etter egglederbetennelse er ca 15%, men de fleste klamydiainfeksjoner går ikke helt opp til egglederne. Litt refs: Du, hvis man ikke vil ha barn nå, så er det passe dumt å ha regelmessig sex i 3 år helt uten prevensjon! Satser du på at hvis det går galt kan du jo bare ta abort? Jeg blir litt provosert! Men tilbake til saken: Det er ikke sikkert at du har tette eggledere, men du har ingen mulighet til å få sikkerhet i dette nå. Tips: søk litt på denne nettsiden/andre helsesider om tette eggledere/ufrivillig barnløshet hvis du vil ha mer info. Husk at ingen av oss kan være helt sikker på at vi kan få barn akkurat når vi ønsker det, på den måten vi helst vil. Lykke til! Heisann! Ingen grunn til å bli provosert. Jeg og min kjære har snakket om dette siden 1. stund. Blir jeg gravid skal vi selvsagt ha barnet. jeg vil absolutt IKKE gå igjennom flere aborter, da jeg angrer sykt på at jeg har gjort det før. Grunnen til at jeg gjorde det var fordi jeg var 15 år gammel og barnefaren truet med å stikke av. Jeg var ung og veldig forvirret. Jeg er IKKE stolt over at jeg gjorde det... Mener nå at jeg burde tatt ansvar for mine handlinger den gang. men sant skal også sies at jeg gikk på p pillen da og ble alikevel gravid. Takk for svar:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/152749-jeg-er-s%C3%A5-reddtette-eggledere/#findComment-976673 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.