Gå til innhold

Anbefalte innlegg

tommy's tiger

Jeg har verdens beste og deiligste kjæreste som jeg har hatt i 1,5 år ca. Vi bor sammen nå og har det veldig fint sammen.

Vi har egentlig bare kommet til stadiet hvor vi sier "glad i deg" til den andre, ble sagt en gang at vi elsket hverandre når vi var litt fulle, og etter det har vi liksom gått helt bort ifra å si noe. Akkurat som glad i blir for dårlig nå, og at elsker liksom blir for sterkt..

Poenget mitt er at jeg vet ikke helt hva jeg gjør. Noen ganger er jeg så glad i, noen ganger fyller det hele mitt hjerte og jeg kjenner meg så heldig som elsker denne personen, og så er det kanskje bare ok, vi er sammen..

Er det vanlig at følelsene går så opp og ned? At man den ene dagen elsker og så neste er litt mer usikker og kald? Begynner å tro at personen kanskje ikke er rett for meg siden ikke følelsene er like varme og sterke hele tiden.

Vil gjerne ha andres mening om dette og deres egne erfaringer.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/153710-f%C3%B8lelsene-g%C3%A5r-opp-og-ned/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du ikke prøve å forestille deg hva du ville følt om dere ikke var sammen lenger..? Får du en god eller vond følelse?

Jeg tror helt sikkert at følelsene for samboeren/ektefellen går litt i bølgedaler. Hvis du kjenner at "grunnfølelsen" er god,følelsen som ligger i bunn for forholdet, så er det nok ikke så mye å bekymre seg for. Men skurrer denne følelsen burde du sette deg ned og snakk med kjæresten din.

Håper du skjønner hva jeg mener..

Lykke til!

Ja, det er helt normalt at følelsene svinger fra de kjempesterke som fyller hele kroppen og til nærmest avsmak for vedkommende.

Man kan ikke gå rundt i en konstant forelskelsesrus når man skal være sammen med en person i mange, mange år.

Min kjære mormor sa en gang til meg at det viktigste i et forhold var viljen til å få det til å vare. Jeg var 16 da hun sa det og syntes det var noe stort sprøyt. Kjærligheten var jo viktigst.

Men nå har jeg vært sammen med mannen min i 10 år og vært gift med han i 5, og jeg kan med hånden på hjertet si at viljen er viktigst. Det har vært stunder da jeg virkelig har ønsket meg skilt fra ham. Men så går det over og så har vi flotte stunder sammen, da jeg er kjempeforelsket og ikke kunne tenke meg å være sammen med noen annen.

Så følelsene går opp og ned - som en berg-og-dalbane. Og det er viktig å holde seg godt fast både når det går opp og når det går ned og ikke minst i svingene...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...