Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest hans martin

Han vet jo alt annet... jeg holder INGENTING skjult annet enn tidligere seksuelle erfaringer og hvor mange. Dette har ikke gjort meg til den jeg er uansett. Jeg synes INGEN har rett til å spørre om slikt! Noe her i livet må man da få lov til å ha for seg selv...?!

Nettopp det su skjuler sier faktisk svært mye om ens personlighet. Og har også formet deg til den du er. Veldig egoistisk å ikke la partneren din ta del i livet ditt og lære deg og kjenne. Slike forhold kan umulig vare...

Fortsetter under...

• Svar 213
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• petter smart

34

• LittleGirlLost

22

• Molly Mandy

17

• Lurveline

10

Gjest llkkjj

Vær åpen og ærlig med ham 100%, det skaper også tillit og trygghet hos ham.

Husk at fortid også er fremtid, om du forstår hva jeg mener. Hadde heller ikke ville vært i et forhold hvor han ikke ville prate om sin fortid.

Det som har skjedd har skjedd, og du kan ingenting gjøre med det nå, men som du selv opplever, så skaper det irritasjon og betenkeligheter.

Da bør du spørre hva om han hadde oppført seg slik mot deg, og hva har du egentlig å tape?

Man trenger ikke si alt (gå i detaljer). Mener nå jeg..

Gjest Hilsen en som har gått videre

Hei. I vårt forhold er det motsatt. Det er jeg som har litt problemer med å forholde meg til fortiden til samboeren min. Nå er det som kjent ikke noe å gjøre med fortiden og man må bare prøve å akseptere at det som har vært har vært.

Når alt kommer til alt så har jo du valgt å være sammen med ham du er sammen med nå og om ikke det er positivt for ham (at du velger han av alle andre som finnes), ja så er det jo han som har problemet og ikke du.

Har ikke lest alle trådene, men utifra mine egne "problemer" så har det bunnet mest i at jeg stadig får høre at samboeren min har gjort sånn og sånn med den og den. Slikt sårer, men nå har jeg klart å heve meg over det og tatt igjen litt. Dette er noe som vennene til samboeren min gjør utvilsomt for å se hvordan jeg reagerer, uten å tenke på at jeg blir såret og føler meg dum.

Forklar ham at du ikke kan ta bort det som er i fortiden din, men at du gjerne vil fortsette fremtiden sammen med ham fordi du elsker ham og er glad i ham.

Gjest Slik har jeg det i alle fall

Phø- det er bare kontrollfreaker som på død og liv skal vite alt om fortiden.

Jeg vil gjerne få vite alt om samboeren min, men det er ikke fordi jeg er kontrollfreak, men fordi jeg kan være "ovennpå" og forberedt på at kameratene nevner episoder, som er ment at jeg skal bli ille berørt over. Når jeg kan si "det vet jeg om", så gidder de ikke prate mer om det.

Annonse

Gjest Big Mac

Jeg vil gjerne få vite alt om samboeren min, men det er ikke fordi jeg er kontrollfreak, men fordi jeg kan være "ovennpå" og forberedt på at kameratene nevner episoder, som er ment at jeg skal bli ille berørt over. Når jeg kan si "det vet jeg om", så gidder de ikke prate mer om det.

Hm... hva med å skaffe seg nye venner, de der hørtes ikke spesielt hyggelige ut?

Gjest man er ung og dum en gang

Så la fortid være fortid. Man gjør dumme ting av og til.

Jeg har samboer med en del ONS og flere forhold bak seg. Jeg har bare vært i dette forholdet.

So what? Jeg er venner med eksen hans, er i samme omgangskrets som meg. Plager ikke meg det.

Jeg får jo høre litt historier nå og da, synes ikke det er like kult hver gang, men

Gjest polop

Se svar under "trenger ikke svare..."

Nei nei nei.. det der omhandler noen feil hun hadde gjort i forhold til han hun er sammen med nå, ikke fortiden. Les hele tråden og inleggene så ser du at hun som skrev innlegget sier at det er antall sexpartnere og ting rundt dette hun holder hemmelig.

Hvordan greier du ta noe sånt ut av sammenhengen??

Gjest polop

Se svar under "trenger ikke svare..."

Se bare her feks:

Han vet jo alt annet... jeg holder INGENTING skjult annet enn tidligere seksuelle erfaringer og hvor mange. Dette har ikke gjort meg til den jeg er uansett. Jeg synes INGEN har rett til å spørre om slikt! Noe her i livet må man da få lov til å ha for seg selv...?!

- LittleGirlLost

Nei nei nei.. det der omhandler noen feil hun hadde gjort i forhold til han hun er sammen med nå, ikke fortiden. Les hele tråden og inleggene så ser du at hun som skrev innlegget sier at det er antall sexpartnere og ting rundt dette hun holder hemmelig.

Hvordan greier du ta noe sånt ut av sammenhengen??

Ja si det,har det sikkert ikke godt med meg selv da.

Annonse

Gjest tjohooo

Hvis fyren er som mange andre gutter så slipper hun å høre noe mer om det.

Å nekte å fortelle fordi enkelte menn er sjalu/kontrollfriker blir for dumt. Han kan ikke dømmes for andres handlinger.

Men dersom han skulle være en slik mann så er ikke problemet hennes fortid eller seksualliv, men et problem han har. Og det er bedre å få dette fram jo før jo heller. Så kan han få hjelp for sine problemer.

Ja og tja. I en ideell verden hvor alle tenker rasjonelt så kunne det gå sånn. Men dersom hun HAR en litt utsvevende fortid, og han ikke er som de normale menn du viser til, så kunne hun jo risikere at historien om den fortiden ble allemannseie på bygda. Les: Han dumper henne og henger henne ut. Ja, det skjer ;) (nei det har ikke skjedd meg, men et par venninner. Kjæresten ble spinnvill og begynte å kontakte de de hadde hatt sex med, og hengte henne ut for alle som måtte ville høre på i ettertid når han hadde drevet henne bort med sjalusien sin)

Skjønnerduhvorjegvil?

Hvis hun har en litt ekkel magefølelse som går på sånn akkurat hvor stabil han er og om han nå egentlig er til å stole på, så bør hun si noe passe nøytralt passe omtrent og se hvordan han reagerer på det. gjesp

Gjest tjohooo

Så det er du som skal bestemme hva som skal fortelles og detaljgraden. Hva med det han mener? Teller ikke dette? Du skal bestemme, uansett.

Hva om han nekter å fortelle noe som helst? Mens du hører fra andre at han hadde nye partnere hver helg. Hadde du da akseptert at han nektet å fortelle noe som helst?

Og hvis det hadde vært motsatt? Trodde du han hadde akseptert det? Det er ikke sikkert.

Gjest tjohooo

Og det er mange, mange gutter som ikke er sånn.

Uavhengig av hvor mange som er sånn så kan hun ikke dømme han for det andre har gjort.

Jeg har opplevd utroskap, det er svært mange kvinner som er utro. Jeg kan ikke dermed anta at alle kvinner er utro og kreve at de aldri drar hjemmefra uten at jeg er med.

Nei men det er det også mange som gjør :D

Gjest tjohooo

I utgangspunktet mener jeg hun burde firt mest, da det skader henne lite å fortelle dette (med mindre det er noe ekstremt/perverst i hennes fortid) i forhold til usikkerheten han lever og sliter med.

Men halvveis kunne vært å fortalt antall og posisjoner (uten å gå inn på personer).

Med denne venninne-personen (høres litt sånn intrigemenneske ut) inne i bildet, så kan det fort gå utover henne rimelig kjapt hvis hun bor i et lite miljø.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...