Gå til innhold

Våger jeg stripe håret selv?

Anbefalte innlegg

Gjest millit

Har så lyst til å stripe håret, men ikke bare i lyse striper. Har lyst på lyse og mørke om hverandre. Utgangspunktet mitt er et mørkeblondt hår som trenger å lives opp litt.

Jeg vet det går an å hjemmestripe til lyse striper iallefall, men går det an å stripe håret mørkere hjemme? F.eks med en hårfarging da eller?

Tør jeg dette, eller bør jeg gå til frisør, tro?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/153168-v%C3%A5ger-jeg-stripe-h%C3%A5ret-selv/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest den ekte noor

Man bruker en stripehette og vanlig hårfarge for å få til mørkere striper, men hvis du ikke er skikkelig garva på hårfarging lønner det seg å gjøre det til frisøren, og følge godt med slik at man kan gjøre det hjemme senere:)

Kizza1365380506

Dersom du velger å farge håret selv hjemme, så press hetten godt inntil hodet. Bruk gjerne hårføneren for å få hetten til å sitte godt inntil. Ellers vil du kanskje ha problemer med å få fargen helt ned til hodebunnen. Enkelte hetter gir "ettervekst" på opptil 1 cm.

Mvh

Gjest den ekte noor

Dersom du velger å farge håret selv hjemme, så press hetten godt inntil hodet. Bruk gjerne hårføneren for å få hetten til å sitte godt inntil. Ellers vil du kanskje ha problemer med å få fargen helt ned til hodebunnen. Enkelte hetter gir "ettervekst" på opptil 1 cm.

Mvh

Og hvis hun tar bleikinga og den mørkere fargen samtidig så må hun vel skille fargen og bleikinga på en måte og? Her bruker jeg sølvfolie iallefall...

Bugge1365380662

Jeg hadde aldri turt.Men så er håret en hellig ku for meg da.Er redd hver gang frisøren min skal ta etterveksten.Pass i hvertfall på at du ikke får panikk midt i blekinga og ender opp med oransjegult hår.Dette gir meg flashback til min tidlige tenåringstod på 80-tallet når jeg plutselig fikk det for meg at jeg skulle bleke hele håret helt lyst.Det ble oransjegult for panikken tok meg midt i blekinga. Så gikk jeg til frisør og de kavet fælt for å få det brunlig igjen,men det ble et nydelig grønnskjær som er foreviget på alle konfirmasjonsbilder.Jaja,dette er 20 år siden,men huskes godt må du tro.Nå er vel kanskje midlene bedre,men jeg ville gått til frisør,hvis du har litt lengde på håret i hvertfall.Du får ha lykke til da.Gi oss beskjed om utfallet blir feslig (i hvertfall for oss andre)

Annonse

Gjest millit

Jeg hadde aldri turt.Men så er håret en hellig ku for meg da.Er redd hver gang frisøren min skal ta etterveksten.Pass i hvertfall på at du ikke får panikk midt i blekinga og ender opp med oransjegult hår.Dette gir meg flashback til min tidlige tenåringstod på 80-tallet når jeg plutselig fikk det for meg at jeg skulle bleke hele håret helt lyst.Det ble oransjegult for panikken tok meg midt i blekinga. Så gikk jeg til frisør og de kavet fælt for å få det brunlig igjen,men det ble et nydelig grønnskjær som er foreviget på alle konfirmasjonsbilder.Jaja,dette er 20 år siden,men huskes godt må du tro.Nå er vel kanskje midlene bedre,men jeg ville gått til frisør,hvis du har litt lengde på håret i hvertfall.Du får ha lykke til da.Gi oss beskjed om utfallet blir feslig (i hvertfall for oss andre)

Ble det oransje-gult pga panikken? Det hadde vel blitt den fargen uavhengig av panikk, vel...?

:-)

Bugge1365380662

Ble det oransje-gult pga panikken? Det hadde vel blitt den fargen uavhengig av panikk, vel...?

:-)

Nei,problemet er at i hvertfall på den tiden så gikk blekingen gjennom faser,rødt,oransje,påskegult og antagelig lyst til slutt.Men panikken tok men midt mellom oransje og påskegult,og jeg skyldte det ut for tidlig.Var ikke helt klar over at det skulle gjennom disse fasene før ønsket resultat og fikk litt hetta når jeg så hvor det bar.Hadde jeg hatt is i magen og ventet kunne det sikkert blitt lyst til slutt.Kanske de er laget på en annen måte i dag.Nå snakker frisøren min om å farge det lyst,ikke bleke det lyst.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...