Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hei!jeg har altid hatt regelmessig mens,men nu er det 3 måneder siden sist.har vært hos lege flere gang og testa hcg men er negativ.har også tatt underlivs undersøkelse men alt er normalt. for over to måneder siden brukte jeg norlevo 3 gang på en måned,kan det være det?har også vært under stress de siste måneder,med flytting.har en sønn på 3 år.Er også plaget i det siste med gjentatte urinveisinfeksjoner,3/4 gang på en måned.Kan jeg være steril sidn eggeløsnongen forblir?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/153963-uteblitt-mens/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Manglende menstruasjon betyr manglende eggløsning, og da blir man ikke gravid. Vanligvis kan man lett fremkalle eggløsning med tabletter, evt sprøyte, men slik behandling igangsettes bare hvis du ønsker å bli gravid.

Norlevo er ikke årsak til at du ikke har blødning nå, men som du selv antyder kan stress være en årsak. Det kan også være andre årsaker som annen type hormonforstyrrelse (f.eks. endret stoffskifte). En blodprøve vil kunne avsløre evt årsak. Jeg synes du skal snakke med din lege om videre utredning hvis du ikke får menstruasjon innen et par måneder.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/153963-uteblitt-mens/#findComment-986665
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...