Gå til innhold

Hotel ved børsparken

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

ShitDiddelyDo

Har aldri hørt om hotellet, men dersom det ligger ved børsen kan du nok være rimelig sikker på at vi snakker om lugubre greier hvor store deler av hotellets inntektsgrunnlag er basert på prostitusjon.

Jeg har som skrevet ikke hørt om hotellet, men det er nærliggende å tro det dersom hotellet ligger ved børsen (altså ved horestrøket).

De fleste andre hotellene i den delen av byen er i hvert fall triste greier.

Gjest Grumpy

Har aldri hørt om hotellet, men dersom det ligger ved børsen kan du nok være rimelig sikker på at vi snakker om lugubre greier hvor store deler av hotellets inntektsgrunnlag er basert på prostitusjon.

Jeg har som skrevet ikke hørt om hotellet, men det er nærliggende å tro det dersom hotellet ligger ved børsen (altså ved horestrøket).

De fleste andre hotellene i den delen av byen er i hvert fall triste greier.

http://www.choicehotels.no/html/no248806.jsp

Så skikkelig lugubert ut dette ja! Tror du alt av næringsliv (hoteller, restauranter, kafeer og museer) i kvadraturen er lugubert og useriøst fordi det foregår prostitusjon utenfor der på kveldstid?

Er noe med å vite hva man snakker om, nok en gang...

Gjest turister

Så skikkelig lugubert ut dette ja! Tror du alt av næringsliv (hoteller, restauranter, kafeer og museer) i kvadraturen er lugubert og useriøst fordi det foregår prostitusjon utenfor der på kveldstid?

Det er jo et "barnas hotel" så jeg synes det er rart hvis dette hotelet blir brukt til horehandel.

Men vi har aldri overnattet på hotel i oslo så vi er helt grønne på om det hotelet vi skal overnatte på ligger i et horestrøk.

Men om det nå skulle vise seg at det foregår horehandel der,tror du det er noe vi må passe oss for,er litt engstelig for det skjønner du.

Gjest Big Mac

Det er jo et "barnas hotel" så jeg synes det er rart hvis dette hotelet blir brukt til horehandel.

Men vi har aldri overnattet på hotel i oslo så vi er helt grønne på om det hotelet vi skal overnatte på ligger i et horestrøk.

Men om det nå skulle vise seg at det foregår horehandel der,tror du det er noe vi må passe oss for,er litt engstelig for det skjønner du.

Hotellet er et kjedehotell og sikkert fint det. Det er mange erverdige bygg i kvadraturen, samt festningen, norges-bank-bygget etc. Pascal (med de gode men dyre kakene) har en filial rett ved etc, og det er et par gode restauranter ikke så langt unna.

Men det er ikke å komme fra at dette ikke er Oslos beste nabolag. Det er en del jenter med korte skjørt rundt omkring skippergata/tolbodgata, og gjerne noen familiefedre i stasjonsvogner som patruljerer rundt. Dessuten er det en sprøytebod for narkomane i den nedre enden av tollbodgata, og den drar gjerne også noen litt slitne individer til nabolaget.

Nå, ikke noe av dette er farlig for vanlige folk. Jentene kan kanskje være litt masete for enslige mannfolk, og narkisene ser gjerne litt skumle ut, men det er ikke verre enn som så. (Noen vil kanskje også synes det er en turistattraksjon i seg selv). Hotellet er jo veldig sentralt for spaserturer rundt i sentrum. "lugubert" i norsk sammenheng er heller ikke spesielt lugubert, men det kan være greit å vite om dette på forhånd.

Gjest turister

Hotellet er et kjedehotell og sikkert fint det. Det er mange erverdige bygg i kvadraturen, samt festningen, norges-bank-bygget etc. Pascal (med de gode men dyre kakene) har en filial rett ved etc, og det er et par gode restauranter ikke så langt unna.

Men det er ikke å komme fra at dette ikke er Oslos beste nabolag. Det er en del jenter med korte skjørt rundt omkring skippergata/tolbodgata, og gjerne noen familiefedre i stasjonsvogner som patruljerer rundt. Dessuten er det en sprøytebod for narkomane i den nedre enden av tollbodgata, og den drar gjerne også noen litt slitne individer til nabolaget.

Nå, ikke noe av dette er farlig for vanlige folk. Jentene kan kanskje være litt masete for enslige mannfolk, og narkisene ser gjerne litt skumle ut, men det er ikke verre enn som så. (Noen vil kanskje også synes det er en turistattraksjon i seg selv). Hotellet er jo veldig sentralt for spaserturer rundt i sentrum. "lugubert" i norsk sammenheng er heller ikke spesielt lugubert, men det kan være greit å vite om dette på forhånd.

Tusen takk!

Kjempegodt å høre at det kanskje ikke er så forferdelig å ligge på hotel i dette strøket.

Annonse

Gjest turister

Jeg har bodd er, og hotellet er fint som bare det.

Pene rom, og god frokost. Dessuten ligger det ikke så ille til; rett rundt hjørnet så er du på Karl Johan.

Jeg merket ikke noe til hverken narkomane eller horetrafikk når jeg bodde der.

Det hørtes veldig bra ut!

Litt mere beroliget nå må jeg si.(:

ShitDiddelyDo

Jeg skrev ikke at det var lugubert. Jeg skrev at jeg ikke visste noe om det men at de fleste hotellene der nede er lugubre.

Det vet jeg at de er, men akkurat dette hotellet har jeg ikke hørt om.

Lær deg norsk og det å lese hva folk skriver før du uttaler deg.

Gjest Grumpy

Jeg skrev ikke at det var lugubert. Jeg skrev at jeg ikke visste noe om det men at de fleste hotellene der nede er lugubre.

Det vet jeg at de er, men akkurat dette hotellet har jeg ikke hørt om.

Lær deg norsk og det å lese hva folk skriver før du uttaler deg.

Vel vel, man velger vel selv hvilke miljøer man oppsøker. Så hvis det er din erfaring så er du unnskyldt ;-)

ShitDiddelyDo

Vel vel, man velger vel selv hvilke miljøer man oppsøker. Så hvis det er din erfaring så er du unnskyldt ;-)

Jeg var sjåfør med basis på festningen når jeg var i militæret, og oppholdt meg da mye i gatene der nede om kvelden. Det er tross alt militære bygg overalt der nede. Dette er snart 7-8 år siden nå, og forholdene i den delen av byen har i løpet av disse årene blitt betraktelig verre.

Jeg kan egentlig ikke forstå hvorfor noen vil ned i de gatene der om kvelden. Og det må man ofte dersom man bor på hotell der.

Jeg har selv sett mange ganger hvordan enslige damer der nede blir trakassert av horekunder som åpenbart tror alle kvinnfolkene der nede er horer. Og det er jo ikke rart de tror det. For flertallet av damene der nede er horer, på samme måte som at så godt som samtlige bilsjåfører der nede er horekunder.

Hvis ikke horene og horekundene er et stort problem, så medfører horer narkotika. Narkotika medfører langere, og langere i kombinasjon med narkomane medfører sprøytespisser.

Hva skal man der nede å gjøre? Det er tross alt ikke snakk om mer enn et steinkast unna før man kan fråtse i flotte hoteller til en rimelig penge.

Det er en grunn til at mange av hotellene i den delen av byen leier ut rom på timesbasis.

Jeg vet som skrevet ingenting om dette hotellet, men jeg vet mye om beliggenheten. Og jeg ville aldri dratt på hotelltur der nede. Never. Uansett hvor flott hotellet eventuelt måtte vise seg å være innvendig.

mariaflyfly

Veit DU hva du snakker om? Jeg har kontoret mitt i nærheten av det strøket, og det er ikke et sted jeg digger å gå aleine hjem om kvelden etter et seint styremøte...

Om ikke hotellet er lugubert, er dessverre strøket der det. Det har hendt når jeg har jobba overtid at vi har blitt trakassert av horekunder når vi går ned på gata for å ta en røykepause. Og ingen av oss går i miniskjørt på jobben, for å si det sånn.

Gjest Grumpy

Veit DU hva du snakker om? Jeg har kontoret mitt i nærheten av det strøket, og det er ikke et sted jeg digger å gå aleine hjem om kvelden etter et seint styremøte...

Om ikke hotellet er lugubert, er dessverre strøket der det. Det har hendt når jeg har jobba overtid at vi har blitt trakassert av horekunder når vi går ned på gata for å ta en røykepause. Og ingen av oss går i miniskjørt på jobben, for å si det sånn.

Det var et konkret, navngitt hotell det var spørsmål om. Ikke strøket, ikke tilfeldige andre hospits eller hoteller i området.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...