Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vi er et par som har prøvd i 15 mnd med å bli gravid,men uten resultat.Vi er starta med undersøkelse,jeg har regelmessig mens med en syklus på 29-30 dg.Det er også påvist at jeg har eggløsning i følge de testene legen har tatt og ved hjelp ClearPlan.Samboeren min fikk nylig vite av prøven som han tok at verdien/kvaliteten på hans lillegutter ikke er så bra.Så nå er vi igjennom en liten deppeperiode begge to.Samboeren min fikk beskjed om at han må ta en ny prøve om 4 mnd,og er kvaliteten like dårlig som den første,har vi svært små sjanser for at vi greier det på "naturmåten".Men er det ikke noe mannen min kan gjøre selv for å bedre kvaliteten,enkelte vitaminer han kan spise?Har også hørt at en antibiotiakur kan kan gjøre susen.Legen på vårt sykehus hadde aldri hørt omat det kunne være mulig.Er det noen der ute som har vært eller er i samme situasjon som oss,som kan gi oss noen gode råd eller som kan fortelle oss hva vi har i vente.Fra sykehuset har vi fått zero informasjon og vi føler at vi bare er en prikk i statistikken for dem.På forhånd tusen takk!!!!!!!!

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er ikke så mye man kan gjøre for å bedre sædkvaliteten. Slutte å røyke og være moderat med alkohol og ikke være for varmt kledd nedentil. Antibiotika hjelper ikke.

Hvis neste test er like dårlig, så kan det tilbys prøverørsmetoden ICSI hvor man setter sædcellen direkte inn i egget. Så ikke fortvil, det er håp, også for at dere kan oppnå graviditet selv, det kan plutselig gå bra selv om det ikke ser for optimistisk ut. En prøve sier ikke så mye! Lykke til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...