Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Min eks. gikk fra meg for rundt 2 uker siden, men jeg synes det er så vanskelig å slippe taket. Jeg er vel egentlig litt redd for at jeg ikke vil klare å finne en jeg liker så godt. Det gjør ikke saken enklere at hun ikke er helt tydelig på om dette er det hun virkelig vil.

Noen som har råd om hvordan jeg kan komme meg videre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/153658-vanskelig-for-%C3%A5-slippe-taket/
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 uker er veldig kort tid! Og det ER sant; tiden leger alle sår!

Hvis hun er tvetydig i sine følelser ovenfor deg, kan det være at hun vil holde deg på gress inntil videre. Ikke "finn" deg i det.

Si til deg selv at dette er over for godt, så går det sakte men sikkert bedre.

Og plutselig oppdager du at du er betatt av en annen like fin jente!

Lykke til.

2 uker er veldig kort tid! Og det ER sant; tiden leger alle sår!

Hvis hun er tvetydig i sine følelser ovenfor deg, kan det være at hun vil holde deg på gress inntil videre. Ikke "finn" deg i det.

Si til deg selv at dette er over for godt, så går det sakte men sikkert bedre.

Og plutselig oppdager du at du er betatt av en annen like fin jente!

Lykke til.

Tusen takk for svar :-)

Ja, det er nok en sjanse for det med gressing…

Etter jeg sluttet å ta kontakt med henne har hun begynt å ta kontakt med meg og ”brukt” meg til å bearbeide sorgen over at hun ”ikke har” meg lenger. Hun sendte meg sms og sa hun savnet meg veldig, at hun ikke klarte å leve uten meg, bla. bla… Det skjedde ganske raskt etter jeg sa i fra at jeg ikke ville ta henne tilbake og at jeg ikke ville ha kontakt med henne lenger. Synes det er ganske egoistisk av henne å kontakt meg å fortelle hvor mye jeg har betydd for henne tidligere og lignende… når hun vet at jeg synes det er trist at hun gikk. – men du mener altså at jeg bare bør bryte helt???

Tusen takk for svar :-)

Ja, det er nok en sjanse for det med gressing…

Etter jeg sluttet å ta kontakt med henne har hun begynt å ta kontakt med meg og ”brukt” meg til å bearbeide sorgen over at hun ”ikke har” meg lenger. Hun sendte meg sms og sa hun savnet meg veldig, at hun ikke klarte å leve uten meg, bla. bla… Det skjedde ganske raskt etter jeg sa i fra at jeg ikke ville ta henne tilbake og at jeg ikke ville ha kontakt med henne lenger. Synes det er ganske egoistisk av henne å kontakt meg å fortelle hvor mye jeg har betydd for henne tidligere og lignende… når hun vet at jeg synes det er trist at hun gikk. – men du mener altså at jeg bare bør bryte helt???

Jeg mener du må bryte helt hvis hun er tvetydig! Hvis hun vil forsøke en gang til og du vil også så er det jo en vurdering opp til dere. Men å gå sånn og være på gress ville ikke jeg gjort. Gjør det helt klart for henne at det er enten eller.... Hun kan ikke få i pose og sekk!

Det at hun bruker deg i sin sorgreaksjon mener jeg også er feil. Dette er leit for dere begge, det beste er å "bruke" noen som er objektive (eller så nært som da....). IKKE bruk hverandre til det. Ta kontakt med en god venn og bruk han/henne i prosessen din, snakk ut om det og få det ut av systemet. Så går det mye bedre om noen uker...

Lykke til! :-)

Jeg mener du må bryte helt hvis hun er tvetydig! Hvis hun vil forsøke en gang til og du vil også så er det jo en vurdering opp til dere. Men å gå sånn og være på gress ville ikke jeg gjort. Gjør det helt klart for henne at det er enten eller.... Hun kan ikke få i pose og sekk!

Det at hun bruker deg i sin sorgreaksjon mener jeg også er feil. Dette er leit for dere begge, det beste er å "bruke" noen som er objektive (eller så nært som da....). IKKE bruk hverandre til det. Ta kontakt med en god venn og bruk han/henne i prosessen din, snakk ut om det og få det ut av systemet. Så går det mye bedre om noen uker...

Ja, hun er tvetydig, men jeg tror kanskje ikke lenger på at det vil bli oss til slutt, men så sender hun meg noen meldinger og så begynner hjernen min igjen å tolke meldingene... - ønsker hun meg tilbake, hva mener hun med det tro osv. Det er i hvert fall mye tøffere psykisk å håpe enn å bryte tvert og gå videre...

Jeg bør nok velge det siste. Jeg begynner å føle så smått at det er det rette... Tror uansett at hun ikke vil ha meg tilbake hvis jeg kommer bare hun knipser...

Ja, hun er tvetydig, men jeg tror kanskje ikke lenger på at det vil bli oss til slutt, men så sender hun meg noen meldinger og så begynner hjernen min igjen å tolke meldingene... - ønsker hun meg tilbake, hva mener hun med det tro osv. Det er i hvert fall mye tøffere psykisk å håpe enn å bryte tvert og gå videre...

Jeg bør nok velge det siste. Jeg begynner å føle så smått at det er det rette... Tror uansett at hun ikke vil ha meg tilbake hvis jeg kommer bare hun knipser...

Du får det nok i allefall lettere på sikt om du bryter tvert fremfor å gå og håpe...

Og det er jo noe med at man vil ha det man ikke kan få... Kankskje dette står stikk hos henne akkurat nå? Hvis hun får deg hun ikke likevel....

Husk at det finnes mange andre flotte jenter der ute også!

(hilsen en som har brutt ut av ekteskapet og som nå har funnet ny kjæreste som er MYE bedre enn ex'en)

Annonse

en ting til...

Vi har felles venner så det kan kanskje være et forsøk på å bli venner? - men jeg føler egentlig ikke noe behov for å ha henne som venn. Jeg er uenig i at vi ikke passer sammen og ønsker at vi skal prøve igjen. Jeg ønsker i hvert fall ikke høre henne fortelle om hvor "flott" den nye kjæresten hennes er... Er det galt av meg?

Du får det nok i allefall lettere på sikt om du bryter tvert fremfor å gå og håpe...

Og det er jo noe med at man vil ha det man ikke kan få... Kankskje dette står stikk hos henne akkurat nå? Hvis hun får deg hun ikke likevel....

(hilsen en som har brutt ut av ekteskapet og som nå har funnet ny kjæreste som er MYE bedre enn ex'en)

jeg har også brutt ut av ekteskapet, men det ser ikke ut som om den nye er noe bedre ;-)

Veldig klar over at vi har lett for å ønske oss noe vi ikke kan få. Det er derfor jeg antakeligvis vil få det mye lettere hvis jeg velger å gå videre. Da er det ingenting jeg ikke får lenger, da har jeg selv valgt det bort…

At jeg har håpet "så lenge" skyldes nok også det at jeg er skilt og har to barn fra før. Føler at jeg ikke kan være like kresen på partner nå som tidligere…

Veldig klar over at vi har lett for å ønske oss noe vi ikke kan få. Det er derfor jeg antakeligvis vil få det mye lettere hvis jeg velger å gå videre. Da er det ingenting jeg ikke får lenger, da har jeg selv valgt det bort…

At jeg har håpet "så lenge" skyldes nok også det at jeg er skilt og har to barn fra før. Føler at jeg ikke kan være like kresen på partner nå som tidligere…

personlig synes jeg man kan være like kresen som tidligere. Mange er i samme situasjon som du, med barn!

Min holdning er at det er bedre å være alene å ha det bra enn å leve i et forhold som ikke er bra bare for å ha noen!

personlig synes jeg man kan være like kresen som tidligere. Mange er i samme situasjon som du, med barn!

Min holdning er at det er bedre å være alene å ha det bra enn å leve i et forhold som ikke er bra bare for å ha noen!

en ting til...

Vi har felles venner så det kan kanskje være et forsøk på å bli venner? - men jeg føler egentlig ikke noe behov for å ha henne som venn. Jeg er uenig i at vi ikke passer sammen og ønsker at vi skal prøve igjen. Jeg ønsker i hvert fall ikke høre henne fortelle om hvor "flott" den nye kjæresten hennes er... Er det galt av meg?

Nei det er ikke galt av deg! Men har hun ny kjæreste nå da?

Og mht. vennskap vil tiden vise om du klarer det! personlig har jeg det ikke naturlig i meg å være venner med ex'er (hvis man ikke har barn sammen selvsagt). Men etterhvert finner dere sikkert en løsning mht. felles venner. Gå på sammenkomster annenhver gang f.eks., eller kanskje dere finner ut at dere kan være på de samme tilstelningene.

Det går seg nok til når du får litt tid og avstand!

Gjest tjohooo

Ja - slutt å prøve å appelere til henne med det du skriver her inne.

Ganske åpenlyst hva du har drevet med. Først tipset henne om doktor online, så skrive en del om hvor sexy og vakker hun er. Har vært med på det samme selv, og tro du meg, det får en bare til å føle seg manipulert.

Jeg var kanskje kvass nå, men prøv å ta det konstruktivt.

Annonse

Det beste rådet jeg har er å vente. 2 uker er ikke lang tid for å hele hjertet etter et brutt forhold. Og siden hun holder deg på gress er det enda vanskeligere.

Det beste må være å kutte kontakten med henne slik at du får tid til å slikke sårene dine.

Ikke kast deg ut i et nytt forhold, men treff gjerne andre jenter uten å legge noe mer i det enn vennskap. Etterhvert vil sårene dine gro og du vil være klar til å starte på nytt med ei som passer bedre for deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...