Gå til innhold

Noen som er ufør pga fibromyalgi her

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

9

• nanna

6

• frosken

1

• orginal svane

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest Har fibromyalgi

Har fibro men er tilbake i jobb etter flere år på attføring.Føler meg myyyye bedre av å være i bevegelse enn å sitte hjemme å kjenne på vondtene.

Ja,jeg har ikke tid til å kjenne på "vondtene" jeg da.Har 3 små barn og stor enebolig å ta meg av.

Det jeg ønsker er å få tidsbegrenset uføretrygd,nå mens barna er små.

Ja,jeg har ikke tid til å kjenne på "vondtene" jeg da.Har 3 små barn og stor enebolig å ta meg av.

Det jeg ønsker er å få tidsbegrenset uføretrygd,nå mens barna er små.

Du har sikkert ikke tid til å tenke på vontene når du er på jobben heller. Siden du klarer å la være og tenke på dem hjemme mener jeg.

Så jeg ser ingen grunn til at man skal uføretrygde seg hvis man klarer å overse smertene.

Gjest Har fibromyalgi

Du har sikkert ikke tid til å tenke på vontene når du er på jobben heller. Siden du klarer å la være og tenke på dem hjemme mener jeg.

Så jeg ser ingen grunn til at man skal uføretrygde seg hvis man klarer å overse smertene.

Skal man jobbe så må man ta husarbeidet i tillegg.Dette blir for mye for meg,og da er smertene også tydeligere.

Det kommer til å bli mere stress med henhold til bringing og henting av barn.

Alt dette fører igjen til våkenetter.

PS.Jeg er ikke i jobb nå heller.Har tømrerutdannelse.

Skal man jobbe så må man ta husarbeidet i tillegg.Dette blir for mye for meg,og da er smertene også tydeligere.

Det kommer til å bli mere stress med henhold til bringing og henting av barn.

Alt dette fører igjen til våkenetter.

PS.Jeg er ikke i jobb nå heller.Har tømrerutdannelse.

Jeg skjønner litt hva du mener. Jeg tror nok det lureste du gjør, er å ta deg en utdannelse og få en lettere jobb.

Du vet, når de gir uføretrygd, tar de ikke hensyn til arbeid du kan gjøre/ikke gjøre hjemme. Og hvis de gjør det så får du ikke uføre så lenge du klarer det du skal hjemme. Da vil du antagelig få halv attføring.

Annonse

Dette var da et unødig svar? Barna er man da nødt til å ta seg av uansett.

Gjest Har fibromyalgi

Jeg skjønner litt hva du mener. Jeg tror nok det lureste du gjør, er å ta deg en utdannelse og få en lettere jobb.

Du vet, når de gir uføretrygd, tar de ikke hensyn til arbeid du kan gjøre/ikke gjøre hjemme. Og hvis de gjør det så får du ikke uføre så lenge du klarer det du skal hjemme. Da vil du antagelig få halv attføring.

Problemet er at jeg ikke klarer å gjøre alt jeg skal hjemme.Mannen min må ta seg fri ofte så de 15 dagene vi har,holder ikke.Dermed må han ta fri uten lønn.

Det har vi egentlig ikke råd til,med kun hans inntekt.

Problemet er at jeg ikke klarer å gjøre alt jeg skal hjemme.Mannen min må ta seg fri ofte så de 15 dagene vi har,holder ikke.Dermed må han ta fri uten lønn.

Det har vi egentlig ikke råd til,med kun hans inntekt.

Jeg skjønner hva du mener. Snakk med legen din og de på trygdekontoret og hør på mulighetene dine.

Akkurat det med fibromyalgi kan være litt kinkig for det synes ikke på noen prøver så det går gjerne på trygdekontores skjønn hva slags hjelp du har mulighet til å få.

Gjest Har fibromyalgi

Jeg skjønner hva du mener. Snakk med legen din og de på trygdekontoret og hør på mulighetene dine.

Akkurat det med fibromyalgi kan være litt kinkig for det synes ikke på noen prøver så det går gjerne på trygdekontores skjønn hva slags hjelp du har mulighet til å få.

Snakket med min fastlege om dette.Han sa det var bare innvalide som fikk uføretrygd.

Trodde sikkert at jeg var "dum".

Han har neppe lest min journal heller,da det virker som om at han mener jeg er "en ny" person hver gang jeg kommer dit.Jeg må bestandig forklare alt om igjen.

Jeg har også bedt om en undersøkelse på stoffskiftet,da jeg har mange symptomer på dette.Kun èn blodprøve er tatt,den var helt fin,dermed så hadde jeg ingen feil med stoffskiftet.

Har i lengre tid prøvd å skifte fastlege,men det har ikke vært andre ledige.

Fikk påvist fibromyalgi i 1995,av en annen lege.

Annonse

Har også gått på yrkesrettet attføring uten at det førte til noe.

I Oslo er de ganske strenge, jeg vet ikke i resten av landet. Det er ganske mye sjuke folk med store smerter her jeg er nå, de fleste går på rehabpenger fordi de har avbrutt attføringen så lenge de er innlagt. De som har fått uføre, har prøvd seg i mange år før de har fått det. Jeg synes ofte de strekker folk litt for langt og sliter folk helt ut før de får uføre.

Men det er min helt personlige mening og gjelder vel først og fremst Osloområdet. Her er folk som har hoppet mellom attføring og rehab i 7-10 år uten å ha fått innvilget uføre.

Gjest Har fibromyalgi

I Oslo er de ganske strenge, jeg vet ikke i resten av landet. Det er ganske mye sjuke folk med store smerter her jeg er nå, de fleste går på rehabpenger fordi de har avbrutt attføringen så lenge de er innlagt. De som har fått uføre, har prøvd seg i mange år før de har fått det. Jeg synes ofte de strekker folk litt for langt og sliter folk helt ut før de får uføre.

Men det er min helt personlige mening og gjelder vel først og fremst Osloområdet. Her er folk som har hoppet mellom attføring og rehab i 7-10 år uten å ha fått innvilget uføre.

Vet du om jeg har mulighet for å få innvilget ny yrkesrettet attføring/attføring?

Snakket med min fastlege om dette.Han sa det var bare innvalide som fikk uføretrygd.

Trodde sikkert at jeg var "dum".

Han har neppe lest min journal heller,da det virker som om at han mener jeg er "en ny" person hver gang jeg kommer dit.Jeg må bestandig forklare alt om igjen.

Jeg har også bedt om en undersøkelse på stoffskiftet,da jeg har mange symptomer på dette.Kun èn blodprøve er tatt,den var helt fin,dermed så hadde jeg ingen feil med stoffskiftet.

Har i lengre tid prøvd å skifte fastlege,men det har ikke vært andre ledige.

Fikk påvist fibromyalgi i 1995,av en annen lege.

Jeg tror det er ganske mange innskjerpelser på det å få uføretrygd. Politikerne er jo helt på den linja at alle skal jobbe åkke som.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...