Gå til innhold

nå lurer jeg litt........

Anbefalte innlegg

Gjest går det virkelig ann?

Tanta mi har tre vakre piker,hun har fått seg ny mann og di klarer ikke å få barn sammen.Nå skal di altså inn til prøverør en eller annen gang i løpet av vinteren.

Stiller hun virkelig på lik linje med alle di andre som prøver å få barn,men som ikke kan skilte med barn????

jeg synes det hele virker så rart og de har blitt prioritert fordi hun snart er for gammel.

Ikke betaler de mer enn den vanlige egenandelen pluss medisiner heller.

Er det bare jeg som synes dette er rart??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/153084-n%C3%A5-lurer-jeg-litt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest siwidi

Sannsynligheten er stor for at de får begrensninger på antall forsøk, f.eks ett eller maks to. Dette pga alder og pga at hun har barn fra før. Har hørt maaaange slike historier. Selv damer med voksne barn og barnebarn som er 45 år og har ny mann ønsker seg nye barn. Og når det blir problematisk går de til legene. Hvis hun blir over 40 så får man normalt ikke hjelp i det offentlige, men må gå privat.

Sannsynligheten er stor for at de får begrensninger på antall forsøk, f.eks ett eller maks to. Dette pga alder og pga at hun har barn fra før. Har hørt maaaange slike historier. Selv damer med voksne barn og barnebarn som er 45 år og har ny mann ønsker seg nye barn. Og når det blir problematisk går de til legene. Hvis hun blir over 40 så får man normalt ikke hjelp i det offentlige, men må gå privat.

Men er det egentlig riktig å oppta plassen??går dette på bekostning av andre i køen eller?Slik jeg har forstått det,stiller de helt på lik linje med andre barnløse par når det gjelder antall og pris.Og er det riktig å kalle seg ufrivillig barnløs når du allerde er mamma til flere barn??

Kan hende jeg provoserer noen nå,men dette synes jeg ikke rimer.

Selv om tanta di har barn fra før, har vel ikke mannen hennes det ? Han bør jo også få en mulighet til å bli far. Ville du sett annerledes på det dersom det var omvendt - at han hadde barn fra før, mens hun var barnløs ? Man får, som du sikkert vet, også behandling for søskenforsøk. Dette til tross for at begge parter har barn fra før.

Det kan vel ikke være riktig at de slipper egenandel. Så vidt jeg vet finnes det ikke noen hjemmel for fritak.

Gjest salt/pepper

Men er det egentlig riktig å oppta plassen??går dette på bekostning av andre i køen eller?Slik jeg har forstått det,stiller de helt på lik linje med andre barnløse par når det gjelder antall og pris.Og er det riktig å kalle seg ufrivillig barnløs når du allerde er mamma til flere barn??

Kan hende jeg provoserer noen nå,men dette synes jeg ikke rimer.

Men så vidt jeg forstår så er jo mannen barnløs!!!? Hva hvis du hadde funnet en mnn med 3 barn fra før, skulle ikke du fått muligheten da???? Jo, jeg ble nok litt provosert, av innlegget ditt, skal innrømme det.......

Selv om tanta di har barn fra før, har vel ikke mannen hennes det ? Han bør jo også få en mulighet til å bli far. Ville du sett annerledes på det dersom det var omvendt - at han hadde barn fra før, mens hun var barnløs ? Man får, som du sikkert vet, også behandling for søskenforsøk. Dette til tross for at begge parter har barn fra før.

Det kan vel ikke være riktig at de slipper egenandel. Så vidt jeg vet finnes det ikke noen hjemmel for fritak.

jeg skrev ikke at di får fritak for egenandelen,men at de ikke betaler mere enn andre, altså egenandel+medisiner.

Og jo jeg skjønner at de ønsker seg barn,men hadde skjønt det bedre viss hun ikke hadde tre fra før.

men dette er bare mine tanker og jeg hadde aldeles ikke tenkt å støte noen med dette innlegget! Jeg lurte jo bare i grunnen på om det var riktig at de skal prioriterest som barnløse når de praktisk talt ikke er det.

Men men som sagt mine tanker...Og apropos:jeg og mannen min var selv ufrivillige barnløse i mange år før det plutselig løsna-så ja vi har også kjent på alle disse følelsene.Og vært igjenom alle disse utredningene og kurer og div.

Annonse

Men så vidt jeg forstår så er jo mannen barnløs!!!? Hva hvis du hadde funnet en mnn med 3 barn fra før, skulle ikke du fått muligheten da???? Jo, jeg ble nok litt provosert, av innlegget ditt, skal innrømme det.......

Jeg tror du må se større på det.

Hvorfor klarer du ikke å se at han er barnløs og vil prøve å få barn med den han er glad i?

Verken du, jeg eller disse to du refererer til har bedre grunner enn de/den andre.

Du vet kanskje selv hvor sårt det er å ikke få de barna du ønsket?

jeg vet, og unner ikke noen dette, selv ikke menn....(he-he)

Silvana1365380201

Så flott at tanta di blir prioritert, slik at mannen hennes kanskje kan bli pappa for første gang før de (hun??) blir for gamle.

Jeg har selv barn fra tidligere, men min nåværende mann kan ikke få barn på annen måte enn ved ICSI. Skulle liksom ikke han ha rett på forsøk på lik linje med andre fordi han er MANN???? Det høres nemlig slik ut på deg, at det faktisk er det du mener.

Synes du kunne være litt romsligere og unne de muligheten til å få iallefall ett barn sammen, kanskje de er så heldige at de får tvillinger siden det antagelig ikke blir flere forsøk på dem på grunn av alder?

Selv har jeg som sagt barn fra før, og med tvillingene vi fikk for 15 måneder siden (vi mistet den ene i dødfødsel) og de to vi venter i januar har jeg fått tilsammen fem barn. Min mann har fått fire. Vi vil alltid mangle ett, men tenk om vi ikke skulle kunne få barn sammen fordi jeg har barn fra før?

Likestilling er ikke noe som bare gjelder for kvinner, skjønner du. Eller gjør du? Eller synes du bare det er helt utrolig at noen som har tre barn fra før vil ha flere...

Jeg forstår i allefall ikke tankegangen din, spesielt ikke i forhold til betalingen. Det er da satt en egenandel som er alt for høy i utgangspunktet. Og så mener du at barnløse menn skal betale mer enn oss andre? Eller hva mener du egentlig?. Synes du er svært intolerant her. Håper du kommer på bedre tanker hvis du bare får tenkt deg om.

God sommer!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...