labbetuss Skrevet 14. januar 2001 Del Skrevet 14. januar 2001 Hei ! Jeg er andreggangsgravid i uke 16+6 .Ble forkjølet i midten av desember og det toppet seg med KRAFTIG hoste som varte over ei uke. Jeg hostet slik at jeg holdt på å kaste opp mange ganger og hadde vondt i magen av å hoste . Jeg torde ikke å ta noe mot hosten annet enn varn te med honning i. Akkurat når dette var over fikk jeg store problemer med magen . Masse luft , forstoppelse og magesmerter som følge av dette .Akkurat i denne tiden skulle jeg vel normalt begynne å kjenne fosterbevegelser , men det har vært vanskelig å kjenne igjen pga. smertene i magen og luft som romsterer rundt . Jeg har tatt Duphalac og Idoform mot treg mage ,Minifom kapsler mot luft i magen , drukket Biola , spist svisker og linfrø , men ikke noe ser ut til å hjelpe ... Natt til igår fikk jeg kraftig omgangssyke med oppkast og diare . Det var vondt i magen når jeg kastet opp .Og jeg klarte selvfølgelig ikke å spise noe og har drukket minimalt. Tok 2 spisekjeer flytende kull etterhvert. Nå lurer jeg på om alle disse plagene kan ha skadet fosteret eller hatt negativ innvirkning på noen måte ? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/15343-syk-og-gravid/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsa Prebensen, Jordmor Skrevet 15. januar 2001 Del Skrevet 15. januar 2001 Det var synd att höra att du varit så mycket sjuk och plågad under graviditeten. En stor tröst i detta kanske är att höra att barnet inte kan ta skada av dessa åkommor. Barnet ligger gott beskyddad inne i livmodern och tar inte skada av dina hotningar eller din tröga mage. Om dina plågor fortsätter kanske du skall gå till en doktor för att få hjälp med din plågor? Jag önskar dig lycka till vidare! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/15343-syk-og-gravid/#findComment-73044 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.