Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vi har vært gift i ca. 12 år, har tre barn på 4, 7 og 9 år. De siste 11 årene har vi hatt lite sex, mindre og mindre for hvert år - kan gå mange måneder mellom hver gang. Dette kommer av at min mann sier at han føler ingenting når vi elsker. Det er ingen gode følelser forebundet med dette for ham og ofte får han smerter når han får utløsning. Hva kan vi gjøre med dette som stadig ligger under og nager på ekteskapet vårt? Han vil ikke gå til lege da han sier at han har tatt dette opp med en lege som bare lo av ham.Kan også nevne at min mann har hatt en ukjent leversykdom, som medfører høye, spesielt, ALAT-prøver i perioder.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/15373-manglende-lyst-hos-mannen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Jeg forstår at din mann ikke vil be om hjelp hos lege for sin reduserte sex-lyst.

Etter å ha blitt utledd i en slik sårbar pasient-situasjon, forstår jeg at han er tilbakeholden.

Samtidig synes jeg at du har all grunn til å ta saken opp for din del. Hans negative holdning til intimitet berører dere begge.

Kan du kontakte din manns lege og be om info vedr.din manns sykdom. Hvilke virkninger kan det ha på kroppsfølelse og sex?

Jeg vil også anbefale deg å bruke en parterapeut for din egen skyld. Så vil din mann kanskje fatte interesse for å snakke om problemet etter hvert han også?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...