Gå til innhold

Jeg skjønner meg rett og slett ikke på noe lengre

Anbefalte innlegg

Gjest slither

Enten er det jeg som er rar, ufølsom, dum eller rett og slett ikke lenger helt med.

Etter å ha vært på turné med bandet i vel en og en halv måned, skal vi avslutte med en storkonsert der vi kommer fra.

Igår hadde vi en liten øving, og etter hvert som kvelden ble til natt, ble det litt fest etterpå.

Jeg tok meg bare et glass vin, for jeg var ikke helt i humør. Så oppdaget jeg at jeg var tom for røyk, så jeg skulle bare stikke ut og kjøpe nye.

Jeg gikk nedover gaten, og plutselig kom eksen min og var så overhappy for å se meg, virket det som.

Hun skulle gi meg en klem og slikt, og jeg klemte beskjedent tilbake - noe som gjorde henne sur.

Så begynte hun å mase om at jeg var full og slikt, noe jeg slett ikke var.

Det må presiseres at hun også var edru.

Da jeg sa at jeg bare var i litt dårlig humør, spurte hun "hva er det nå da?"

Og jeg skjønte mindre akkurat da. Jeg er ikke akkurat så ofte i dårlig humør, og da jeg forsøkte å si til henne hva som var grunnen, avbrøt hun meg og begynte å påstå at jeg hadde tatt dop.

Hun er overfølsom for dette, fordi hennes bror er narkoman, og hun går rundt og tror at det er hennes feil og denslags.

Jeg sa til henne at jeg ikke hadde røykt hasj på lenge, og det var da hun friket ut totalt.

Begynte å skjelle meg ut på åpen gate, og spurte om jeg ville ende opp som broren hennes og slikt.

Nå tror jeg ikke at en joint hvert halve år gjør meg til narkoman, da. Det er det samme som å si at alle som tar seg en øl kjører i fylla etterpå.

Så bare gikk hun, og jeg stod der som et enda større spørsmålstegn.

Jeg bare ristet på hodet og gikk videre, og da fikk jeg plutselig en tekstmelding der hun sa at hun var (sitat) jævlig skuffet over meg, og hun håpet at jeg tok det til meg.

Jeg lurer egentlig på hvorfor hun bryr seg.

Det var hun som gikk fra meg, fordi hun mente jeg ikke var bra nok, og at hun ikke var forelsket i meg.

Så det er jo ikke hennes problem hva jeg gjør. Hun mistet jo enhver kontroll over meg da hun gikk fra meg.

Men i ettertid kan det virke som om hun prøver å få meg tilbake, noe kjæresten jeg har nå også mener.

Jeg er helt forvirret nå. Skønner liksom ikke helt hva hun vil.

Hvorfor skulle hun bry seg om hva jeg gjør, egentlig? Hun ville jo ikke være med meg mer.

Det virker nesten som om hun fremdeles prøver å ha kontroll over meg.

Hva er det som skjer? Har jeg mistet totalt fokus og perspektiv på ting?

Fortsetter under...

Har dere barn sammen da eller - jeg mener, siden hun bryr seg om hva du gjør.

Hvis ikke, så er vel hennes mening ingenting å bry seg om - hvis du da ikke fremdeles har følelser for henne. Er du litt usikker der kanskje?

Ikke at jeg syntes det er greit å røyke hasj, selv om det så er to ganger i året, men det får nå bli opp til deg.

Men som sagt - har dere barn sammen, skjønner jeg at hun er litt på tuppa.

Gjest slither

Det finnes så mange måter å si "jeg elsker deg" på, dette var en av måtene. Hun har fortsatt følelser for deg og er fortvilet fordi hun vet at du er utenfor hennes rekkevidde.

Om det er dette hun mener, skjønner jeg meg mindre på henne.

Hun gikk jo tross alt fra meg da hun gjorde, med begrunnelsen at hun ikke hadde følelser for meg.

Hvordan kan hun da plutselig angre?

Jeg skjønner meg rett og slett ikke på damer, lengre.

Gjest slither

Har dere barn sammen da eller - jeg mener, siden hun bryr seg om hva du gjør.

Hvis ikke, så er vel hennes mening ingenting å bry seg om - hvis du da ikke fremdeles har følelser for henne. Er du litt usikker der kanskje?

Ikke at jeg syntes det er greit å røyke hasj, selv om det så er to ganger i året, men det får nå bli opp til deg.

Men som sagt - har dere barn sammen, skjønner jeg at hun er litt på tuppa.

Vi har ikke barn sammen.

Og jeg har på ingen måte følelser for henne lengre. De er forsvunnet for lenge siden, og de blir ikke akkurat sterkere når hun holder på slik hun gjør.

Annonse

Gjest slither

Tipper det er som du sier, hun vil ha kontroll over deg, og ser fortsatt på deg som sitt territorium.

Merket du at hun fikk opp interessen da du fikk ny kjæreste?

Det var liksom da det jeg vil kalle vanskelighetene begynte.

Hun var skikkelig sur på meg fordi hun ikke var blitt "informert" om min nye kjæreste, fordi hun mente jeg skyldte henne det.

Da ble jeg bare helt fortvilet, rett og slett. Jeg skjønner ikke noe lengre.

Det går jo utover bandet og mye annet. Jeg prøver å bare la det gå, men når hun ikke vil la meg være i fred, og samtidig ber andre (lydtekniker og manageren vår) om å hilse meg og si hun er veldig skuffet, begynner jeg å lure på om hun egentlig ikke bare er fullstendig (unnskyld uttrykket) riv, ruskende gal.

mil1365380270

Det var liksom da det jeg vil kalle vanskelighetene begynte.

Hun var skikkelig sur på meg fordi hun ikke var blitt "informert" om min nye kjæreste, fordi hun mente jeg skyldte henne det.

Da ble jeg bare helt fortvilet, rett og slett. Jeg skjønner ikke noe lengre.

Det går jo utover bandet og mye annet. Jeg prøver å bare la det gå, men når hun ikke vil la meg være i fred, og samtidig ber andre (lydtekniker og manageren vår) om å hilse meg og si hun er veldig skuffet, begynner jeg å lure på om hun egentlig ikke bare er fullstendig (unnskyld uttrykket) riv, ruskende gal.

Vil du ikke ha henne som kjæreste, må du tydeligvis holde henne fra livet.

Hvor mye godt tilfører hun livet ditt? Og hvor lenge er det til dette skaper problemer i forholdet til kjæresten din?

Ikke bli fortvilet når hun "tar av", bare få henne vekk! Hun klarer ikke å sette grenser for seg selv, da må du gjøre det!

Nå foregriper jeg begivenhetene, men det neste blir vel at hun overlesser deg med problemene sine, for at du skal få dårlig samvittighet, når du sier du ikke vil ha kontakt.

Gjest slither

Vil du ikke ha henne som kjæreste, må du tydeligvis holde henne fra livet.

Hvor mye godt tilfører hun livet ditt? Og hvor lenge er det til dette skaper problemer i forholdet til kjæresten din?

Ikke bli fortvilet når hun "tar av", bare få henne vekk! Hun klarer ikke å sette grenser for seg selv, da må du gjøre det!

Nå foregriper jeg begivenhetene, men det neste blir vel at hun overlesser deg med problemene sine, for at du skal få dårlig samvittighet, når du sier du ikke vil ha kontakt.

Du beskriver vel egentlig scenariet slik det er.

Jeg prøver å forklare at jeg ikke ønsker å ha kontakt med henne. Det gjorde jeg for lenge siden.

Da begynte hun å fortelle alt mulig av problemer til meg, og forsøker å gi meg en eller annen form for dårlig samvittighet.

En gang kom hun på en konsert vi hadde, og stod og flørtet temmelig åpenlyst med en kar rett foran scenen.

Jeg brydde meg naturligvis ikke om dette, noe hun merket. Da jeg gikk på nachspiel, etter å bare høflig å ha sagt hei til henne, sendte hun meg masse tekstmeldinger om hvor søt, flott og fantastisk han hun flørtet med var.

Og så avsluttet hun med noe sånn som "men jeg får jo aldri ham, selvfølgelig".

Hva i alle dager?!? Det var min første tanke, før jeg bare slo det fra meg som regelrett idioti.

Jeg har flere ganger forsøkt å sette foten ned, uten å såre henne for mye.

mil1365380270

Du beskriver vel egentlig scenariet slik det er.

Jeg prøver å forklare at jeg ikke ønsker å ha kontakt med henne. Det gjorde jeg for lenge siden.

Da begynte hun å fortelle alt mulig av problemer til meg, og forsøker å gi meg en eller annen form for dårlig samvittighet.

En gang kom hun på en konsert vi hadde, og stod og flørtet temmelig åpenlyst med en kar rett foran scenen.

Jeg brydde meg naturligvis ikke om dette, noe hun merket. Da jeg gikk på nachspiel, etter å bare høflig å ha sagt hei til henne, sendte hun meg masse tekstmeldinger om hvor søt, flott og fantastisk han hun flørtet med var.

Og så avsluttet hun med noe sånn som "men jeg får jo aldri ham, selvfølgelig".

Hva i alle dager?!? Det var min første tanke, før jeg bare slo det fra meg som regelrett idioti.

Jeg har flere ganger forsøkt å sette foten ned, uten å såre henne for mye.

Hvis du ikke slutter å ta hensyn til om du sårer henne, eller ikke, ødelegger du jo både for bandet, kjæresten din, og deg selv.

Du vet hun ikke er fornuftig, du MÅ sette foten ned, uansett hvor "såret" hun blir. Antakelig blir hun mest såret i stoltheten, og det har hun lagt opp til selv, med den oppførselen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...