plundre Skrevet 13. januar 2001 Del Skrevet 13. januar 2001 Vi er et par som har prøvd i 15 mnd med å bli gravid,men uten resultat.Vi er starta med undersøkelse,jeg har regelmessig mens med en syklus på 29-30 dg.Det er også påvist at jeg har eggløsning i følge de testene legen har tatt og ved hjelp ClearPlan.Samboeren min fikk nylig vite av prøven som han tok at verdien/kvaliteten på hans lillegutter ikke er så bra.Så nå er vi igjennom en liten deppeperiode begge to.Samboeren min fikk beskjed om at han må ta en ny prøve om 4 mnd,og er kvaliteten like dårlig som den første,har vi svært små sjanser for at vi greier det på "naturmåten".Men er det ikke noe mannen min kan gjøre selv for å bedre kvaliteten,enkelte vitaminer han kan spise?Har også hørt at en antibiotiakur kan kan gjøre susen.Legen på vårt sykehus hadde aldri hørt omat det kunne være mulig.Er det noen der ute som har vært eller er i samme situasjon som oss,som kan gi oss noen gode råd eller som kan fortelle oss hva vi har i vente.Fra sykehuset har vi fått zero informasjon og vi føler at vi bare er en prikk i statistikken for dem.På forhånd tusen takk!!!!!!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/15312-s%C3%A6dkvalitet-og-ufrivillig-barnl%C3%B8s/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 14. januar 2001 Del Skrevet 14. januar 2001 Det er ikke så mye man kan gjøre for å bedre sædkvaliteten. Slutte å røyke og være moderat med alkohol og ikke være for varmt kledd nedentil. Antibiotika hjelper ikke. Hvis neste test er like dårlig, så kan det tilbys prøverørsmetoden ICSI hvor man setter sædcellen direkte inn i egget. Så ikke fortvil, det er håp, også for at dere kan oppnå graviditet selv, det kan plutselig gå bra selv om det ikke ser for optimistisk ut. En prøve sier ikke så mye! Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/15312-s%C3%A6dkvalitet-og-ufrivillig-barnl%C3%B8s/#findComment-72671 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.