Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble ganske nylig singel, men ønsker gjerne å dra en tur til syden eller noe i den duren. Da jeg ikke har hatt mulighet til å planlegge ferien med kjente, tenkte jeg å ta ferien alene, men jeg har ikke akkurat lyst til å dra på ferie sammen med "lykkelige" turtelduer ;-)

Noen som har forslag til alene ferie?

Skrevet

Tror noen reisebyråer arrangerer singelferier eller gruppeferier. Du kan jo søke på nettet her eller spørre noen på reisebyrået. Vet at det er noe som heter jomfruferier for single damer.

Skrevet

Tror noen reisebyråer arrangerer singelferier eller gruppeferier. Du kan jo søke på nettet her eller spørre noen på reisebyrået. Vet at det er noe som heter jomfruferier for single damer.

Har nettopp blitt dumpet av en dame så jeg har ikke noe behov for å bli med på en tur med single damer ;-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Har nettopp blitt dumpet av en dame så jeg har ikke noe behov for å bli med på en tur med single damer ;-)

Hvis du setter deg ned og tenker litt konstruktivt så bør revudere den innstillinga der! :)

Skrevet

Hvis du setter deg ned og tenker litt konstruktivt så bør revudere den innstillinga der! :)

He, he :-)

Skrevet

Kremt..

er det ikke nettopp nå du har behov for å feriere med single damer?

Skrevet

Kremt..

er det ikke nettopp nå du har behov for å feriere med single damer?

:-) synes jeg har vært sammen med damer hele livet. Har aldri vært alene lenger enn en mnd. eller noe sånt. Tror jeg trenger å være singel en periode og bli litt mer sikker på hva jeg er ute etter hos en kjæreste... men ;-)

Skrevet

Hvis du reiser på charter-ferie, så kan du jo ta en telefon til Ving eller andre slike firmaer og spørre. Du kan jo styre unna de reisemålene som appelerer spesielt til "turtelduer" (hvor nå det er), men ellers er det vel bare å reise?

Selv reiste jeg flere ganger alene til en gresk øy som heter Chios mens jeg var singel. Med en vettug innstilling, at man vet at man kan være alene om det blir slik, men også åpen for å bli kjent med andre reisende, så kan man få det veldig fint. Noen av mine reiser til Chios endte med at jeg ble godt kjent med hotell-naboer etc., leide bil med disse, og tilbragte mye av dagene og kveldene med de, andre ganger fant jeg meg en strand for meg sjøl (putret dit på leid scooter), koste meg med en god bok, en discman og kald drikke (dvs. jeg frøs ned vann etc. over natten i kjøleskapets fryseboks, slik at jeg hadde iskaldt vann hele dagen, selv langt fra kiosker etc.

Hadde det kjempefint både med selskap av med-reisende og alene. :-)

Bare spør om det er mer jeg kan dele med av mine alene-ferie-erfaringer.

Skrevet

Hvis du reiser på charter-ferie, så kan du jo ta en telefon til Ving eller andre slike firmaer og spørre. Du kan jo styre unna de reisemålene som appelerer spesielt til "turtelduer" (hvor nå det er), men ellers er det vel bare å reise?

Selv reiste jeg flere ganger alene til en gresk øy som heter Chios mens jeg var singel. Med en vettug innstilling, at man vet at man kan være alene om det blir slik, men også åpen for å bli kjent med andre reisende, så kan man få det veldig fint. Noen av mine reiser til Chios endte med at jeg ble godt kjent med hotell-naboer etc., leide bil med disse, og tilbragte mye av dagene og kveldene med de, andre ganger fant jeg meg en strand for meg sjøl (putret dit på leid scooter), koste meg med en god bok, en discman og kald drikke (dvs. jeg frøs ned vann etc. over natten i kjøleskapets fryseboks, slik at jeg hadde iskaldt vann hele dagen, selv langt fra kiosker etc.

Glemte forresten å si at det er Lilleput Reiser som har charterturer til Chios. www.lilleput.no for info og katalog/priser etc.

ShitDiddelyDo
Skrevet

:-) synes jeg har vært sammen med damer hele livet. Har aldri vært alene lenger enn en mnd. eller noe sånt. Tror jeg trenger å være singel en periode og bli litt mer sikker på hva jeg er ute etter hos en kjæreste... men ;-)

Det er ingen som sier at du burde få deg kjæreste. Jeg er enig med deg i at det er lurt å være singel en stund.

Men det er lov til å pule selv om man er singel!

ShitDiddelyDo
Skrevet

Når det er sagt så har jeg litt lyst til å ta en sånn tur alene selv.

Det høres utrolig deilig ut, og hvis man er åpen for andre mennesker kommer man uansett i kontakt med andre som reiser alene dersom man vil det.

Skrevet

Det er ingen som sier at du burde få deg kjæreste. Jeg er enig med deg i at det er lurt å være singel en stund.

Men det er lov til å pule selv om man er singel!

:-) synes faktisk at det ikke er noe godt å pule en jente jeg ikke elsker så derfor unngår jeg det :-)

Skrevet

Når det er sagt så har jeg litt lyst til å ta en sånn tur alene selv.

Det høres utrolig deilig ut, og hvis man er åpen for andre mennesker kommer man uansett i kontakt med andre som reiser alene dersom man vil det.

Ja, det er sant! Vet ikke om jeg er klar ennå for å dra alene på vanlige charteturer, men en arrangert tur for single kunne vært noe,..

Skrevet

Høres bra ut det, men jeg er nok ikke klar for å dra på vanlige charterturer ennå. Må trene meg på å gjøre ting alene først :-)

Skrevet

Hvis du er hunkjønn: jomfrureiser.no

og hankjønn da?

Skrevet

Høres bra ut det, men jeg er nok ikke klar for å dra på vanlige charterturer ennå. Må trene meg på å gjøre ting alene først :-)

Reiser med Lilleput er ikke helt som vanlige charterturer... :-)

Mest fordi man reiser til øyer/reisemål litt utenfor "allfarvei", som altså ikke er ødelagt av turisme, mindre fly (dermed færre folk), og spennende reisemål, som er fine å oppdage også på egenhånd. Chios er et sted proppfullt av historie, særpreg, arkitektur (IKKE hvitkalkede hus m/blå dører du ser mest av der!), i det hele tatt noe for seg selv.

Men - du må jo selv føle at det er noe for deg.

Jeg har i alle fall hatt flere kjempefine ferie-opplevelser på egenhånd der.

Gjest tjohooo
Skrevet

og hankjønn da?

Legg ut på interrail alene vel :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hvis du er hunkjønn: jomfrureiser.no

Hmmm...

Så på "jomfrureiser" er det 99 % damer? Eller noe i den duren?

:)

Gjest tjohooo
Skrevet

Hmmm...

Så på "jomfrureiser" er det 99 % damer? Eller noe i den duren?

:)

Jeg vil tro det er 100%, hvordan da? :D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...