Gjest Mina Lisa Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Jeg har vært gjennom noen spontanaborter. Det kan se ut som om fosteret ikke vokser slik det skal, og det har gått galt i 9-10 uke. Har nå blitt satt opp til utreding, og jeg lurer på om vet litt om hvilke prøver de tar o.l. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/153906-noen-som-har-f%C3%A5tt-utredning-pga-spontanaborter/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
AGA1365380535 Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 Hei! Jeg fødte to friske barn for 6 og 4 år siden , og etter nr. to har jeg hatt to sene MA i uke 13 og 15. Etter dette fikk jeg takket være en grei fastlege tatt en del blodprøver (det er ikke vanlig å gjøre dette før man har hatt tre aborter). Det viste seg da jeg har en koagulsjonsdefekt (jeg har et antistoff (kardiolipin) i blodet som kan føre til blodpropper i morkaken, og dette igjen kan føre til at barnet ikke utvikler seg som det skal.) Jeg ble da satt på blodfortynnende behandling ved neste graviditet (albyl-E 75 mg samt daglige injeksjoner fragmin), og dette har fungert utmerket. 28/6 fødte jeg en velskapt gutt. Nå kom ikke jeg lenger i utredningen enn disse blodprøvene, så jeg vet ikke hva som evt. ville ha blitt gjort videre, men disse blodprøvene tok jeg på det lokale legekontoret, så det er en enkel sak. Hvis jeg var deg, ville jeg bedt om å få tatt blodprøver for å få sjekket om du har en koagulsjonseffekt. Ønsker deg iallfall LYKKE TIL videre - håper og tror at du lykkes neste gang! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/153906-noen-som-har-f%C3%A5tt-utredning-pga-spontanaborter/#findComment-989474 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AGA1365380535 Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 Hei! Jeg fødte to friske barn for 6 og 4 år siden , og etter nr. to har jeg hatt to sene MA i uke 13 og 15. Etter dette fikk jeg takket være en grei fastlege tatt en del blodprøver (det er ikke vanlig å gjøre dette før man har hatt tre aborter). Det viste seg da jeg har en koagulsjonsdefekt (jeg har et antistoff (kardiolipin) i blodet som kan føre til blodpropper i morkaken, og dette igjen kan føre til at barnet ikke utvikler seg som det skal.) Jeg ble da satt på blodfortynnende behandling ved neste graviditet (albyl-E 75 mg samt daglige injeksjoner fragmin), og dette har fungert utmerket. 28/6 fødte jeg en velskapt gutt. Nå kom ikke jeg lenger i utredningen enn disse blodprøvene, så jeg vet ikke hva som evt. ville ha blitt gjort videre, men disse blodprøvene tok jeg på det lokale legekontoret, så det er en enkel sak. Hvis jeg var deg, ville jeg bedt om å få tatt blodprøver for å få sjekket om du har en koagulsjonseffekt. Ønsker deg iallfall LYKKE TIL videre - håper og tror at du lykkes neste gang! Det skal selvfølgelig være KOAGULASJONSDEFEKT... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/153906-noen-som-har-f%C3%A5tt-utredning-pga-spontanaborter/#findComment-989479 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mina Lisa Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 Hei! Jeg fødte to friske barn for 6 og 4 år siden , og etter nr. to har jeg hatt to sene MA i uke 13 og 15. Etter dette fikk jeg takket være en grei fastlege tatt en del blodprøver (det er ikke vanlig å gjøre dette før man har hatt tre aborter). Det viste seg da jeg har en koagulsjonsdefekt (jeg har et antistoff (kardiolipin) i blodet som kan føre til blodpropper i morkaken, og dette igjen kan føre til at barnet ikke utvikler seg som det skal.) Jeg ble da satt på blodfortynnende behandling ved neste graviditet (albyl-E 75 mg samt daglige injeksjoner fragmin), og dette har fungert utmerket. 28/6 fødte jeg en velskapt gutt. Nå kom ikke jeg lenger i utredningen enn disse blodprøvene, så jeg vet ikke hva som evt. ville ha blitt gjort videre, men disse blodprøvene tok jeg på det lokale legekontoret, så det er en enkel sak. Hvis jeg var deg, ville jeg bedt om å få tatt blodprøver for å få sjekket om du har en koagulsjonseffekt. Ønsker deg iallfall LYKKE TIL videre - håper og tror at du lykkes neste gang! Dette skal jeg nevne når vi skal på sykehuset for å ta blodprøver og diverse andre prøver! Takk for svaret! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/153906-noen-som-har-f%C3%A5tt-utredning-pga-spontanaborter/#findComment-992931 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.