Gå til innhold

Nyforelska-han er på andre sida av jorda..

Anbefalte innlegg

Gjest åpser

Jeg er helt uenig med deg - hvis du finner "drømmemannen", klarer du virkelig ikke å vente en stund på ham? Hvis det etterhvert viser seg at dette er en mann jeg har stor tro på at kan være min livsledsager, så vil jeg ikke ha noen problemer med å vente.

Det er flere fisker i havet.. Og hva om det viser seg at ventingen har vært bortkastet?

Du gjør som du vil selvsagt, men tror neppe du har et fint år foran deg. Du må hvertfall være sikker på at han også er 100 % innstilt på det samme. Og ikke bare sier det for å ha noen å maile/flørte med mens han er borte. Og ikke plages i større grad om han har hatt seg litt der borte før han kommer tilbake til deg.

Fortsetter under...

• Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Clue1365380406

18

• ennariam

13

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Clue1365380406

Hei igjen, og takk for veldig hyggelig svar!

Nei, han kommer ikke hjem før i januar.. Da blir han hjemme i 2 uker, før han reiser nedover igjen for nye 6 måneder.

Vi fant tonen utrolig godt, og jeg veit pga.ting han sa at han ble veldig betatt av meg også. (Han spurte bl.a. om jeg ville besøke ham dere nede, men dette var jo midt i sommerforelskelsens rus, så jeg tar ikke det så høytidelig inntil han evt. spør meg igjen.)

Det du sier om ikke å klage og heller backe opp hverandre er så veldig sant og så utrolig viktig! Både han og jeg er veldig positive personer, så det tror jeg vil gå helt greit.

Om dette er noe å satse på finner jeg vel ut når vi har mailet litt, men utifra inntrykket jeg sitter igjen med og hva venner av ham har fortalt meg, så er han absolutt en mann jeg ikke vil la gli ut mellom fingrene på meg uten videre...

Hilsen meg:o)

Du virker som ei jente som har beina godt plantet på jorda.

Og veldig positiv!

Må si jeg ble litt mer betenkt da du skrev at han skal reise ut igjen for enda seks måneder. Det ser litt mørkere ut da.

Men det finnes ingen fasitsvar på dette, og det kan godt hende det går bra!

Sier enda en gang at dere har muligheten til å bygge opp et nært forhold via mail....tenk på det når du synes det er tøft!

Helt enig med deg i at du ikke skal slippe en flott mann ut av fingrene fordi timingen ikke er helt riktig! Det kommer du uansett til å angre på.

Ønsker deg lykke til!!!

Gjest åpser

Skjønner din pessimisme, men velger å se positivt på det. Ta ting som det kommer.

Selv skal jeg studere i to år 50 mil unna Oslo, så muligheten for at jeg selv kanskje har noen "fling" er vel også til stede.. Og om han har det, så er ikke det verdens undergang heller. Jeg er ganske liberal og finnes ikke sjalu. Og hvorfor skulle jeg være dét - vi har jo ikke noe forhold...?

Jeg tar ALDRI sorgene på forskudd, men gleder meg i setdet over å ha møtt et flott, morsomt og intelligent menneske som også liker meg - så får tida vise :o)

Så lenge du synes det er helt greit at dere begge har andre sålenge, så kan dere jo bare ta det som det kommer. Jeg personlig hadde ikke greid å ha en jeg var forelsket i og som jeg ville ha som livsledsager langt unna knullende på andre damer.

Clue1365380406

Hun bør vel ha litt realisme her. På det første innlegget virket det som han ikke egetnlig har sagt hva han mener om det, bare at de har truffet hverandre og han nå har reist.

Vet fra kompiser som har vært borte på liknende at det er ganske vanlig for dem å ha damer der de er enten de er i frhold eller ikke. Menn takler ofte å måtte kose med seg selv dårligere enn kvinner. Uten at jeg skal påstå jeg hadde orket sølibat fram til etter jul...

Det er vel individuelle forskjeller her også, som i alt annet.

Ikke ALLE menn, og ikke ALLE kvinner knuller rundt, som du sier.

Clue1365380406

Så lenge du synes det er helt greit at dere begge har andre sålenge, så kan dere jo bare ta det som det kommer. Jeg personlig hadde ikke greid å ha en jeg var forelsket i og som jeg ville ha som livsledsager langt unna knullende på andre damer.

Du er utrolig negativ som tror det verste fra første stund!

Det er da mye bedre å ta en sjanse enn å prøve å glemme ham fordi det KAN gå galt?

Jeg synes ennariam virker som eu flott jente, både positiv og realistisk. Meget mulig at han også synes det er verd å vente på, og at hun er for god til å la slippe ut av fingrene.

En må se det gode i folk, ikke prøve å lete etter det dårlige....og det tror jeg hun også lever etter.

Men ikke du....

Gjest åpser

Det er vel individuelle forskjeller her også, som i alt annet.

Ikke ALLE menn, og ikke ALLE kvinner knuller rundt, som du sier.

Vet det, men de fleste der nede har seg litt. Savnet etter nærhet, venner og alt gjør at behovet blir større. For ikke å snakke om behovet for å koble ut alt som skjer rundt dem. Dessuten er ofte folk som er på sånt litt typen til det. Men det er unntak såklart.

Annonse

Gjest åpser

Du er utrolig negativ som tror det verste fra første stund!

Det er da mye bedre å ta en sjanse enn å prøve å glemme ham fordi det KAN gå galt?

Jeg synes ennariam virker som eu flott jente, både positiv og realistisk. Meget mulig at han også synes det er verd å vente på, og at hun er for god til å la slippe ut av fingrene.

En må se det gode i folk, ikke prøve å lete etter det dårlige....og det tror jeg hun også lever etter.

Men ikke du....

Hun virker svært naiv. Men så skriver hun jo at hun ikke bryr seg om han knuller andre, for hun kommer også til det. Og da er saken plutselig en annen.

Clue1365380406

Hun virker svært naiv. Men så skriver hun jo at hun ikke bryr seg om han knuller andre, for hun kommer også til det. Og da er saken plutselig en annen.

Synes hun virker realistisk i forhold til at slike ting kan skje, og at det ikke er verdens undergang om det skjer.

Ellers sier hun ingenting om at hun kommer til å gjøre det selv, men at hun ikke utelukker det.

Sånn som jeg ser det, har de en god mulighet til å bli godt kjent, og så kan de ta det derfra når han kommer hjem. Kanskje er følelsene mye dypere da, kanskje ikke....eller kanskje de ender opp som verdens beste venner.

Hvem vet?

Clue1365380406

Vet det, men de fleste der nede har seg litt. Savnet etter nærhet, venner og alt gjør at behovet blir større. For ikke å snakke om behovet for å koble ut alt som skjer rundt dem. Dessuten er ofte folk som er på sånt litt typen til det. Men det er unntak såklart.

Kjenner du mange som "er på sånt" som du sier?

Og hva er det du mener de er på? Hva er oppgaven deres der? Hva jobber de med?

Hvordan vet du at de fleste "der nede" har seg litt?

Er det noe du tror, eller har du fakta å komme med?

Synes hun virker realistisk i forhold til at slike ting kan skje, og at det ikke er verdens undergang om det skjer.

Ellers sier hun ingenting om at hun kommer til å gjøre det selv, men at hun ikke utelukker det.

Sånn som jeg ser det, har de en god mulighet til å bli godt kjent, og så kan de ta det derfra når han kommer hjem. Kanskje er følelsene mye dypere da, kanskje ikke....eller kanskje de ender opp som verdens beste venner.

Hvem vet?

Takk - du har virkelig forstått det, Clue!

Ikke alle ser så positivt på nye bekjentskaper, ser vi...

Lykke til med din egen mann! :o)

Gjest åpser

Kjenner du mange som "er på sånt" som du sier?

Og hva er det du mener de er på? Hva er oppgaven deres der? Hva jobber de med?

Hvordan vet du at de fleste "der nede" har seg litt?

Er det noe du tror, eller har du fakta å komme med?

Har et par kopiser som har vært der nede, og de har fortalt endel. Men for all del velg å ikke tro meg du.

Gjest åpser

Hvem vet?

Man blir på ingen måte bedre kjent med en mann man sporadisk har kontakt med via meil i løpet av et år, enn en mann man er kjæreste med og ser flere dager i uken. Da har man i tilfelle et stort kommunikasjonsproblem face to face med noen.

Har et par kopiser som har vært der nede, og de har fortalt endel. Men for all del velg å ikke tro meg du.

Hvor "der nede" er det egentlig du snakker om?

Og hvor gamle er disse gutta?

Og hvorfor skal det de har gjort gjelde for alle andre mannfolk som er ute i verden..?

Synes du skriver mye fjollete innlegg nå...

Annonse

Clue1365380406

Takk - du har virkelig forstått det, Clue!

Ikke alle ser så positivt på nye bekjentskaper, ser vi...

Lykke til med din egen mann! :o)

Takk for det!

Jeg er i et miljø hvor det å reise ut i 6 mnd eller mer, er helt naturlig. Det er hver sin tur, liksom.

Det er VELDIG sjelden at forholdet ikke klarer adskillelsen. De fleste sier at det heller har styrket forholdet deres.

Jeg har snakket med mange om dette, for jeg er jo ikke akkurat overbegeistret for at han skal være borte så lenge, Spesielt husker jeg en mann som var borte fra familien sin et helt år (med noen hjemturer innimellom). Han var en av dem som sa at det hadde brakt dem nærmere, og at ingenting nå kunne skille dem.

Ettersom det er så mange her som har opplevd lang adskillelse fra mannen/kjæresten, og at det likevel har gått bra, gjør nok at jeg ser mer positivt på det, også for deg, enn mange andre gjør.

Man blir på ingen måte bedre kjent med en mann man sporadisk har kontakt med via meil i løpet av et år, enn en mann man er kjæreste med og ser flere dager i uken. Da har man i tilfelle et stort kommunikasjonsproblem face to face med noen.

Det er da ikke snakk om å bli bedre kjent over mail enn face to face!! Det er snakk om å bli kjent i det hele tatt!

Men det kan jeg visst bare glemme, i følge deg: et evt. forhold med ham er jo dødfødt og det vil aldri fungere og han vil være utro med alle han møter og jeg vil angre dypt og...

Si meg en ting: hvordan møter DU nye mennesker? En så kritisk og negativ person som deg hadde aldri jeg giddet å bli bedre kjent med..

Takk for det!

Jeg er i et miljø hvor det å reise ut i 6 mnd eller mer, er helt naturlig. Det er hver sin tur, liksom.

Det er VELDIG sjelden at forholdet ikke klarer adskillelsen. De fleste sier at det heller har styrket forholdet deres.

Jeg har snakket med mange om dette, for jeg er jo ikke akkurat overbegeistret for at han skal være borte så lenge, Spesielt husker jeg en mann som var borte fra familien sin et helt år (med noen hjemturer innimellom). Han var en av dem som sa at det hadde brakt dem nærmere, og at ingenting nå kunne skille dem.

Ettersom det er så mange her som har opplevd lang adskillelse fra mannen/kjæresten, og at det likevel har gått bra, gjør nok at jeg ser mer positivt på det, også for deg, enn mange andre gjør.

...Ja, og åpser sine meninger bryr meg midt bak!

;o)

Clue1365380406

Jeg tror at det er forskjellig fra person til person, at alder spiller inn, miljø osv.

At du har et par kompiser som har vært utenfor Norges grenser et sted, og har fortalt deg ting, er ikke ensbetydende med at de fleste gjør det samme som dem.

Tror nok jeg sitter på en god del mer fakta og erfaring om slike ting enn du gjør.

Gjest åpser

Hvor "der nede" er det egentlig du snakker om?

Og hvor gamle er disse gutta?

Og hvorfor skal det de har gjort gjelde for alle andre mannfolk som er ute i verden..?

Synes du skriver mye fjollete innlegg nå...

Glem det du. Du hører bare det du vil høre. Lykke til!

Gjest åpser

Takk for det!

Greit nok det, men tviler på at det er sunt for de fleste forhold med lange adskillelser. Men det man ikke vet har mani kke vondt av kanskje?

Jeg foretrekker uansett å ha min mann hos meg, og tror ikke at det hemmer meg i å bli kjent med ham og komme nær ham akkurat. Hvordan skulle det kunne være en ulempe??

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...