Gå til innhold

redd for å bli gravid...

Anbefalte innlegg

Gjest sommerfuglll

for ikke lenge siden lå jeg og kjæresten samen for første gang.gjorde sinnsykt vondt.er redd for at det aldri skal bli godt for meg..redd for jeg er for trang eller noe..men det som også plager meg er at jeg er så redd for å bli gravid.for det KAN jo faktisk skje selv om vi bruker prevensjon.det er min største frykt,og sånn uflaks som jeg pleier å ha skulle det ikke forundre meg om det skjedde også.dette er litt ødeleggende.tenker på å begynne med p piller,men har liten tro på at jeg kommer til å greie å slappe av å ikke tenke på at jeg kan bli gravid viss han ikke bruker kondom i tillegg..og det vil jeg ikke,og sikkert ikke han heller.noen som har noe å si til dette?noen beroligende ord?:):)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/152771-redd-for-%C3%A5-bli-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lips1365380508

Hmm..Følte det samme som deg tidligere jeg også, men det ble bedre etterhvert. Jeg gikk på p-piller, og uansett hvor trygge de er/var, så pleide han aldri å komme inni meg. SÅ redd var jeg! (han spruta alltid utenfor) Så hvis du så redd kan du jo gjøre dette,men egentlig så trenger du ikke det, for p-pillene er _veldig_ trygge, så lenge du tar de regelmessig og ikke klussen noe. (ikke glemmer de)

Men uansett, lykke til ;)

Vilblibedre

Hmm..Følte det samme som deg tidligere jeg også, men det ble bedre etterhvert. Jeg gikk på p-piller, og uansett hvor trygge de er/var, så pleide han aldri å komme inni meg. SÅ redd var jeg! (han spruta alltid utenfor) Så hvis du så redd kan du jo gjøre dette,men egentlig så trenger du ikke det, for p-pillene er _veldig_ trygge, så lenge du tar de regelmessig og ikke klussen noe. (ikke glemmer de)

Men uansett, lykke til ;)

Frykten for å bli gravid kan ødelegge opplevelsen av sex, og det er ikke uvanlig. Problemet er at man kan bli gravid når man har sex, selv om man bruker prevensjon. Så dette er kanskje mer et holdningsproblem heller enn et spøsrmål om hva slags prevensjon man skal bruke.

Hvis en graviditet er helt utelukket, bør du kanskje vurdere å utelukke sex også...?!?

Spørsmålet om smerte har mer positive svar tror jeg... - bruk mer tid, vær forsiktig osv. Det er ikke uvanlig at det gjør vondt første gangen.

Lykke til!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...