Gå til innhold

Hvilken forsikring dekker briller ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde en fallulykke som resulterte i at brillene mine ble knust/ødelagte. Har spesielle glass som er dyre for mitt syn og må spesialbestilles. Hvilke forsikring kan dekke disse ? Jeg har per i dag kollektiv hjem, gruppelivsforsikring og ouo/gruppeliv gjennom jobb. Huff jeg er helt fortvilet fordi jeg ikke ser uten briller og at de vil koste meg dyrt.

Fortsetter under...

Clue1365380406
Skrevet

Uflaksforsikring (kan bare tegnes som tillegg til innboforsikring)

LOfavør toppsikring

Verdigjenstandforsikring

Skrevet

Ring til forsikringsselskapet (-ene) ditt og spør om noen av de forsikringene du har dekker slik skade.

Ørkenvandreren
Skrevet

Tviler på om noen av de dekningene du nevner inneholder vilkår som dekker briller, men man skal jo aldri si aldri.... Det koster ingenting å sende en skademelding ihvertfall, evt. ringe selskapet og fortelle om hendelsen og dine dekninger.

Det vanlige er at brilleskader dekkes over reiseforsikring (men det har jo ikke du).

Normalt er det et krav om at det må ha skjedd en "ytre påvirkning" for å få dekket slike brilleskader. Dvs hvis du bare var klønete og falt, ville det neppe vært noe å hentet. Hvis derimot noen dyttet deg, ville saken stilt seg anderledes.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...