Gå til innhold

Teit spørsmål, kanskje, men….

Anbefalte innlegg

Gjest ikke akkurat nå

Hei, jeg traff en mann via nettet for 4 måneder siden. Vi innledet et forhold; han var single, jeg var single. Han hadde hatt et kortere forhold (5 mndr.) som var slutt en måned før vi traff hverandre. Før dette, var han gift i 20 år. Jeg oppfatter han som en skikkelig mann, og er veldig, veldig forelsket. Det er han i meg også, og vi er begge enige i at vi på et eller annet tidspunkt har lyst på en framtid sammen. Jeg har hatt et par turbulente forhold bak meg, og opplevd litt forskjellige ting der som jeg ikke har lyst til å oppleve mer. Det er viktig for meg å være sammen med en jeg kan stole 100% på. Så skjer det at kjæresten glemmer mobiltelefonen sin hos meg. – Jada, jada, jeg vet at jeg ikke skulle ha gjort det, men jeg leste alså meldingene.. Jeg ser at han fortsatt har kontakt med x-kjæresten, noe jeg for så vidt visste og (til en viss grad) synes er greit. Det som kom fram, og som jeg ikke visste, var at han har møtt henne et par ganger i tillegg til de 3-4 gangene som jeg visste om. Helt uskyldige treff, sier han. Greit nok det, men hvorfor har han da holdt det hemmelig for meg?? Han sier at han har prøvd å avslutte forholdet på en ok måte, etter et ganske tøft brudd med henne fra hans side. Han vil ikke ha fiender, og har derfor hatt en viss kontakt for å runde dette av. Han sier at han synes synd på henne. Grunnen til at han ikke har fortalt meg om dette, er at han var redd for at jeg i en tidlig fase i forholdet vårt, ville backe ut hvis jeg visste om denne kontakten. Noe som muligens er riktig. Han ville ikke miste meg, fordi han ønsker å bygge en framtid sammen med meg. Derfor fortielsen. Jeg må innrømme at jeg ble ganske paff, ikke fordi jeg hadde noe i mot at han hadde møtt henne, men fordi han har holdt det skjult for meg. Har litt problemer med hva jeg skal tro. Jeg føler meg veldig skuffet, fordi jeg trodde vi var ærlige ovenfor hverandre, og jeg føler at han har mistet litt av min tillit. Så, hva synes dere? Er dette bare en liten bagatell som ikke spiller noen rolle i den store sammenhengen, eller er det en hendelse som gjør at jeg bør lure på om jeg kan stole på denne mannen (som jeg allerede er dypt, dypt forelsket i)?

Fortsetter under...

Gjest markør

Uff, sånne ting er vanskelige å gi råd på. Jeg tror jeg ville gitt fyren en tjangs på å svare for seg, om det bare er svada vil du finne ut tidsnok. Det høres søkt ut å legge skyld på "vanskelig brudd", jeg har hørt bedre unnskyldninger. Jeg var ute for noen lignende og i det tilfellet hadde de et helt forhold bak ryggen min, men jeg fant det ut raskt og kom greit videre. Han var ikke verdt å bry hodet mer med engang.

Han burde vite at når han legger mobil fra seg hjemme hos deg er det en viss mulighet at du vil ta et blikk på den. jeg mener ærlig talt, tror du ikke han ville gjort det også?

Lykke til.

Gjest ikke akkurat nå

Du skriver først at du ikke helt liker at han har kontakt, og så at det er ikke det at han har kontakt du ikke liker...

Jeg synes det virker som en fair unnskyldning, jeg.

Jeg synes det er greit nok at de har hatt/har en viss kontakt i en overgangsperiode, selv om jeg ikke har vært overbegeistret for det. Det jeg ikke liker er at han har møtt henne noen ganger uten å si det til meg, i tillegg til de gangene de har møttes som jeg har visst om.. Det får meg til å lure på om jeg kan stole på han.

Gjest Daisy

Jeg synes det er greit nok at de har hatt/har en viss kontakt i en overgangsperiode, selv om jeg ikke har vært overbegeistret for det. Det jeg ikke liker er at han har møtt henne noen ganger uten å si det til meg, i tillegg til de gangene de har møttes som jeg har visst om.. Det får meg til å lure på om jeg kan stole på han.

Ja, jeg skjønner det kan være mistenksomt. Men du må nesten se det litt ann føler jeg. Ikke beskyld han for noe, men fortell heller om din engstelse.

Det var altså den siste kjæresten han hadde truffet, og ikke eks-kona? For det blir jo noe helt annet, etter så mange år de har delt.

Men om det er eks-kjæresten så kan du som Daisy og markør nevner, være litt avventende men tillat deg gjerne å spørre om hans/hennes forhold slik det var og slik det er nå. Innrøm at du undrer deg litt.

Jeg finner det litt underlig å ha så nær kontakt med en eks man bare har vært sammen med 5 mndr.

Annonse

Gjest ikke akkurat nå

Det var altså den siste kjæresten han hadde truffet, og ikke eks-kona? For det blir jo noe helt annet, etter så mange år de har delt.

Men om det er eks-kjæresten så kan du som Daisy og markør nevner, være litt avventende men tillat deg gjerne å spørre om hans/hennes forhold slik det var og slik det er nå. Innrøm at du undrer deg litt.

Jeg finner det litt underlig å ha så nær kontakt med en eks man bare har vært sammen med 5 mndr.

Ja, det var eks-kjæresten som han hadde vært sammen med 5 måneder han fortsatt har kontakt med, og ikke eks-kona. .. sukk.. jeg får nok bare avvente det litt, og se hvordan kontakten er/blir. Synes det er rart, jeg og.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...