Gå til innhold

Hvordan vinne kjæresten tilbake?

Anbefalte innlegg

Gjest Real71

Jeg forstår at det er store individuelle forskjeller, men noen likhetstrekk er det vel…?

Kjæresten min gjorde slutt for ca 1 uke siden. Vi er fremdeles tiltrukket av hverandre og har elsket og kysset noen ganger etter bruddet. Det er heller ingen tvil om at vi er glad i hverandre, men… slutt er det.

Hvordan bør jeg gå frem for å vinne henne tilbake? Det er ingen tvil om at jeg elsker henne og synes det er ufattelig trist å skulle leve livet uten henne.

Sist gang jeg snakket med henne på telefon var jeg litt avvisende og sa at det ikke var noen vits at vi skulle møtes etter helgen som avtalt for å snakke mer om hvorfor det ble slutt. Hun hadde sagt sin mening og jeg hadde sagt min. Forsto ganske fort etterpå at det var barnslig sagt, men det er ikke alltid like lett å si di riktige tingene når en føler seg avvist/såret. Jeg må uansett treffe henne etter helgen fordi vi skal fordele litt av tingene vi har kjøpt sammen - så nå lurer jeg på hvordan jeg bør oppføre meg for å fange hennes interesse igjen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/153074-hvordan-vinne-kj%C3%A6resten-tilbake/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Real71

Du må sørge for at grunnen til at det ble slutt enten kan fikses, eller forsvinne.

Det føler jeg at jeg delvis har klart, og hun sier at hun ser at jeg jobber med sider ved meg selv som gjør det vanskelig å leve sammen med meg. Dette er for eksempel at jeg er litt for ustrukturert og at jeg ”tar ting på sparket”. Så dette er ting jeg vil jobbe videre med, men jeg synes hun har gitt meg for liten tid og at hun fremdeles er opphengt i konflikter som oppsto for lenge siden og som ikke har oppstått på nytt…

ShitDiddelyDo

Jeg hørte noe fornuftig på en film her forleden.

Mannen sier til jenta at det å få et forhold til å fungere er som å lykkes karrieremessig. Det krever hardt arbeid!

Jenta parerer mannes uttalelse ved å si at hun ikke har noen tro på at det å få et forhold til å lykkes krever hardt arbeid.

Ikke hvis man har funnet sin store kjærlighet og en man derfor passer sammen med.

Tenk litt på det. Hun hadde utvilsomt et sabla godt poeng.

Når man må arbeide hardt for å få ting til å fungere, og som i deres situasjoner i tillegg har gjort det slutt, så er det mye som tyder på at dere ikke passer for hverandre.

For det å være i et forhold skal være noe godt, noe som får partene til å føle seg spesielle, og man skal glede seg over å ha hverandre.

Et forhold skal ikke føles som om man nettopp har syklet Tour de France og er fullstendig utslitt.

Gjest Real71

Mannen sier til jenta at det å få et forhold til å fungere er som å lykkes karrieremessig. Det krever hardt arbeid!

Jenta parerer mannes uttalelse ved å si at hun ikke har noen tro på at det å få et forhold til å lykkes krever hardt arbeid.

Ikke hvis man har funnet sin store kjærlighet og en man derfor passer sammen med.

Når man må arbeide hardt for å få ting til å fungere, og som i deres situasjoner i tillegg har gjort det slutt, så er det mye som tyder på at dere ikke passer for hverandre.

For det å være i et forhold skal være noe godt, noe som får partene til å føle seg spesielle, og man skal glede seg over å ha hverandre.

Et forhold skal ikke føles som om man nettopp har syklet Tour de France og er fullstendig utslitt.

Ja, det høres fornuftig ut på film, men i den virkelige verden kreves det litt arbeid å få t.o.m. et forhold med ”den rette” til å fungere. Det skal litt til for å bevare kjærligheten i hverdagens forpliktelser? Å se egne og partnerens ønsker og behov og å gi hverandre bekreftelse på det. Vi trenger vel alle å bli påminnet om det en gang i blant? Vet ikke om mange som har truffet en person som tenker og reagerer litt som dem selv i alle situasjoner…

Jeg har i hvert fall ikke følt at vi har syklet Tour de France ;-). Vi har alltid pratet godt sammen, deilig sex-liv, har mye av den samme humoren, interessene, drømmene etc. Tror også vi begge to har fått den andre til å føle seg spesiell. Vi har også mer enn en gang fortalt hverandre at vi aldri har opplevd større lykke...

ShitDiddelyDo

Ja, det høres fornuftig ut på film, men i den virkelige verden kreves det litt arbeid å få t.o.m. et forhold med ”den rette” til å fungere. Det skal litt til for å bevare kjærligheten i hverdagens forpliktelser? Å se egne og partnerens ønsker og behov og å gi hverandre bekreftelse på det. Vi trenger vel alle å bli påminnet om det en gang i blant? Vet ikke om mange som har truffet en person som tenker og reagerer litt som dem selv i alle situasjoner…

Jeg har i hvert fall ikke følt at vi har syklet Tour de France ;-). Vi har alltid pratet godt sammen, deilig sex-liv, har mye av den samme humoren, interessene, drømmene etc. Tror også vi begge to har fått den andre til å føle seg spesiell. Vi har også mer enn en gang fortalt hverandre at vi aldri har opplevd større lykke...

Det er forskjell på arbeid og arbeid.

Jeg forventer selvsagt ingen dans på roser 24 timer i døgnet, men jeg forventer nå i det minste at det aldri er tvil om følelsene og det at man hører sammen.

Du må huske på at det faktisk er slutt mellom dere, og at det sannsynligvis er en grunn til at det er slutt.

Annonse

Gjest Real71

Bare en kommentar til det skuespillerinnen sa som du henviste til...

"Det er ikke å finne den rette som er vanskelig, men å være den rette" :-)

ShitDiddelyDo

"Det er ikke å finne den rette som er vanskelig, men å være den rette" :-)"

Jeg kunne ikke vært mer uenig, så det å diskutere med deg blir meningsløst. Vi lever i to ulike verdener!

Men lykke til likevel! :)

Gjest Real71

Det er forskjell på arbeid og arbeid.

Jeg forventer selvsagt ingen dans på roser 24 timer i døgnet, men jeg forventer nå i det minste at det aldri er tvil om følelsene og det at man hører sammen.

Du må huske på at det faktisk er slutt mellom dere, og at det sannsynligvis er en grunn til at det er slutt.

Helt enig at det er forskjell på ”arbeid”.

Men si at du er i et forhold med det annet kjønn (er ikke helt sikker på om du er en mann eller kvinne) og hun/han viser deg hele tiden at hun er i veldig glad i deg og at hun er tiltrukket av deg, men innimellom tviler hun på om hun vil klare å takle visse sider ved deg i fremtiden. Du ser disse sidene selv og føler at det er ting du kan jobbe med. Ville du ikke da forsøkt å finne ut av hvordan dere skulle komme videre sammen? Hvis du elsket henne selvfølgelig…

Hvilke forslag har du på hvordan jeg skal gripe an situasjonen?

Gjest Real71

"Det er ikke å finne den rette som er vanskelig, men å være den rette" :-)"

Jeg kunne ikke vært mer uenig, så det å diskutere med deg blir meningsløst. Vi lever i to ulike verdener!

Men lykke til likevel! :)

"Vi lever i to ulike verdener!"

Ja, vi gjør visst det. Du er ikke tilfeldigvis min ekssamboer vel ;-)

Hallo real.

Hvis du virkelig vil ha henne tilbake-prøv å tygg litt på den.

Noen savner bare det å ha noen-og liker ikke å miste det kjente.Dvs at det er ikke egentlig den som du mistet du savner -det er rutinen?

Din vurderingsevne er svekket pga savn.

Bli først helt sikker på at du vil ha henne tilbake..og hvis du vil det->gi ting en liten pause en eller to uker hvor dere ikke har noen kontakt-ikke sms heller. Hvis dere savner hverandre da kjør ut en raus og overraskende offensiv med svipptur til roma-noe romantisk!!

Lykke til..

Clue1365380406

Det nytter ikke å være den rette for hverandre hvis man i utgangspunktet er for ulike.

Dessuten spiller kjemi en viktig rolle!

Jepp!

Annonse

Clue1365380406

Det føler jeg at jeg delvis har klart, og hun sier at hun ser at jeg jobber med sider ved meg selv som gjør det vanskelig å leve sammen med meg. Dette er for eksempel at jeg er litt for ustrukturert og at jeg ”tar ting på sparket”. Så dette er ting jeg vil jobbe videre med, men jeg synes hun har gitt meg for liten tid og at hun fremdeles er opphengt i konflikter som oppsto for lenge siden og som ikke har oppstått på nytt…

Flott at du vil jobbe med de sidene ve deg som hun har problemer med! Ikke alle gjør det.

Jeg er enig i at hun gir deg lite tid til å vise henne det, men kanskje dette har pågått for lenge før du begynte å jobbe med det?

Du har kanskje visst dette lenge og ikke gjort noe med det? Da har du på en måte vist henne at du ikke tar henne på alvor.

Når det er sagt så kan en ikke forvente å like alle sider ved sin partner. Men det er viktig å akseptere hverandre som man er. En skal ikke måtte gå på akkord med seg selv for å tekkes den andre.

Det høres ut som dere har hatt et fint forhold, og kanskje du kan vinne henne tilbake ved å vise at du mener alvor.

Det er forresten ikke så lett å gi råd når du er så vag med hensyn til årsaken til bruddet, men lykke til!

Når det blir slutt er det en god grunn til det, problemer dere har er nok et

resultat av at dere ikke passer sammen. At du vil fikse opp etter at det er slutt virker som om du tilpasser deg henne slik hun vil du skal være men ikke er. Du lurer deg selv. Du må ikke tviholde på henne, ingen av dere vil ha godt av det, og du vil aldri stole på henne hvis hun ikke tar deg tilbake naturlig. Synes det er egoistisk av deg og overse hennes følelser. Det hjelper lite om du forandrer deg når gnisten er borte.

Gjest Real71

Når det blir slutt er det en god grunn til det, problemer dere har er nok et

resultat av at dere ikke passer sammen. At du vil fikse opp etter at det er slutt virker som om du tilpasser deg henne slik hun vil du skal være men ikke er. Du lurer deg selv. Du må ikke tviholde på henne, ingen av dere vil ha godt av det, og du vil aldri stole på henne hvis hun ikke tar deg tilbake naturlig. Synes det er egoistisk av deg og overse hennes følelser. Det hjelper lite om du forandrer deg når gnisten er borte.

Det er nok av gnister mellom oss. Vi begjærer hverandre veldig fremdeles, men du har et annet godt poeng i at jeg kanskje forsøker å tilpasse meg henne uten å være den personen. Det forstår jeg at ikke vil holde i lengden...

Gjest Real71

Hallo real.

Hvis du virkelig vil ha henne tilbake-prøv å tygg litt på den.

Noen savner bare det å ha noen-og liker ikke å miste det kjente.Dvs at det er ikke egentlig den som du mistet du savner -det er rutinen?

Din vurderingsevne er svekket pga savn.

Bli først helt sikker på at du vil ha henne tilbake..og hvis du vil det->gi ting en liten pause en eller to uker hvor dere ikke har noen kontakt-ikke sms heller. Hvis dere savner hverandre da kjør ut en raus og overraskende offensiv med svipptur til roma-noe romantisk!!

Lykke til..

Ja, min vurderingsevne er nok litt svak akkurat nå, pga. savn og nederlagsfølelsen ved å ”ikke være god nok”. Jeg skal forsøke så godt jeg kan å holde meg unna og ikke være den som først tar kontakt, men det føles utholdelig å vente på at hun kanskje tar kontakt med meg og sier hun vil ha meg tilbake. Tenker ofte at hun kommer til å finne en annen fordi hun er så vakker og de fleste mannfolk synes hun veldig attraktiv :-(

Men en ting er sikkert, og det er at jeg vil ta henne tilbake hvis hun da kommer for å bli...

Kloke ord..

Mener du at man skal strebe etter å være den rette? Jobbe med å være en annen enn den du virkelig er,for å tilfredstille den andre?

Beklager. Totalt uenig med deg.

Gjest Elextra

Mener du at man skal strebe etter å være den rette? Jobbe med å være en annen enn den du virkelig er,for å tilfredstille den andre?

Beklager. Totalt uenig med deg.

Jeg er faktisk enig i at man skal streve etter å være den rette.

Og med dette mener jeg ikke at man skal strebe etter å være en annen enn den man er. Men man skal forsøke å være slik mot den andre som man ønsker at den andre skal være mot en selv.

Om flere forsøkte dette ville nok færre forhold gå over styr. Men de fleste mener nok at det er den ANDRE som bør være flinkere til dette ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...