Gjest Snart 36 Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Jeg er snart 36 år og har et barn på 5 1/2 fra før og nå prøver vi lage nr. 2. For halvannen uke siden testa jeg positivt på Clearblue-test to dager etter forventa mens. Men ei uke seinere begynte blødningene og jeg har sikkert hatt en tidlig spontanabort. Etter min utregning ved 5+2. Dette har vært akkurat som en vanlig mens, verken mer eller mindre. Jeg har ikke hatt noen smerter forbundet med dette. Høres det ut som en "normal" spontanabort på et så tidlig tidspunkt? Hvis dette hadde vært før hjemmetestenes tid så hadde jeg vel bare tenkt at mensen var forsinka av en eller annen grunn. Jeg har veldig regelmessige syklyser og jeg kjenner når eggløsningen er (slim, smerter) og jeg kjenner kroppen min veldig godt etter å ha nærmest loggført syklysen siden oktober 2002 da vi begynte å prøve. Jeg hadde jo håpet at det skulle sitte når vi har prøvd så lenge, men jeg har vel ikke helt alderen med meg lenger. Kan du si noe om sannsynligheten for å oppleve enda en SA og er det sannsynlig at det vil gå like lang tid før jeg tester positivt igjen? Vi hadde begynt å lure på om vi kanskje ikke kunne få det til lenger, så noe positivt var det ihvertfall i dette. Nå vet vi iallefall at vi kan få det til. (Vi gjorde jo det for 6 år siden også.) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/152908-tidlig-spontanabort/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Nyere forskning viser at kanskje halvparten av alle graviditeter går til grunne, og ofte så tidlig at kvinnen ikke merker det, men antar at det er en forsinket menstruasjon. Akkurat som det har vært tilfelle for deg. Med alderen tar det lengre tid å oppnå graviditet og risiko for abort øker. Eggene er blitt eldre og mange ikke gode nok til at det blir til foster/barn. 'Normalt' regner vi med 15% abort (av den 'gammeldags' type, ikke bare de som gir positivt utslag), men det øker med alderen. Man kan ikke si noe om risiko for den ankelte kvinne. Det er altså bare å forsøke igjen og ha tålmodighet. Vent med neste forsøk til du har hatt en normal menstruasjon, så er livmoren igjen normal. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/152908-tidlig-spontanabort/#findComment-977627 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.