Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen. Jeg har vært sammen med min forlovede i snart seks år. Hun er snill og er verdens herligeste. Begge er snart 25 år. Vi stortrives sammen og er flinke til å sett av tid til hverandre, siden begge jobber turnus og jobber om hverandre. Vi liker kos og er flink til å være romantiske og alt det der (når vi får tid). De To siste årene har vi hatt mindre sex enn tidligere. Nå har vi ca. 3-5 ganger i mnd. Jobbene våre tar nok endel krefter, men jeg lurer også på om p-pillene hun tar påvirker seksuallysten hennes?? Jeg spør siden noe av lysten forsvant like etter at hun begynte med p-pillen TRIONETTA. Hun sier at kroppen får lyst når jeg kjærtegner henne, men at hodet ikke vil henge med. Så mine spørsmål er:

1) Er det noen som har opplevd at p-pillen påvirker lysten hos dere kvinner?

2) Er 3-5 ganger i mnd. nok for noen av dere mannlige lesere? (Vil gjerne ha mer...)

3) Noen kvinner som har prøvd de kvinnelige sex-pillene som er kommet på markedet? Hvordan virker de for DEG?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/153438-virker-p-piller-p%C3%A5-lysten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

På siden felleskatalogen.no står det som bivirkning,"endring av libido".

Jeg sluttet selv med p-piller pga manglende lyst.

Du sier at du sluttet å bruke p-piller pga manglende lyst... Vil det si at du fikk økende lyst etter seponering av p-pillen da?

Annonse

Hvordan er det med "kroppen vil ha sex, men ikke hodet"-teorien hos dere kvinner????? Vanlig?

Hos meg var det også sånn. Jeg fikk kun lyst på sex etter vi hadde hatt langt vorspiel, det var aldri sånn at jeg hadde lyst i utgangspunktet, lysten kom bare etter hvert dersom jeg ble med på moroa.

Hvordan er det med "kroppen vil ha sex, men ikke hodet"-teorien hos dere kvinner????? Vanlig?

Jeg har kun opplevd det motsatte, dvs. at jeg har ønsket inderlig i hodet å ha lyst, men ikke fått kroppen med.

Men at P-piller kan påvirke lysten er det ingen tvil om.

Hos meg var det også sånn. Jeg fikk kun lyst på sex etter vi hadde hatt langt vorspiel, det var aldri sånn at jeg hadde lyst i utgangspunktet, lysten kom bare etter hvert dersom jeg ble med på moroa.

Takk for deres svar. Jeg håper at hun kan prøve seg fram til samme løsninger som dere har gjort slikt at lysten skal komme tilbake.... Nå gjelder det bare å overbevise henne om å prøve å avslutte bruken.

Dessverre er hun veldig redd for forverret mens.smerte pga avsluttet p-pille-bruk. Jeg har jo ikke lyst at hun skal ha vondt heller. Er det derfor noen p-piller som er bedre enn andre????? Eller blir det et prøv-seg-fram-prosjekt????

Hei!

Jeg har brukt p-piller (Marvelon/Microgynon) i tilsammen 14 år. Jeg har lyst på sex så og si hver dag, og både hode og kropp er med. Bare for å understreke at manglende lyst ikke gjelder for alle som bruker p-piller, mener jeg...

Sex bare 3-5 ganger i måneden hadde vært drepen for mitt forhold... Krevende jobb som gjør henne sliten er ingen unnskyldning - du får mer energi av deilig sex og en orgasme eller to, enn av å ligge på sofaen og sove :o)

Lykke til!

Takk for deres svar. Jeg håper at hun kan prøve seg fram til samme løsninger som dere har gjort slikt at lysten skal komme tilbake.... Nå gjelder det bare å overbevise henne om å prøve å avslutte bruken.

Dessverre er hun veldig redd for forverret mens.smerte pga avsluttet p-pille-bruk. Jeg har jo ikke lyst at hun skal ha vondt heller. Er det derfor noen p-piller som er bedre enn andre????? Eller blir det et prøv-seg-fram-prosjekt????

Hvilke p-piller som gir minst bivirkninger er individuelt.

Har hørt at Jasmin skal være mindre bivirkninger ved for de fleste.

Det er nok dessverre slik at man må prøve og feile for å finne den rette. Ikke alle reagerer likt på de ulike p-pille-merkene. Hun kan forsøke fx Yasmin, den sies å ha mindre bivirkninger. Men det kan like gjerne være andre merker som er best for henne. Yasmin var ingen suksess for meg. Hun kan også forsøke p-ring eller p-plaster. De skal ha færre bivirkninger enn p-pillene, sies det. Enda et alternativ er p-stav/implantat.

http://www.nuvaring.no/

http://www.lommelegen.no/art/art2647.asp

http://www.lommelegen.no/art/art2049.asp

http://www.lommelegen.no/prevensjon/

Søk evt. mer info på http://www.google.com

Gjest greit å vite

Du sier at du sluttet å bruke p-piller pga manglende lyst... Vil det si at du fikk økende lyst etter seponering av p-pillen da?

Bare hust at det _kan_ ta opptil to måneder etter at hun slutter med p-pillen til hu får økt sexlyst. Sånn var det med meg i alle fall:)

(at hun ikke forventer det neste dag:)

_Hvis_ det er pga pillen hun har mindre sex lyst da.

De sier jo at de verste bivirkningene oppstår de tre første månedene (ved bruken av pillen), så kanskje er det slik at kroppen trenger noen måneder på å avvende seg fra pillen etter bruken også? (selv om man kan bli gravid rette etterpå)

ikke vet jeg. Men sånn var det med meg i alle fall;)

Annonse

Det er ganske vanlig at det påvirker lysten hos kvinner, ja. Hun har ikke vurdert å prøve p-ring, da? Der er mengden hormoner mindre iom. at den sitter rundt livmorstappen. Det kan jo hende det har mindre bivirkninger,.

"........................"

Hehe, artig når menn snakker om noe de ikke vet noe om, men de later som de vet noe om.

Søte er dere ;)

Spør om å få lese pakningsvedlegget til p-pillene hennes. Der står det svart på hvitt at en av bivirkningene ved p-piller kan være "nedsatt libido", altså mindre lyst på sex.

Med en frekvens på 3-5 ganger pr mnd, så skjønner jeg ærlig talt ikke vitsen med p-piller. Det er vel ikke vits i å stappe i seg kunstige hormoner hver dag året rundt, når sexen ikke skjer oftere enn det?

Hadde det ikke vært en lur idè for henne å drøfte med legen andre alternativer? Noen som virker lokalt, eller et alternativ dere tar frem eller på rett før sex? Pessar, kondom, spiral?

Gjest papirtiger

Slutte med p-piller er noe av det lureste jeg har gjort! Prøvde de aller fleste merker, og p-sprøyte og p-ring. Trodde faktisk jeg tålte det siste merket bra, men det var feil. Mest av alt merker jeg endringer i humøret, men sexlysten har også blitt større..og har fått finere hud, yey.

Akkurat nå bruker vi kondomer, men jeg skal få tilpasset pessar neste månede :)

Hehe, artig når menn snakker om noe de ikke vet noe om, men de later som de vet noe om.

Søte er dere ;)

Hva i all verden er det du mener med det? Var det noe galt med det jeg sa? Jeg har riktig nok ikke kvinnelige kjønnsdeler, men jeg vedder på at jeg har mer erfaring med kvinner enn du har, og jeg har da plukket opp ett og annet i årenes løp.

"............................"

Søte er dere ;)

Det er forresten ganske frekt å påstå at jeg "later som om jeg vet noe om det". Jeg tar feil innimellom som alle andre, men det er da helt normalt. Og hvis jeg tar feil mht. p-ringen, så er det ikke fordi jeg "later som", men fordi jeg tar feil. Vanskelig å forstå, eller vil du ikke?

"........................"

Hva i all verden er det du mener med det? Var det noe galt med det jeg sa? Jeg har riktig nok ikke kvinnelige kjønnsdeler, men jeg vedder på at jeg har mer erfaring med kvinner enn du har, og jeg har da plukket opp ett og annet i årenes løp.

"............................"

P-ringen sitter ikke (i motsetning til et pessar) rundt livmortappen. Den ligger "hvorsomhelst" i skjeden, og er derfor mye enklere å plassere riktig enn et pessar (som jo er det mest sammenlignbare når det gjelder prevensjon som skal plasseres lokalt i skjeden. Uten sammenheng for øvrig, det er jo ellers lite fellestrekk mellom pessar og p-ring.

Se evt. mer på http://www.nuvaring.no om du vil vite.

Jeg gjetter på at det var den feil-informasjonen når det gjelder plassering av p-ringen Åsemor reagerte på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...