Gå til innhold

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo

Ja, hvis det blir så ille at det går utover forholdet. Her var det ikke snakk om en meget tykk fyr som ikke orket å røre seg overhodet.

Jeg kan ikke forstå hvorfor det skal være noe verre at den ene partens kroppsfiksering kan sørge for å forårsake problemer i forholdet, enn at man ikke lenger er på f.eks. intellektuell bølgelengde.

Men det siste vil de fleste si er forståelig.

Dessuten er det ikke nødvendigvis den kroppsfikserte som er skyld i problemene. Hun har jo tross alt vært kroppsfiksert hele tiden. Det er han som har forandret seg, sin interesse for trening, og derfor sin kropp.

Er det hennes skyld at han har forandret seg?

Selvfølgelig ikke.

Fortsetter under...

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

11

• shandy

4

• Clue1365380406

4

• fjelljente

4

Gjest Rusle

Jeg kan ikke forstå hvorfor det skal være noe verre at den ene partens kroppsfiksering kan sørge for å forårsake problemer i forholdet, enn at man ikke lenger er på f.eks. intellektuell bølgelengde.

Men det siste vil de fleste si er forståelig.

Dessuten er det ikke nødvendigvis den kroppsfikserte som er skyld i problemene. Hun har jo tross alt vært kroppsfiksert hele tiden. Det er han som har forandret seg, sin interesse for trening, og derfor sin kropp.

Er det hennes skyld at han har forandret seg?

Selvfølgelig ikke.

Det er ikke hennes skyld at han har forandret seg.

" Hun har jo tross alt vært kroppsfiksert hele tiden."

Hvorfor hun er så kroppsfiksert, kan bare hun selv svare på. Men jeg fikk ikke inntrykk av at mannen hennes hadde forfalt totalt. Om hun ikke hadde vært så fiksert på utseende hans, ville det vel ikke ha vært et problem. Han har fått litt magefett, hva så.

ShitDiddelyDo

Det er ikke hennes skyld at han har forandret seg.

" Hun har jo tross alt vært kroppsfiksert hele tiden."

Hvorfor hun er så kroppsfiksert, kan bare hun selv svare på. Men jeg fikk ikke inntrykk av at mannen hennes hadde forfalt totalt. Om hun ikke hadde vært så fiksert på utseende hans, ville det vel ikke ha vært et problem. Han har fått litt magefett, hva så.

For henne er det en big deal. Men det har vært det hele tiden.

Hvis det er en big deal for kjæresten min at jeg bruker hue mitt til noe fornuftig når vi blir sammen, så vil hun vel ha en legitim grunn til å bli frustrert når jeg etter 3 år i forholdet kutter ut all intellektuell aktivitet og henfaller til å spille Quake store deler av døgnet i stedet?

Selvsagt vil hun det.

Hvorfor gjelder ikke dette fett og latskap?

For noen betyr utseende og en sunn livsstil mye. Hva er galt med det?

Jeg forstår ikke hvorfor utrykket "kroppsfiksering" skal ha en så negativ klang.

Det er da langt mer negativt at noen henfaller til latskap og en usunn livvstil.

Gjest Rusle

For henne er det en big deal. Men det har vært det hele tiden.

Hvis det er en big deal for kjæresten min at jeg bruker hue mitt til noe fornuftig når vi blir sammen, så vil hun vel ha en legitim grunn til å bli frustrert når jeg etter 3 år i forholdet kutter ut all intellektuell aktivitet og henfaller til å spille Quake store deler av døgnet i stedet?

Selvsagt vil hun det.

Hvorfor gjelder ikke dette fett og latskap?

For noen betyr utseende og en sunn livsstil mye. Hva er galt med det?

Jeg forstår ikke hvorfor utrykket "kroppsfiksering" skal ha en så negativ klang.

Det er da langt mer negativt at noen henfaller til latskap og en usunn livvstil.

Hun skriver hun er opptatt av kropp. Ikke noe galt i det så lenge det ikke går ut over noen.

Det blir to forskjellige ting å "miste" sitt intellekt og legge litt på seg. Et forhold hvor en ikke har mulighet til å diskutere fordi du sitter å spiller Quake(;o)) er nærmest umulig å leve i. Han har lagt litt på seg, ikke noe mer.

Som jeg forsto så var det ikke at han har fått en dårligere form som var hovedproblemet, men at han hadde litt mage.

Å leve sunt er selvfølgelig flott. Men det er ikke ensbetydende med å se ut som man har bodd på et treningstudio.

Clue1365380406

Du er vel klar over at din egen kropp vil komme til å forandre seg mye når du blir gravid?

Og etterpå vil du også ha spor etter graviditeten. du vil kanskje få strekkmerker, løs hud på magen, åreknuter osv.

Da kommer du til å være GLAD for at mannen din ikke har den samme kroppsfikseringen som deg. Du, derimot, vil kanskje få problemer med å akseptere at kroppen din har forandret seg!

Det er jo dumt at dere på en måte ikke har rom for å få lov til å være seg selv i forholdet deres. Mannen din tenner ikke på deg når du er for tynn, og du tenner ikke på ham fordi han har noen kilo ekstra. Hvordan passer dere sammen ellers?

Du sier i et annet innlegg at du er litt kontrollfrik. Hvordan påvirker det forholdet og mannen din? Opplever han at du prøver å styre ham? Jeg tenker også da på at du har kjøpt treningskort og mast om at han må trene.

Skjønner at det er et stort problem for deg at du ikke tenner på ham som han er. Men det at han ikke får lov til å være seg selv, må jo drepe noen følelser hos ham også.

Annonse

ShitDiddelyDo

Hun skriver hun er opptatt av kropp. Ikke noe galt i det så lenge det ikke går ut over noen.

Det blir to forskjellige ting å "miste" sitt intellekt og legge litt på seg. Et forhold hvor en ikke har mulighet til å diskutere fordi du sitter å spiller Quake(;o)) er nærmest umulig å leve i. Han har lagt litt på seg, ikke noe mer.

Som jeg forsto så var det ikke at han har fått en dårligere form som var hovedproblemet, men at han hadde litt mage.

Å leve sunt er selvfølgelig flott. Men det er ikke ensbetydende med å se ut som man har bodd på et treningstudio.

Men hun skriver jo at fyren har fått problemer med å henge med henne på fjellturer, osv. Han er rett og slett ikke i god nok form til å holde følge med henne. Altså er det ikke bare utseende som er problemet.

Men selv om det hadde vært det så ser jeg ikke problemet i det. Utseende er faktisk viktig for mange. At det betyr mye for de fleste er ikke til å komme bort ifra. Og fyren er ikke lenger den hun forelsket seg i.

Da har vi et problem!

"Å leve sunt er selvfølgelig flott. Men det er ikke ensbetydende med å se ut som man har bodd på et treningstudio."

Men å trene litt for å holde seg i form er faktisk ikke ensbetydende med å se ut som om man har bodd på et helsestudio.

Jeg vet ikke hvor gammel jenta over er, men jeg vet at problemet vil bli verre. Det blir det med menn. Når vi begynner å få litt mage i slutten av tjueårene og ikke gjør noe med det, så er det så godt som 100 % sikkert at den magen vil akselerere i et raskere og raskere tempo.

Det er en av ulempene med ikke å være 22 lenger.

Altså er det lurt at jenta over henger seg opp i det nå når det faktisk bare er en håndfull kilo det er snakk om, og det derfor er forholdsvis lett å gjøre noe med.

Om 5 år blir det gjerne verre. Da er disse 5 kiloene 20 kilo og langt vanskeligere å gjøre noe med.

Hvis kjæresten din slår ut 3 fortenner og synes det er kult å gå sånn i stedet for å sette inn nye, vil ikke du da ha problemer med det?

Hva er forskjellen på å slite med disse 3 fortennene som mangler og 7 kilo fett?

Fett er av en eller annen syk grunn tabu å snakke om. Man må ikke finne på å si at man ikke tenner på noen lenger på grunn av fettet.

Det er et paradoks all den tid fettet er en av de få tingene vi faktisk forholdsvis enkelt kan gjøre noe med, men likevel den tingen det ikke er lov til å kritisere.

Gjest Rusle

Men hun skriver jo at fyren har fått problemer med å henge med henne på fjellturer, osv. Han er rett og slett ikke i god nok form til å holde følge med henne. Altså er det ikke bare utseende som er problemet.

Men selv om det hadde vært det så ser jeg ikke problemet i det. Utseende er faktisk viktig for mange. At det betyr mye for de fleste er ikke til å komme bort ifra. Og fyren er ikke lenger den hun forelsket seg i.

Da har vi et problem!

"Å leve sunt er selvfølgelig flott. Men det er ikke ensbetydende med å se ut som man har bodd på et treningstudio."

Men å trene litt for å holde seg i form er faktisk ikke ensbetydende med å se ut som om man har bodd på et helsestudio.

Jeg vet ikke hvor gammel jenta over er, men jeg vet at problemet vil bli verre. Det blir det med menn. Når vi begynner å få litt mage i slutten av tjueårene og ikke gjør noe med det, så er det så godt som 100 % sikkert at den magen vil akselerere i et raskere og raskere tempo.

Det er en av ulempene med ikke å være 22 lenger.

Altså er det lurt at jenta over henger seg opp i det nå når det faktisk bare er en håndfull kilo det er snakk om, og det derfor er forholdsvis lett å gjøre noe med.

Om 5 år blir det gjerne verre. Da er disse 5 kiloene 20 kilo og langt vanskeligere å gjøre noe med.

Hvis kjæresten din slår ut 3 fortenner og synes det er kult å gå sånn i stedet for å sette inn nye, vil ikke du da ha problemer med det?

Hva er forskjellen på å slite med disse 3 fortennene som mangler og 7 kilo fett?

Fett er av en eller annen syk grunn tabu å snakke om. Man må ikke finne på å si at man ikke tenner på noen lenger på grunn av fettet.

Det er et paradoks all den tid fettet er en av de få tingene vi faktisk forholdsvis enkelt kan gjøre noe med, men likevel den tingen det ikke er lov til å kritisere.

Hvis kjæresten din slår ut 3 fortenner og synes det er kult å gå sånn i stedet for å sette inn nye, vil ikke du da ha problemer med det?"

Sitter ennå her og ler :o)

Jo, jeg må bare innrømme at han ville ha sett lite attraktiv ut ;o) Men å miste lysten på ham tror jeg ikke ville ha skjedd. Ville vel heller ha blitt bekyret over hans psyke ;-)

"Altså er det lurt at jenta over henger seg opp i det nå når det faktisk bare er en håndfull kilo det er snakk om, og det derfor er forholdsvis lett å gjøre noe med."

Jo, det kan du jo si. Men det virker som om det først og fremst er utseende hun henger seg opp i og ikke det usunne med å være overvektig.

Er enig med deg at det bør fokuseres mer på overvekt enn det som skjer. Holdningskapende arbeid i skolen, blant foreldre og resten av folket. Så kanskje vi slipper tilstander som i USA.

Du er vel klar over at din egen kropp vil komme til å forandre seg mye når du blir gravid?

Og etterpå vil du også ha spor etter graviditeten. du vil kanskje få strekkmerker, løs hud på magen, åreknuter osv.

Da kommer du til å være GLAD for at mannen din ikke har den samme kroppsfikseringen som deg. Du, derimot, vil kanskje få problemer med å akseptere at kroppen din har forandret seg!

Det er jo dumt at dere på en måte ikke har rom for å få lov til å være seg selv i forholdet deres. Mannen din tenner ikke på deg når du er for tynn, og du tenner ikke på ham fordi han har noen kilo ekstra. Hvordan passer dere sammen ellers?

Du sier i et annet innlegg at du er litt kontrollfrik. Hvordan påvirker det forholdet og mannen din? Opplever han at du prøver å styre ham? Jeg tenker også da på at du har kjøpt treningskort og mast om at han må trene.

Skjønner at det er et stort problem for deg at du ikke tenner på ham som han er. Men det at han ikke får lov til å være seg selv, må jo drepe noen følelser hos ham også.

Antagelig vil ikke kroppen hennes forandre seg så mye etter å ha fått barn,fordi hun trener.

Ikke alle blir tykke av å få barn.

Når dere blir gamle, sammen eller hver for seg, vil kroppene forfalle. Kanskje vil dere også få svakeheter som gjør at dere ikke lengre klarer å være like aktive som det du nå er. Dette vil være lettere å takle dersom du klarer å justere holdningen din til kropp noe, den virker ekstrem.

Naturlig forfall som kommer med alderen er en ting,men unge mennesker som ikke prøver å holde seg i form av ren latskap er noe annet.

Naturlig forfall som kommer med alderen er en ting,men unge mennesker som ikke prøver å holde seg i form av ren latskap er noe annet.

Det stemmer, men naturlig forfall er ikke nødvendisvis lett å takle, selv ikke for dem med et noe mer avslappet forhold til det ytre.

Antagelig vil ikke kroppen hennes forandre seg så mye etter å ha fått barn,fordi hun trener.

Ikke alle blir tykke av å få barn.

Noen forandrer kroppen sin helt etter en fødsel, og man har ingen garrantier for at dette ikke vil skje... selv om man trener...,

Kjenner flere treningsfanatikere som har fått kroppen forandret etter en fødsel, kjenner også de som har blitt tynnere etter fødsel enn hva de noengang har vært!

Så her finnest det ingen garrantier!

Hei!

Takk til alle for ulike svar.

For meg er det et viktig poeng at dersom det hadde blitt slutt mlm meg og mannen min, så hadde han blitt opptatt av utseende igjen og satt i gang med å trene / tenke litt på kosthold.

Mitt problem nå er i og for seg ikke at han har lagt på seg 6-8 kilo (eller 8-10 vi har ikke vekt hjemme).

Problemet mitt er at jeg synes at det er ekkelt med vom og sideflesk, og at jeg ikke tenner på det. At jeg synes det er uattraktivt, og må konsentrere meg for å tenne på ham. Det er jo trist.

Jeg tar hintet med at jeg selv burde gå i terapi for å gjøre noe med kroppsidealet mitt, og det er sant som en av innleggene nevnte at jeg generelt er opptatt av å ha kontroll på de fleste plan.

Vi har ikke barn, men har prøvd å få det i et år. Begge to er veldig gira. Jeg skal på hormonkur.

Men tilbake til det med tenning.

Hvordan skal man klare å tenne på kjæresten dersom man synes han er uattraktiv (før man har vært i terapi for å endre kroppsideal).

Hvorfor skal DU gå i terapi egentlig. Jeg syntes da du har rett til å mene som du gjør, og hva slags terapi skal endre at du ikke tenner på vommen til mannen din.

Jeg skjønner godt du er på vakt, og har det først begynt å ese ut, så har det en tendens til å fortsette (som en annen skrev her).

Du må rett og slett fortelle han på en pen måte, hvordan du føler det. Han gjorde da det til deg, da du var for tynn.

Man kan elske en person, men man skal tross alt tenne på den man er sammen med også. Nå vet ikke jeg hvordan jeg ville reagert hvis min sambo la på seg 10kg. Antagelig hadde jeg vært like glad i han for det, men hadde vel hatt litt problemer med tenninga kanskje - det må innrømmes, eller dvs. det spørs hvordan det hadde lagt seg. Eller jeg vet ikke, han er jo gutten min uansett. Vinglete her, for jeg kan ikke forestille meg sambo som tykk - det ligger ikke til han, selv om han nok er endel eldre enn din mann (32).

Vet jo ikke hvor gamle dere er, men siden dere tenker på barn så bare så jeg for meg et ungt par :) Kan jo være i den alderen forde men, ja, okke som.

Nå kommer det jo an på hvordan man lever ellers også. Er det selvforskyldt, latskap - gir blanke holdningen, så er du i din rett til å si ifra.

Er det normalt forfall - man eldes, kan man jo ikke gjøre stor igrunn, annet enn å gjøre det helsa tilsier at man kan, for å holde skroget i orden :-)

Annonse

skorpionfisken

Jeg skjønner ikke hvorfor dere i utgangspunktet ble gift jeg?

Det er vel litt sent å klage nå, etter at du til tross for flere år sammen med ham velger å gifte deg med ham?

Dere er relativt nygift skriver du, etter flere år sammen. Han har vel ikke forandret seg over natta? Var han veldig aktiv da dere var sammen, for så å dette sammen som en potet etter at dere gifta dere?

Gjorde han det så er du lurt jenta mi. Da kan du be ham ryke og reise. Gjorde han det ikke, så har du lurt ham til å gifte seg til tross for at du synes han er fet og kvapsete, og da er det han som burde be deg ryke og reise fordi du ikke godtar ham som han er.

Du giftet deg vel ikke i håp om at han etterpå skulle forbedre seg, og begynne å trene?

ShitDiddelyDo

Selvfølgelig forandres jentas kropp når hun er gravid.

Hun har tross alt et barn inne i seg.

Men det vil ikke si at hun ikke skal gjøre noe med disse forandringene når ungen har kommet til verden.

Jeg har aldri sett noen "kroppsfikserte" jenter som etter en graviditet ikke har kommet tilbake til den formen de var i før de ble gravide.

Enkelte kvinner klager og ynker seg over hva graviditeten gjorde med kroppene deres og lar seg selv forfalle enda mer mens de skylder på graviditeten, mens de fornuftige faktisk tar tak i "problemet" og spiser/trener sånn at de slipper å se ut som dasser i all fremtid.

Jeg gjetter på at en kroppsfiksert jente som hun over er en av de som kommer til å ta i et tak og være i god, gammel form allerede et par måneder etter at ungen er født.

Clue1365380406

Men det vil ikke si at hun ikke skal gjøre noe med disse forandringene når ungen har kommet til verden.

Jeg har aldri sett noen "kroppsfikserte" jenter som etter en graviditet ikke har kommet tilbake til den formen de var i før de ble gravide.

Enkelte kvinner klager og ynker seg over hva graviditeten gjorde med kroppene deres og lar seg selv forfalle enda mer mens de skylder på graviditeten, mens de fornuftige faktisk tar tak i "problemet" og spiser/trener sånn at de slipper å se ut som dasser i all fremtid.

Jeg gjetter på at en kroppsfiksert jente som hun over er en av de som kommer til å ta i et tak og være i god, gammel form allerede et par måneder etter at ungen er født.

Jada, det gjør hun sikkert.

Men enkelte ting i forbindelse med en graviditet nytter det ikke å gjøre noe med.

Mange får rett og slett mye løsere hud på magen etterpå, det har jo tross alt vært en stor påkjenning for huden.

Mange får strekkmerker....de går aldri bort!

Og noen får åreknuter, samme hvor godt trent de er fra før.

Ikke all verdens trening kan fjerne dette. Løs hud kan en ikke trene bort, da må det kirurgi til.

Vel vel, du er nå mann, og har såvidt jeg kan se lite peiling på hva som kan skje med kroppen som følge av graviditet.

*hvisker* man skal ikke trene før 6 uker etter fødselen.

Jada, det gjør hun sikkert.

Men enkelte ting i forbindelse med en graviditet nytter det ikke å gjøre noe med.

Mange får rett og slett mye løsere hud på magen etterpå, det har jo tross alt vært en stor påkjenning for huden.

Mange får strekkmerker....de går aldri bort!

Og noen får åreknuter, samme hvor godt trent de er fra før.

Ikke all verdens trening kan fjerne dette. Løs hud kan en ikke trene bort, da må det kirurgi til.

Vel vel, du er nå mann, og har såvidt jeg kan se lite peiling på hva som kan skje med kroppen som følge av graviditet.

"Ikke all verdens trening kan fjerne dette. Løs hud kan en ikke trene bort, da må det kirurgi til."

Hvis så er, at hun er av den uheldige typen med slik hud, så er det jo ikke noe hun kan noe for, eller får gjort noe med.

Derimot kan mannen hennes som ikke går/blir gravid gjøre noe for at han ikke skal fortsette å ese ut.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...