Gjest sånnerjeg Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 Hei, jeg er en 17 år gammel gutt. Når jeg er sammen med jenter klarer jeg aldri å være meg selv. og jo penere de er, desto mer usikker blir jeg. Jeg klarer nesten ikke snakke med dem og jeg aner ikke hva jeg skal si. Vennene mine oppfører seg helt likt blant jenter og gutter og det er nesten ingen av dem om gjør det samme som meg. Er det noen andre som har det på den måten? Dette hindrer meg liksom ganske mye i å bli ordentlig kjent med jenter. Jeg prøver rett og slett å unngå sånne situasjoner. Er det noe man kan gjøre? Det hjelper ikke å øve seg, fordi jeg får bare mindre og mindre selvtillig hver gang jeg prøver og feiler... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/153210-pene-jenter/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jentepå26 Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 "Vennene mine oppfører seg helt likt blant jenter og gutter og det er nesten ingen av dem om gjør det samme som meg." Det nytter kanskje ikke å si det, men der tar du nok feil.. ;-) Noen er bare flinkere til å *spille* selvsikre enn andre. Med litt trening ser du fort at svært mange fryktelig usikre på seg selv. For eksempel bruker mange latter for å dekke over usikkerhet, for å ta brodden av det de sier, i tilfelle noen synes det er dumt. Prøv å ikke ta deg selv så høytidelig, du trenger ikke være den kuleste, morsomste, tøffeste.. ) Det kan faktisk være veldig sjarmerende med usikre og sjenerte gutter, mye mer enn gutter som er over-selvsikre, hvis du skjønner. Og for en usikker jente (de fleste er veeeldig usikre på seg selv! Tro meg! Eller les på ungdomsforum.. :-) er det innerst inne en trøst å merke at gutter kan være like usikre som de er. Det blir bedre med åra, jeg er 26, og merker bedring hele tiden. Men da jeg var 17 hadde jeg knapt hatt kjæreste, klarte nesten ikke snakke med en gutt. Så det er heeelt vanlig å ha det som deg. Det hjelper sikkert ikke å høre det, men... Bare pass på å være blid og hyggelig, så får det ikke hjelpe at du er litt usikker og ikke vet hva du skal si. Lykke til! :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/153210-pene-jenter/#findComment-980421 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest moimoi Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 "Vennene mine oppfører seg helt likt blant jenter og gutter og det er nesten ingen av dem om gjør det samme som meg." Det nytter kanskje ikke å si det, men der tar du nok feil.. ;-) Noen er bare flinkere til å *spille* selvsikre enn andre. Med litt trening ser du fort at svært mange fryktelig usikre på seg selv. For eksempel bruker mange latter for å dekke over usikkerhet, for å ta brodden av det de sier, i tilfelle noen synes det er dumt. Prøv å ikke ta deg selv så høytidelig, du trenger ikke være den kuleste, morsomste, tøffeste.. ) Det kan faktisk være veldig sjarmerende med usikre og sjenerte gutter, mye mer enn gutter som er over-selvsikre, hvis du skjønner. Og for en usikker jente (de fleste er veeeldig usikre på seg selv! Tro meg! Eller les på ungdomsforum.. :-) er det innerst inne en trøst å merke at gutter kan være like usikre som de er. Det blir bedre med åra, jeg er 26, og merker bedring hele tiden. Men da jeg var 17 hadde jeg knapt hatt kjæreste, klarte nesten ikke snakke med en gutt. Så det er heeelt vanlig å ha det som deg. Det hjelper sikkert ikke å høre det, men... Bare pass på å være blid og hyggelig, så får det ikke hjelpe at du er litt usikker og ikke vet hva du skal si. Lykke til! :-) enig med jentepå26...mange jenter foretrekker vel de gutta som gjør mest vesen av seg. men for all del MANGE liker og den stille og litt sjenerte søten gutten som ikke bråker hele tiden. tror heller ikke du skal tenke så mye på hvorvidt jenter er pene eller ikke...når du blir eldre så finner du snart ut at det ikke bare er det ytre som teller..seff teller det litt, men du trenger bare noen år på baken. Ingen grunn til å henge med haka, bare vær deg selv, det vinner du mest på i lengden! Og som jentepå26 sier, er det og en forsvarsmekanisme og late som om man er noen man ikke er. Ikke alle tøffe gutter er tøffe hjemme og lignende.... Men kjenner igjen problemet fra da jeg selv var i den alderen. Lykke tel! jentepå20 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/153210-pene-jenter/#findComment-980510 Del på andre sider Flere delingsvalg…
monique1365380367 Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 hey! Jeg kjenner meg veldig godt igjen!....selv om jeg er ei jente litt eldre enn deg! Hadde det på akkuratt samme måte da jeg var på din alder! Men, da jeg ble sånn ca 20.....så var det som om jeg forvandlet meg fra den stygge andungen til en svane! plutselig visste jeg hvordan jeg skulle gå frem, hvordan flørte, og hvordan forføre.....og jeg hadde kjempe sjangs....hos mange! var den type jente som ikke var no særlig på ungdomskolen, og heller ikke på videregående! jentene der var så mye mer utvikla enn meg, pener enn meg, osv! I dag derimot, så er jeg hakket bedre enn dem, og hakket penere enn dem.... Tror det handler om modenhet...drøy det ett år til eller noe, så skal du se det ordner seg.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/153210-pene-jenter/#findComment-980597 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hardtime Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 har det slik jeg å. bare at jeg tror seriøst at kjæresten min skal gå til noen av de pene jentene for de er penere en meg. jeg tror hele tiden at han skal slå opp. tror det har noe med at jeg var i ett dårlig forholld sist. men jeg prøver å lavere å vere nær noen slags form for sosial liv. spess med andre jenter. for da føler jeg at alle snakker med dem å liker at de er der. men at de ikke har invitert meg. men at jeg bare er der liksom. om du forstår 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/153210-pene-jenter/#findComment-980709 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 De pene jentene og populære guttene er like usikre. Hva har du egentlig å tape? Dersom du snakker med en jente, flørter litt, prøver deg, og så blir det ikke noe mer - du har jo ikke tapt noe. Og av og til får du napp. Det er bare å hoppe i det. Vet det er lettere sagt en gjort, men prøv. Og ikke gi deg selv om du ikke får resultater. Du får stadig mer erfaring og du vil garantert få napp før eller siden. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/153210-pene-jenter/#findComment-981013 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hakketbedre`????? Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 hey! Jeg kjenner meg veldig godt igjen!....selv om jeg er ei jente litt eldre enn deg! Hadde det på akkuratt samme måte da jeg var på din alder! Men, da jeg ble sånn ca 20.....så var det som om jeg forvandlet meg fra den stygge andungen til en svane! plutselig visste jeg hvordan jeg skulle gå frem, hvordan flørte, og hvordan forføre.....og jeg hadde kjempe sjangs....hos mange! var den type jente som ikke var no særlig på ungdomskolen, og heller ikke på videregående! jentene der var så mye mer utvikla enn meg, pener enn meg, osv! I dag derimot, så er jeg hakket bedre enn dem, og hakket penere enn dem.... Tror det handler om modenhet...drøy det ett år til eller noe, så skal du se det ordner seg.... Og hakket mer høy på pæra, eller? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/153210-pene-jenter/#findComment-981084 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mr Papp Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 "når du blir eldre så finner du snart ut at det ikke bare er det ytre som teller.." Ikke for å spikke flis, men jeg vil gjette på at han allerede er klar over dette.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/153210-pene-jenter/#findComment-981296 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.