Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Kan noen gi meg en objektiv mening om denne situasjonen?:

Jeg har ingen barn fra før men min samboer har ei datter på 7 år fra tidl forhold,. Jeg og hun har et kjempefint forhold,det er så bra som det kan bli. Hun kom til oss i går og blir ut uka og jeg hadde sett frem til å ha henne hos oss. Min samboer har tatt seg fri denne uka og jeg har også mulighet til å ta noen dager fri denne uka.

I dag reiste de på hytta til min samboers bror med kone. Jeg har gitt utrykk for at jeg hadde lyst til å være med, da brorens kone er blitt ei venninne av meg, og vi pleier å ha det gøy hele gjengen når vi møtes. Også fikk jeg ikke være med... Han trengte tid alene med datteren sin var beskjeden jeg fikk. Forstår det kan behøves en gang i blant, spesielt fordi hun kun er hos oss annenhver helg,men de er jo ikke alene på hytta, min samboers bror og kone er der jo også? Utgjør det noen forskjell om jeg hadde blitt med? Uka er lang og det hadde blitt flere dager uten meg, da jeg må jobbe noen av dagene denne uka. Trodde ikke at mitt nærvær skulle bli en belastning? Burde ikke være i allefall...

Så jeg sitter her å depper, føler meg overflødig, og føler jeg bare er bra nok når det trengs noen til å lage mat, vaske klær å gi omsorg. Er det jeg eller han som er urettferdig nå?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/153279-ikke-lett-%C3%A5-v%C3%A6re-stemor/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ikke verdens beste stemor,- jeg altså

Han, synes jeg. Dette var dårlig gjort. Han skal være glad du er så positiv som du er i forhold til hans barn! Ikke alle er det,- og det er ikke alltid så lett å takle partners barn, det vet jeg!

Han, synes jeg. Dette var dårlig gjort. Han skal være glad du er så positiv som du er i forhold til hans barn! Ikke alle er det,- og det er ikke alltid så lett å takle partners barn, det vet jeg!

Nei, det er ikke lett å være "mor" til andres barn bestandig. Heldigvis har vi et kjempe-forhold til hennes mor og ste-pappa, det forenkler det meste. Så hun får det beste fra alle sider egentlig. Likevel krever det sitt, og jeg ville trodd at dersom jeg hadde et barn fra før, og jeg hadde truffet en mann som var villig til å ta ansvar, stille opp, gi kjærlighet og omsorg til barnet mitt, så hadde jeg vært evig takknemmelig. Det ser ut til at min sambo tar dette som en selvfølge...

Gjest Den ikke så gode stemoren

Nei, det er ikke lett å være "mor" til andres barn bestandig. Heldigvis har vi et kjempe-forhold til hennes mor og ste-pappa, det forenkler det meste. Så hun får det beste fra alle sider egentlig. Likevel krever det sitt, og jeg ville trodd at dersom jeg hadde et barn fra før, og jeg hadde truffet en mann som var villig til å ta ansvar, stille opp, gi kjærlighet og omsorg til barnet mitt, så hadde jeg vært evig takknemmelig. Det ser ut til at min sambo tar dette som en selvfølge...

Han skulle kjent meg først, så hadde han nok satt mer pris på deg.. ;-)

monique1365380367

Det der hadde jeg aldri i livet godtatt!

Er selv samboer, med tilsammen 4 barn!...jeg har 2, og han har 2.....ingen felles barn!

Reies vi noen plass, så er det med familien....for det er jo det vi er!!!

Hadde min samboer sagt at han har tenkt og reise vekk, med bare hans barn, så hadde jeg virkelig begynt og lure!!Han har da frivillig valgt om bo med meg som ett fullverdig familiemedlem!

Skjønner jo at far og barn kanskje trenger litt tid for seg selv, men ærlig talt....da kan dem vel ta en kjøretur ett par timer e.l.

Annonse

Jeg er også stemor og jeg skjønner at du føler deg tilsidesatt nå.

Samtidig så skjønner jeg også mannen din som ønsker litt alenetid med datteren. Det tror jeg både han og datteren har godt av. Og selv om de ikke er alene, så kan det være godt for henne å få pappa for seg selv. Det er jo forskjell på pappas kjæreste og andre.

Men i denne situasjonen, hvor du uansett ikke skulle være med hele tiden, så synes jeg det hørtes litt unødvendig å skulle nekte deg å være med i noen dager.

Jeg synes uansett at du bør fortelle hanm hvordan du føler deg. Kanskje han ikke skjønner at det sårer, og det kan jo også være han har en veldig god forklaring på hvorfor han ville dette.

Jeg synes det er han som er urettferdig her...

Når det er sagt, så er det flott at han prioriterer datteren, og klart at de skal ha litt tid hvor det bare er de to. Når det er flere enn bare de to på hytta, virker det veldig merkelig at du ikke skal være med...

Jeg er selv stemor til tre barn på 8, 4 og 3 år. Jeg ville følt meg VELDIG tilsidesatt om sambo skulle reist på hyttetur med broren og hans samboer, og gitt uttrykk for at jeg ikke var velkommen. Leste innlegget ditt for sambo, og han ristet på hodet og spurte hva slags fyr samboeren din er...

Du har grunn til være litt deppa, mener jeg! Håper du klarer å kose deg litt alene, og så får du ta det opp med samboeren din når han kommer hjem igjen!

Gjest Pricilla

Synes det hørtes rart ut! Jeg hadde nok reagert sånn som deg.. Blitt lei meg. Høres jo u t som om du er "bran nok" ellers da, så hvorfor er du plutselig i veien nå? Han og datteren kunne jo finni på ting alene på hytta de.. Du kunne vært sammen med venninna di og broren.

jeg hadde begynt å lure hadde jeg fått den beskjeden..

jeg ønsker alltid å ha med samboern når jeg passer søstra mi, og han ønsker å ha med meg når han (vi; ) passer niesa si.. Blir kanskje litt annerledes. men poenget er at vi ser på hverandre som familie. Og ønsker ikke å skyve den ene unna de biologiske familiene våres..

Jeg skjønner godt at du føler deg avvist og såret.

Men spørsmålet er: Hva kan ligge bak hans oppførsel? Kan det være at du har lykkes så godt i din nye rolle at han føler at ungen foretrekker deg - dvs. at han rett og slett er litt sjalu? Og at han nå ønsker noen dager alene (dvs. uten deg) med datteren for å "gjenopprette sin posisjon?"

• 2 uker senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...