Clue1365380406 Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 Han har fått seg dame! Og det er jo vel og bra. Men hun har fire unger under ti år som nå er innlosjert hjemme hos ham mens ungene våre er der i sine tilmålte tre uker. Nå skal hun kjøre sørover med dem på fredag for å overlevere dem til sin pappa, deretter skal hun igjen på besøk til eksen min. Kunne hun ikke ventet til da med å komme, istedet for å ta med ungene sine tidligere? Ungene våre føler seg fullstendig overkjørt av disse andre ungene, og føler at de ikke får pappas oppmerksomhet i det hele tatt. I tillegg er dama og pappaen inne på soverommet i perioder på dagtid. De har møtt dama en gang før, ungene hennes har de aldri møtt. Pappaen sin treffer de neste gang i høstferien eller til jul. Kunne han ikke prioritert sine egne unger disse tre ukene, og heller hatt bare dama på besøk når hun har barnefri? Jeg har hittil ikke hatt noe i mot dama, men jeg synes hun er egoistisk og ubetenksom når hun gjør dette. Hun gir ikke meg noe godt inntrykk ihvertfall. Eksen og jeg har til nå vært gode venner, men jeg merker at han er glefsete i telefonen når hun er til stede og hører på. Jentene våre er store, den yngste er 12, og trekker seg unna fordi de fire ungene bråker og ståker, de får ikke fred. Vet ikke om jeg kan gjøre noe med dette....har sagt at jeg synes han prioriterer feil, men det blir ikke tatt godt i mot. Jeg vil gjerne ha et fortsatt godt forhold til eksmannen min, men føler han lar seg styre nå. Og det går utover våre unger. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/153287-irritert-p%C3%A5-eksen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest åhåduuuda Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 Hvis du mener han lar seg styre nå, så er sjansen for at han er en type tøffeldott ganske stor, og da er igjen sjansen for at du var like styrende ganske så stor. Kanskje noe å våge å tenke på? Det er så typisk at kvinner skylder på hverandre, men er mannen liksom så uskyldig han, da? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/153287-irritert-p%C3%A5-eksen/#findComment-981106 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clue1365380406 Skrevet 20. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2004 Hvis du mener han lar seg styre nå, så er sjansen for at han er en type tøffeldott ganske stor, og da er igjen sjansen for at du var like styrende ganske så stor. Kanskje noe å våge å tenke på? Det er så typisk at kvinner skylder på hverandre, men er mannen liksom så uskyldig han, da? Han har vært type tøffeldott hele sitt liv, så det er ikke noe jeg får som aha-opplevelse akkurat! Jeg tror nok han var endel styrt av meg også, ja, og ikke minst av sin mor. Men hva kan en gjøre når en spør om hans mening, men han er enig uansett? Han ville jo ikke fram med meningene sine, og det var forvirrende. Samtidig er han 37 år, og burde kunne sette ned foten litt! Han er en voksen mann som har unger. Da må han kunne tenke som en voksen også. Ikke bare snu kappa etter vinden. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/153287-irritert-p%C3%A5-eksen/#findComment-981118 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clue1365380406 Skrevet 20. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2004 Hvis du mener han lar seg styre nå, så er sjansen for at han er en type tøffeldott ganske stor, og da er igjen sjansen for at du var like styrende ganske så stor. Kanskje noe å våge å tenke på? Det er så typisk at kvinner skylder på hverandre, men er mannen liksom så uskyldig han, da? Hvor har jeg sagt at han er uskyldig da? Det er jo han som har sagt ja til dette styret, da. Og som det står i overskriften, det er ham jeg er irritert på! Typisk at kvinner skylder på hverandre er det sikkert, men det er jammen også typisk at kvinner angriper hverandre....slik som du gjør nå, uten å ha lest skikkelig! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/153287-irritert-p%C3%A5-eksen/#findComment-981121 Del på andre sider Flere delingsvalg…
shandy Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 Jeg skjønner deg og din tankegang. Han burde prioritert sine egne barn, særlig med tanke på at de er der så sjelden som du skriver. Men så var det den andre siden da. Hvordan skulle han sagt til den nye dama si at "du er velkommen, men ikke ta med deg ungene dine". Selvsagt er det bedre måter å si dette på, men jeg tror neppe den nye dama hadde sett det på noen annen måte enn at hennes unger kom i annen rekke. Men som du sier, hun kunne ha ventet med å komme også, men dreier det seg bare om en uke, så klarer vel dine nokså store barn dette også. Du må ikke overføre din negative tankegang til dem. Da blir det hele enda verre, og hennes unger kan jo absolutt ingenting for tingenes tilstand. Men uansett hvordan man vrir og vender på dette, så burde din eksmann klare å ta seg av deres unger den korte tiden de er der, OG samtidig ta seg av hennes også. Har han valgt ei dame med barn, får han ta det som følger med. Skjønner at dette ikke er lett, men for alle ungenes del må du gjøre det beste ut av det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/153287-irritert-p%C3%A5-eksen/#findComment-981243 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nosense Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 Han har vært type tøffeldott hele sitt liv, så det er ikke noe jeg får som aha-opplevelse akkurat! Jeg tror nok han var endel styrt av meg også, ja, og ikke minst av sin mor. Men hva kan en gjøre når en spør om hans mening, men han er enig uansett? Han ville jo ikke fram med meningene sine, og det var forvirrende. Samtidig er han 37 år, og burde kunne sette ned foten litt! Han er en voksen mann som har unger. Da må han kunne tenke som en voksen også. Ikke bare snu kappa etter vinden. Hmm... Skulle gjerne visst hvor lenge han har vært sammen med den nye dama? Er det sånn at han er i forelskelsesfasen og vil vise at han kan ”håndtere” deg overfor sin nye kjæreste? Kanskje du skal forsøke en ny strategi? Spør om han har noen forslag til hvordan situasjonen best kan løses uten å bite hodet av han når han kommer med dem? Vet ikke om du vanligvis gjør det, men det virker ikke som om du respekterer han ut i fra det du skriver her… 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/153287-irritert-p%C3%A5-eksen/#findComment-981267 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clue1365380406 Skrevet 20. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2004 Hmm... Skulle gjerne visst hvor lenge han har vært sammen med den nye dama? Er det sånn at han er i forelskelsesfasen og vil vise at han kan ”håndtere” deg overfor sin nye kjæreste? Kanskje du skal forsøke en ny strategi? Spør om han har noen forslag til hvordan situasjonen best kan løses uten å bite hodet av han når han kommer med dem? Vet ikke om du vanligvis gjør det, men det virker ikke som om du respekterer han ut i fra det du skriver her… Vanligvis er vi gode venner, og har hatt et godt samarbeid når det gjelder ungene. Jeg har heller aldri bitt hodet av ham når vi har vært uenige. Vi har som regel kommet fram til en løsning i fred og ro. Jeg kan ikke huske at jeg noen gang har oppført meg dårlig mot ham. Det er ikke det at jeg ikke respekterer han, for det gjør jeg. Men han har unngått konflikter for enhver pris tidligere, og da med å uttrykke enighet. Vanskelig å bli klok på. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/153287-irritert-p%C3%A5-eksen/#findComment-981278 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clue1365380406 Skrevet 20. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2004 Jeg skjønner deg og din tankegang. Han burde prioritert sine egne barn, særlig med tanke på at de er der så sjelden som du skriver. Men så var det den andre siden da. Hvordan skulle han sagt til den nye dama si at "du er velkommen, men ikke ta med deg ungene dine". Selvsagt er det bedre måter å si dette på, men jeg tror neppe den nye dama hadde sett det på noen annen måte enn at hennes unger kom i annen rekke. Men som du sier, hun kunne ha ventet med å komme også, men dreier det seg bare om en uke, så klarer vel dine nokså store barn dette også. Du må ikke overføre din negative tankegang til dem. Da blir det hele enda verre, og hennes unger kan jo absolutt ingenting for tingenes tilstand. Men uansett hvordan man vrir og vender på dette, så burde din eksmann klare å ta seg av deres unger den korte tiden de er der, OG samtidig ta seg av hennes også. Har han valgt ei dame med barn, får han ta det som følger med. Skjønner at dette ikke er lett, men for alle ungenes del må du gjøre det beste ut av det. Takk for et objektivt svar! Prøver å gjøre det beste utav det, det er vel derfor jeg skriver litt frustrasjon av meg her. Har sagt til ungene våre at det nok går seg til, og at de må ta det med det gode. Har med andre ord prøvd å være positiv. Det som er vanskelig for dem er at de føler seg overkjørt i sitt eget hjem. Det hadde sikkert vært lettere hvis det var et eller to barn det var snakk om, men fire unger under ti år blir vel litt mye. De hopper i sengene deres, bruker tingene deres osv, og moren lar dem bare styre på. I tillegg er de voksne mest opptatt med sitt, barna styrer seg selv. Og det er vel det jeg reagerer mest på. De burde kunne gjøre dette til en ok opplevelse for alle, istedet for at våre barn holder seg unna hjemmet i størst mulig grad. Det gjør meg vondt! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/153287-irritert-p%C3%A5-eksen/#findComment-981289 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nosense Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 Vanligvis er vi gode venner, og har hatt et godt samarbeid når det gjelder ungene. Jeg har heller aldri bitt hodet av ham når vi har vært uenige. Vi har som regel kommet fram til en løsning i fred og ro. Jeg kan ikke huske at jeg noen gang har oppført meg dårlig mot ham. Det er ikke det at jeg ikke respekterer han, for det gjør jeg. Men han har unngått konflikter for enhver pris tidligere, og da med å uttrykke enighet. Vanskelig å bli klok på. Du har vel aldri vært nødt til å bite hodet av ham siden han unngår konflikter for enhver pris ;-) Kan du prøve / eller har du prøvd å si noe om den situasjonen barna dine beskriver til mannen din og spurt om han har noen forslag til hvordan problemene kan løses? Kanskje dere kan bli enige om en dag hvor dere kommer med hvert deres forslag til løsning. Deretter snakker dere sammen med barna om hva dere som foreldre har kommet frem til og hører hva de synes. Fungere ikke dette bør du be han bli med til familierådgivning. Det er viktig å få gjort noe i en slik situasjon før den utvikler seg. Barna MÅ føle seg velkomne hos faren selv om de er der så sjelden! - og hvor lenge har han vært sammen med den nye kjæresten? Har han hatt andre kjærester tidligere hvor samarbeidet dere i mellom har fungert fint? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/153287-irritert-p%C3%A5-eksen/#findComment-981322 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clue1365380406 Skrevet 20. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2004 Du har vel aldri vært nødt til å bite hodet av ham siden han unngår konflikter for enhver pris ;-) Kan du prøve / eller har du prøvd å si noe om den situasjonen barna dine beskriver til mannen din og spurt om han har noen forslag til hvordan problemene kan løses? Kanskje dere kan bli enige om en dag hvor dere kommer med hvert deres forslag til løsning. Deretter snakker dere sammen med barna om hva dere som foreldre har kommet frem til og hører hva de synes. Fungere ikke dette bør du be han bli med til familierådgivning. Det er viktig å få gjort noe i en slik situasjon før den utvikler seg. Barna MÅ føle seg velkomne hos faren selv om de er der så sjelden! - og hvor lenge har han vært sammen med den nye kjæresten? Har han hatt andre kjærester tidligere hvor samarbeidet dere i mellom har fungert fint? "Du har vel aldri vært nødt til å bite hodet av ham siden han unngår konflikter for enhver pris ;-)" He he, nei, nettopp! Han har vært sammen med henne siden litt før påske, men etter det han sier til meg, er det ikke alvor fra hans side. Greit å ha noen, sier han. Det er sikkert ikke det samme han sier til henne, ettersom hun involverer barna sine i det her. Jeg tror nok at han vil noe mer med dette, og jeg håper det går bra for dem. Forresten helt likt ham å si en ting til meg, og noe annet til henne. Og det er jo det som er problemet med ham, og den største grunnen til at det ble slutt mellom oss. Jeg kan snakke så mye fornuft jeg bare gidder, og han er helt sikkert enig. Men når det kommer til stykket, blir det ikke noe ut av det likevel. Har jo prøvd å ta opp dette med ham i dag over telefon. Da hørte hun på samtalen, og det var da han ble glefsete. Sannsynligvis, som du sier, fordi han ville vise henne osv. Ellers er han jo aldri sånn. Tror jeg må ta en prat med ham når de er reist, om hvordan situasjonen kan bli ok for ungene hvis dette skulle vare. Nå har de jo møtt de andre ungene, og jeg er redd de ikke vil besøke faren sin hvis de er der etter den erfaringen de har fått nå. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/153287-irritert-p%C3%A5-eksen/#findComment-981358 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.