bekymret kvinne 27 Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 jeg er en kvinne på 27 år som har veldige kramper i nederste delen av magen. Dette har jeg hatt i tre uker-økende. Ble lagt inn på sykehus, på gynekologisk avdeling. Masse prøver ble tatt, men viste ingen tegn til infeksjon/betennelse. Etter kikkhulloperasjon fant de heller ingen ting. Etter utallige gynekologiske undersøkelser har de kommet frem til at jeg har Delores abd. Har fått muskelavslappende medisiner, men føler at de ikke hjelper. Fikk heller ingen beskjed om hva slags trening/øvelser som kunne hjelpe. Lurer på om du kunne fortelle meg i korte trekk hva Delores abd går ut på og hva man eventuelt kan gjøre for og forbedre situasjonen. Er det mulig at det kan være stilt feil diagnose? Er nå 4 døgn siden jeg begynte med medisiner og føler meg ikke bedre. hilsen bekymret kvinne 27 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/153818-dolores/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Dolores abd. (dolores abdominis) betyr bare magesmerter, uten at det er noen forklaring på hva som forårsaker smertene. Man har ved kikkhullsundersøkelsen utelukket noe unormalt ved eggstokker, eggleder og bukhulen. Det er liten sannsynlighet for å stille feil diagnose med hensyn til alvorlige forandringer på eggstokkene. Ved denne undersøkelse kan man ikke si noe om f.eks. tarmsystemet og urinveier, heller ikke om muskler og ledd. Jeg synes du skal ta kontakt med din fastlege for videre utredning. Kramper kan f.eks, utløses fra tarmsystemet, og det er vel ikke undersøkt? Det gjøres i all fall ikke med kikkhullsundersøkelsen. Med hensyn til treningsøvelser så er det vel ikke noe som opplagt kan hjelpe deg, men å være i god form ved trening bedrer din allmenntilstand så du evt bedre kan meste smerter. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/153818-dolores/#findComment-985249 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.