Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har kontaktet lege pga utflod som luktet vondt og fikk i første omgang Flagyl tabletter. I går fikk jeg brev fra legen om at han hadde fått svar på alle prøvene ved underlivsundersøkelsen og jeg testet positivt for chlamydia.

Jeg har også mottatt resept på Azitromax tabletter.

Jeg har undersøkt på Internett ang chlamydia og etter det jeg ser er dette en kjønnssykdom...

Jeg har ikke hatt sex på årevis!

Lever med min mann og vi har sex ca 1g. pr år og skjeldnere...husker ikke sist.

(sikkert i 1999 en gang...)

Hadde chlamydia-infeksjon for mange år siden (sikkert 15!).

Kan denne ha ligget latent i kroppen og slått til nå?

Har også problemer med hoste, tett nese og pusteproblemer. Har fått astmamedisin som ikke hjelper så veldig mye. Er alltid "forkjølet". (..og trøtt og slapp etc..)

Noen sammenheng?

Hvordan kan jeg få chlamydia uten å ha hatt sex?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/15288-chlamydia-uten-sex/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Vi regner med at chlamydia bare overføres seksuelt.

Det finnes feil ved de fleste tester, men vi vet også at man kan gå lenge med chlamydia uten å ha symptomer. Hvor lenge vet vi ikke. Jeg kan ikke forestille meg sammenhang mellom chlamydia i skjeden og hoste.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/15288-chlamydia-uten-sex/#findComment-72684
Del på andre sider

Vi regner med at chlamydia bare overføres seksuelt.

Det finnes feil ved de fleste tester, men vi vet også at man kan gå lenge med chlamydia uten å ha symptomer. Hvor lenge vet vi ikke. Jeg kan ikke forestille meg sammenhang mellom chlamydia i skjeden og hoste.

Dette leste jeg et annet sted på DOL:

"Kjære Nellie. TWAR forårsakes av Chlamydia og gir symptomer på øvre luftveisinfeksjon dvs.hoste,slapphet,feber,vondt i halsen,slapphet osv.Hos pasienter som har gått lenge med slike symptomer,kan vi sende inn serologisk prøve med tanke på dette.Smitter ved dråpesmitte.Jeg anbefaler at du oppsøke legen din for en kontroll da også med tanke på andre mulige årsaker til din slapphet.

Vennlig hilsen

- Pål Sand, almenlege"

Derfor mitt spørsmål om mine luftveisplager:

Kan det være at jeg har hatt Chlamydia-infeksjonen i mange år ??

Som sagt i tidl. innleg har ikke jeg hatt sex på et par år, men har nå fått konstantert chlamydiainfeksjon av legen min.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/15288-chlamydia-uten-sex/#findComment-73524
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...