Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest sidius

Min samboer har et barn fra før av. Barnet er 10 år. Jeg har ingen barn.

Det som irriterer meg er at vi i teoriten er enige om en ting, men når det kommer til praksis, så står han ikke for det han sier. F. eks. barneoppdragelse. Vi er enige om hvordan det skal være hos oss, men han "glemmer" når barnet kommer.

"glemmer" at barnet skal rydde bort etter seg, " glemmer" at barnet skal ha et klokkeslett å komme inn på om kveldene.........

Et eksempel som var i dag morges: Barnet hadde glemt å rydde bort etter seg i går kveld. Min samboer og jeg ble enige om å be han ta deg vekk når han våknet. Min samboer sa i fra til han, men på denne måten: " gidder du å gjøre meg en tjeneste, gi meg de tegningene.....?

Barnet er jo snilt og gjør faren sin en tjeneste, men skjønner han at han skal rydde bort etter seg neste gang? NOPE

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/153857-en-smule-irritert/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Heksia

Ååå..det er vanskelig å ha stebarn, når man ikke har barn selv,- jeg husker det. Jeg ergret meg over en masse! Husk at mannen din sikkert har litt dårlig samvittighet (ikke nødvendigvis berettiget) overfor barnet, og vil at det skal være hyggeligst mulig når barnet er der.

Nå har jeg barn selv,- og vet inderlig godt at mine egne unger ikke er noe bedre til å rydde etc. Snarere tvert imot.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/153857-en-smule-irritert/#findComment-985235
Del på andre sider

Ååå..det er vanskelig å ha stebarn, når man ikke har barn selv,- jeg husker det. Jeg ergret meg over en masse! Husk at mannen din sikkert har litt dårlig samvittighet (ikke nødvendigvis berettiget) overfor barnet, og vil at det skal være hyggeligst mulig når barnet er der.

Nå har jeg barn selv,- og vet inderlig godt at mine egne unger ikke er noe bedre til å rydde etc. Snarere tvert imot.

Jeg leste et sted at det er mannens måte å kompensere dårlig samvittighet og vise kjærlighet på.

Altså ved å vise overbærenhet. Man skal likevel ikke være direkte dum og sy puter under armene på ungene.

Vi har dine og min barn i huset, og jeg merker jeg blir mer irritert over hennes barn enn mine. Nå er jeg selv klar over det og likestiller alt jeg klarer.

Mitt råd: Vis overbærenhet og la din samboer styre det der helt og holdent.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/153857-en-smule-irritert/#findComment-985247
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...